فاعلية إستراتيجية المتشابهات فى تنمية مهارات الفهم القرائى فى اللغة العربية لتلاميذ المرحلة الإعدادية = (Record no. 81751)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 02904cam a2200337 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | EG-GiCUC |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223032803.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 210816s2021 ua o f m 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GiCUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GiCUC |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | ايداع |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | ماجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.01.M.Sc.2021.إيـ.ف |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إيمان شعبان حامد سلطان |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | فاعلية إستراتيجية المتشابهات فى تنمية مهارات الفهم القرائى فى اللغة العربية لتلاميذ المرحلة الإعدادية = |
Remainder of title | Effectiveness of analogies strategy in developing reading comprehension skills in arabic language for the middle school students / |
Statement of responsibility, etc. | إيمان شعبان حامد سلطان ؛ إشراف صابر عبدالمنعم محمد عبدالنبى : خلف عبدالمعطى عبدالرحمن |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Effectiveness of analogies strategy in developing reading comprehension skills in arabic language for the middle school students |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | القاهرة : |
Name of publisher, distributor, etc. | إيمان شعبان حامد سلطان : |
Date of publication, distribution, etc. | 2021 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 215 ص : |
Other physical details | صور ؛ |
Dimensions | 25سم |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم المناهج و طرق التدريس |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدف البحث تنمية مهارات الفهم القرائى فى اللغة العربية لتلاميذ الصف الأول الإعدادى فى ضوء إستراتيجية المتشابهات: و قد بلغ عدد تلاميذ مجموعتى البحث: التجريبية والضابطة أربعة و أربعين تلميذا و تلميذة من مدرستى منيل شيحة الإعدادية بنات: و أبو ظبى الإعدادية بنين التابعتين لإدارة أبو النمرس التعليمية: محافظة الجيزة: و استخدم البحث استبانة مهارات الفهم القرائى المناسبة لتلاميذ الصف الأول الإعدادى: و اختبار مهارات الفهم القرائى: و توصل البحث إلى ارتفاع درجات تلاميذ المجموعة التجريبية عن درجات تلاميذ المجموعة الضابطة فى التطبيق البعدى لاختبار مهارات الفهم القرائى |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر ايضا كقرص مدمج |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | إستراتيجية المتشابهات |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | الفهم القرائى فى اللغة العربية |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | المرحلة الإعدادية |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | خلف عبدالمعطى عبدالرحمن : |
Relator term | |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | صابر عبدالمنعم محمد عبدالنبى : |
Relator term | |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nazla |
Reviser | Revisor |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Samia |
Reviser | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type | Copy number |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.01.M.Sc.2021.إيـ.ف | 01010100028495000 | 22.09.2023 | Thesis | ||
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم | 11.02.2024 | Cai01.23.01.M.Sc.2021.إيـ.ف | 01020100028495000 | 22.09.2023 | CD - Rom | 28495.CD |