الإسهام النسبي لأنماط التشـويه المعرفي والعوامل الخمسة الكبرى للشخصية فى التنبؤ بالتطرف الفكري لدى عينة من المراهقين / إعـداد محمد عبد الحليم صالح محمد؛ تحت إشراف أ.د.الحسين محمد عبدالمنعم، د. عماد عبدالمقصود محجوب.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- The Relative Contribution of the Cognitive Distortion Types & Big Five Factors of Personality in Predicting Intellectual Extremism Among a Sample of Adolescents [Added title page title]
- 150 21
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.02.11.M.A.2022.مح.ا (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100030571000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
ببليوجرافيا: صفحات 153-166.
هدفت الدراسة الراهنة، إلى محاولة الكشف عن العلاقات الارتباطية والتنبؤية وطبيعتها، بين كل من متغيري أنماط التشويه المعرفي والعوامل الخمسة الكبرى للشخصية من جانب، ومتغير التطرف الفكري من جانب آخر، لدى عينة من المراهقين من الجنسين من طلبة التعليم الثانوي العام والفني.
The present study aimed at trying to reveal the correlative and predictive relationships between each of the variables of types of cognitive distortion and the big five factors of personality, and the variable of intellectual extremism, among a sample of adolescents of both sexes from general and technical secondary education students.
A stratified random sample of general and technical secondary school students was selected for the study, It concluded with (400) male and female students, from the age group (15-18) years, and a number of psychological measures were applied to them to identify and measure the variables of the study. Statistical methods such as Pearson correlation coefficient and gradual regression analysis were applied to reveal the correlative and causal predictive relationships of these variables. The results revealed that there is a substantial correlation and causal relationship between the variables measured, in the total sample of the study and its two subgroups.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.