أثر تطبيق بعض فنيات المدارس الصديقة على بعض المتغيرات المعرفية و الوجدانية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم فى ضوء النموذج الثلاثى = (Record no. 82360)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 02862cam a2200313 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | EG-GiCUC |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 211002s2021 ua f m 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GiCUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GiCUC |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | ايداع |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | دكتوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.09.Ph.D.2021.ول.أ |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | وليد نادى محمد عابد |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | أثر تطبيق بعض فنيات المدارس الصديقة على بعض المتغيرات المعرفية و الوجدانية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم فى ضوء النموذج الثلاثى = |
Remainder of title | The effect of the applied some Friendly schools techniques on some cognitive and emotional variables for learning disabilities children in the view of I.E.O model / |
Statement of responsibility, etc. | وليد نادى محمد عابد إشراف ؛ منى حسن بدوى : أمانى سعيدة سيد |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | The effect of the applied some Friendly schools techniques on some cognitive and emotional variables for learning disabilities children in the view of I.E.O model |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | القاهرة : |
Name of publisher, distributor, etc. | وليد نادى محمد عابد : |
Date of publication, distribution, etc. | 2021 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 246ص ؛ |
Dimensions | 25سم |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم علم النفس التربوى |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | تعد المدرسة من أهم العوامل التى قد تسهم فى صعوبات التعلم و التى تلعب دورا رئيسيا فى ارتفاع أو انخفاض المستوى التحصيلى للطلبة: وتتمثل مشكلة الدراسة في عدم ملائمة المدارس العادية النظامية (الحكومية - الخاصة) لقدرات و احتياجات وسمات شخصية الأطفال ذوى صعوبات التعلم؛ الامر الذى ينعكس سلباً عليهم و على اتجاهاتهم نحو المدرسة و المجتمع ككل. و لقد هدفت الدراسة إلى تطبيق بعض فنيات المدارس الصديقة لصعوبات التعلم و قياس أثره على بعض المتغيرات المعرفية (القراءة - الكتابة) و الوجدانية (الاتجاهات نحو المدرسة) لذوى صعوبات التعلم. و لقد توصلت الدراسة إلى فاعلية المدرسة الصديقة فى تنمية و دعم الأطفال ذوى صعوبات التعلم الملتحقين بها |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر ايضا كقرص مدمج |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | المدارس الصديقة |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | صعوبات القراءة |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | صعوبات القراءة |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | أمانى سعيدة سيد : |
Relator term | |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | منى حسن بدوى : |
Relator term | |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nazla |
Reviser | Revisor |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Samia |
Reviser | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type | Copy number |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.09.Ph.D.2021.ول.أ | 01010100028675000 | 22.09.2023 | Thesis | ||
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم | 11.02.2024 | Cai01.23.09.Ph.D.2021.ول.أ | 01020100028675000 | 22.09.2023 | CD - Rom | 28675.CD |