header
Image from OpenLibrary

الفروق بين الطلاب المشاركين وغير المشاركين فى الأنشطة الكشفية فى كل من عادات العقل والذكاء الوجدانى لدى طلاب المرحلة الجامعية إعداد الحسن على محمد على خليفة ؛ إشراف ا.د. أمانى سعيدة سيد إبراهيم. ا.د. رضا سمير عوض.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 168 صفحة. : 25سم. CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Differences between participants and non-participants studentsin Scout activities at both of mind habits and emotionalintelligence among undergraduate students [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 155.2
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: هدفت هذه الرسالة إلي التعرف علي الفروق بين الطلاب المشاركين وغيرالمشاركين فى الأنشطة الكشفية فى كل من عادات العقل والذكاء الوجدانى لدى طلاب المرحلة الجامعية وقد إستخدم الباحث المنهج الوصفي الإرتباطي. وتكونت عينة الدراسة من ( 300) طالباً وتم إختيارهم بطريقة قصدية منهم ( 150) طالباً من معسكر الجوالة بالمعهد العالي للخدمة الاجتماعة بأسوان و( 150) طالباً غير مشتركين. وتكونت أدوات الدراسة من مقياس عادات العقل من إعداد الباحث ومقياس الذكاء الوجداني من إعداد الباحث , وتوصلت الدراسة إلي وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين الطلاب المشاركين وغير المشاركين بالأنشطة الكشفية فى كل من عادات العقل والذكاء الوجدانى لصالح الطلاب المشاركين بالأنشطة الكشفية.Summary: The aims of this study is to Identify the differences between students participants in scout and guiding activities and those non- participants in some habits of mind, which are perseverance and creativity.the researcher used the comparative descriptive approach.The sample of the study consisted of (300) students, from among the students of the Higher Institute of Social Work in Aswan and they were chosen intentionally, among them (150) students from the mobile camp at the Higher Institute of Social Work in Aswan and (150) non-participating students, the chronological age of the sample ranges between (18-22) years old. Study tools were the habits of mind scale (prepared by the researcher), and the emotional intelligence scale (prepared by the researcher), there are statistically significant differences between participants and non-participants students in Scout activities at both of mind habits and emotional intelligence in favor participants students in Scout activities.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01 23 09 M.Sc 2022 ال.ف (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100029863000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.23.09.M.Sc.2021.ها.أ أثر برنامج قائم على مهارات التفكير الإيجابى لتحسين أساليب مواجهة الضغوط و خفض قلق المستقبل لدى طلاب المرحلة الثانوية = The impact of a program based on the skills of positive thinking to improve coping styles stress and reduce the future anxiety among high school students / Cai01.23.09.M.Sc.2021.ها.أ أثر برنامج قائم على مهارات التفكير الإيجابى لتحسين أساليب مواجهة الضغوط و خفض قلق المستقبل لدى طلاب المرحلة الثانوية = The impact of a program based on the skills of positive thinking to improve coping styles stress and reduce the future anxiety among high school students / Cai01.23.09.M.Sc.2022. اس.ن النموذج البنائي للعلاقات السببية بين التفكير الأخلاقي والخداع الاكاديمي (الرقمي، وغير الرقمي) والعوامل الخمس الكبرى للشخصية لدى طلاب الدراسات العليا بالجامعة / Cai01 23 09 M.Sc 2022 ال.ف الفروق بين الطلاب المشاركين وغير المشاركين فى الأنشطة الكشفية فى كل من عادات العقل والذكاء الوجدانى لدى طلاب المرحلة الجامعية Cai01.23.09.M.Sc.2022.اي.ب. برنامج قائم على الذكاء الوجدانى وأثره فى تنمية الصمود النفسى والسلوك الصفى لدى الاطفال ذوى نقص الانتباه وفرط الحركة فى مرحلة الطفولة المتوسطة ) / Cai01.23.09.M.Sc.2022.رش.ذ دراسة مقارنة بين المتنمرين وضحاياهم والمشاهدين في عوامل الشخصية الخمسة الكبرى والتحصيل الدراسي وبعض المتغيرات الديموجرافية لتلاميذ المرحلة الإعدادية / Cai01.23.09.M.Sc.2022.سا.ع عـــلاقة مهارات اتـــخاذ القرار بكل من مهارات التفكير المنظومى ومهارات التـــفاوض لـــدى طـــلاب الجـــامعة : (دراسة تنبؤية) /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات. 129-1400.

هدفت هذه الرسالة إلي التعرف علي الفروق بين الطلاب المشاركين وغيرالمشاركين فى الأنشطة الكشفية فى كل من عادات العقل والذكاء الوجدانى لدى طلاب المرحلة الجامعية وقد إستخدم الباحث المنهج الوصفي الإرتباطي. وتكونت عينة الدراسة من ( 300) طالباً وتم إختيارهم بطريقة قصدية منهم ( 150) طالباً من معسكر الجوالة بالمعهد العالي للخدمة الاجتماعة بأسوان و( 150) طالباً غير مشتركين. وتكونت أدوات الدراسة من مقياس عادات العقل من إعداد الباحث ومقياس الذكاء الوجداني من إعداد الباحث , وتوصلت الدراسة إلي وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين الطلاب المشاركين وغير المشاركين بالأنشطة الكشفية فى كل من عادات العقل والذكاء الوجدانى لصالح الطلاب المشاركين بالأنشطة الكشفية.

The aims of this study is to Identify the differences between students participants in scout and guiding activities and those non- participants in some habits of mind, which are perseverance and creativity.the researcher used the comparative descriptive approach.The sample of the study consisted of (300) students, from among the students of the Higher Institute of Social Work in Aswan and they were chosen intentionally, among them (150) students from the mobile camp at the Higher Institute of Social Work in Aswan and (150) non-participating students, the chronological age of the sample ranges between (18-22) years old. Study tools were the habits of mind scale (prepared by the researcher), and the emotional intelligence scale (prepared by the researcher), there are statistically significant differences between participants and non-participants students in Scout activities at both of mind habits and emotional intelligence in favor participants students in Scout activities.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.