header
Image from OpenLibrary

الإسهام النسبي لأنماط التشـويه المعرفي والعوامل الخمسة الكبرى للشخصية فى التنبؤ بالتطرف الفكري لدى عينة من المراهقين / إعـداد محمد عبد الحليم صالح محمد؛ تحت إشراف أ.د.الحسين محمد عبدالمنعم، د. عماد عبدالمقصود محجوب.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 170 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The Relative Contribution of the Cognitive Distortion Types & Big Five Factors of Personality in Predicting Intellectual Extremism Among a Sample of Adolescents [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 150 21
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: هدفت الدراسة الراهنة، إلى محاولة الكشف عن العلاقات الارتباطية والتنبؤية وطبيعتها، بين كل من متغيري أنماط التشويه المعرفي والعوامل الخمسة الكبرى للشخصية من جانب، ومتغير التطرف الفكري من جانب آخر، لدى عينة من المراهقين من الجنسين من طلبة التعليم الثانوي العام والفني.Summary: The present study aimed at trying to reveal the correlative and predictive relationships between each of the variables of types of cognitive distortion and the big five factors of personality, and the variable of intellectual extremism, among a sample of adolescents of both sexes from general and technical secondary education students. A stratified random sample of general and technical secondary school students was selected for the study, It concluded with (400) male and female students, from the age group (15-18) years, and a number of psychological measures were applied to them to identify and measure the variables of the study. Statistical methods such as Pearson correlation coefficient and gradual regression analysis were applied to reveal the correlative and causal predictive relationships of these variables. The results revealed that there is a substantial correlation and causal relationship between the variables measured, in the total sample of the study and its two subgroups.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.02.11.M.A.2022.مح.ا (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030571000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.02.11.M.A.2022.لب.ف الفروق الارتقائية فى تنظيم الذات و أنماط التعلق خلال مرحلتى الطفولة و المراهقة : Developmental differences in self regulation and attachment styles across Childhood and adolescence / Cai01.02.11.M.A.2022.لب.ف الفروق الارتقائية فى تنظيم الذات و أنماط التعلق خلال مرحلتى الطفولة و المراهقة : Developmental differences in self regulation and attachment styles across Childhood and adolescence / Cai01.02.11.M.A.2022.مح.أ أثر برنامج قائم على الأنشطة التعبيريَّة في تحسين قدرات التفكير الإبداعي والخيال لدى أطفال الروضة / Cai01.02.11.M.A.2022.مح.ا الإسهام النسبي لأنماط التشـويه المعرفي والعوامل الخمسة الكبرى للشخصية فى التنبؤ بالتطرف الفكري لدى عينة من المراهقين / Cai01.02.11.M.A.2023.اي.د دور المقاومة النَّفسية في تعديل العلاقة بين الخبرات الصدمية في الطفولة ومظاهر اضطراب الشخصية المعادية للمجتمع ‬لدى المعتمدين على المواد النفسية / Cai01.02.11.M.A.2023.دا.ف الفروق المرتبطة بالعمر في البنية العاملية للصحة النفسية الإيجابية والمرض النفسي في مرحلتي الرشد المبكر والأوسط / Cai01.02.11.M.A.2023.دي.خ خلل تنظيم الانفعالات ومهارات تحمل الكرب النفسي كمنبئات بإدمان المواقع الإباحية لدى عينة من الشباب الذكور والأسوياء /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات 153-166.

هدفت الدراسة الراهنة، إلى محاولة الكشف عن العلاقات الارتباطية والتنبؤية وطبيعتها، بين كل من متغيري أنماط التشويه المعرفي والعوامل الخمسة الكبرى للشخصية من جانب، ومتغير التطرف الفكري من جانب آخر، لدى عينة من المراهقين من الجنسين من طلبة التعليم الثانوي العام والفني.

The present study aimed at trying to reveal the correlative and predictive relationships between each of the variables of types of cognitive distortion and the big five factors of personality, and the variable of intellectual extremism, among a sample of adolescents of both sexes from general and technical secondary education students.
A stratified random sample of general and technical secondary school students was selected for the study, It concluded with (400) male and female students, from the age group (15-18) years, and a number of psychological measures were applied to them to identify and measure the variables of the study. Statistical methods such as Pearson correlation coefficient and gradual regression analysis were applied to reveal the correlative and causal predictive relationships of these variables. The results revealed that there is a substantial correlation and causal relationship between the variables measured, in the total sample of the study and its two subgroups.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.