تنمية حل المشكلات والاستمتاع بالتعلم لدي طفل الروضة باستخدام برنامج يدمج بين مدخل (STEAM) وتعلم الروبوت / اعداد حبيبة محمد محمود رشيد ؛ اشراف منى محمد على جاد، وائل عبدالله محمد على، زينب على محمد.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- Developing Problem-Solving and Enjoyment of Learning for the Kindergarten Child Using a Program that Integrates STEAM Approach and Robot Learning [Added title page title]
- 372.218
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.23.05.Ph.D.2022.حب.ت (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100029663000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.
ببليوجرافيا: صفحات. 167-201.
هدف البحك الحك ككككض إلى دراتككككة ف ع يكة لضن مج يدمج لين مدخل لتنمية حل المشكلات ااستكتمت ب ل لتم ل لدط ل ل الضا كة، اقد شكم عينة البح ع ى مجموعة 7( تككككنوا ، من مل ك - البحك التي تلاونك من ) 15 ( ل تا ال كة االكنين تتضااأ معمك رهل لين ) 6 را ككة ع ى مب رق ق ع مسككتركك ف رتككمي ل لمح فظة ال ضلية ااعتمد البح ع ى القي س القب ي االبمكد لمجموعكة البحك ، ااشككككتم ك المواد التم يميكة ل بحك ع ى: لضنك مج عك لمي اللابيض اصككديقي الضالو ، ادليل المم مة اتلاون مداا البح ع ى: اختب ر حل المشككلات المصككور، ااتتم رة المق ل ة الش صية لقي س استتمت ب ل لتم ل. 0( لين متوتككطي رت ‚ امتكك ض نت ج البح عن من يوجد فضق دا إحصكك ي عند مسككتوط ) 01 درج مل مجموعة البح في التطبيقين القب ي االبمد سختب ر حل المشلات المصور لص لح اتم ل الضالو لك ل ك ع يكة في STEAM التطبيق البمكد ، ايتصكككك البضنك مج الكن يكدمج لين مكدخكل تنمية مه را حل المشكلات لد مل مجموعة البح ، ايوجد اختتف في درجة اتكتمت ب مل الضا كة عينة البح ل لتم ل في اتكتم رة المق ل ة الشك صكية قبل المد تطبيق لضن مج ل ع لمي اللابيض اصديقي الضالو ل لص لح التطبيق البمد .
The current research aims to study the effectiveness of a program that integrates STEAM approach and robot learning to develop problem-solving and enjoyment of learning for kindergarten child. The research sample consists of 15 children (boys and girls) aged 6-7 years from Ali Mubarak Kindergarten official language hosted rooms. The research is based on the pre and post-measurement of the research group. The educational materials of the research include programs, such as My Big World, My Robot Friend and Teacher’s Guide. The research instruments include an illustrated problem-solving test and an interview form to measure enjoyment of learning. The results of the research revealed that there is a statistically significant difference at the level of (0.01) between the average scores of the children of the research group in the pre- and post-applications of the illustrated problem-solving test in favor of the post-application. The program, which integrates the STEAM approach, is effective in developing problem-solving skills of the children of the research group. There is a difference in the degree to which kindergarten children (the sample) enjoy learning through the interview form in the pre- and post- the application of the programs ”My Big World and My Robot Friend” in favor of the post application
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
There are no comments on this title.