header
Image from OpenLibrary

تطوير التعليم الثانوى العام بمصر فى عصر التحول الرقمى : (تصور مقترح) / إعداد الباحثة إیمان محمد الطبلاوى غنیم النجار؛ اشراف د. دعاء عثمان عزمى ، د. نسرين محمد عبد الغنى.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 264 صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Development of General Secondary Education in Egypt in the Era of Digital Transformation A visionary Proposal [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 373.0962 21
Online resources: Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: هدف البحث إلى التعرف على واقع توافر متطلبات التحول الرقمى بمدارس التعليم الثانوى العام بمصر، ولقد اتبع البحث المنهج الوصفى، وتم تصميم إستبانة طبقت على عينة مكونة من (30) مدرسة بمحافظة القليوبية، وبلغت وحدة المعاينة من المديرين (29) مُفردة ، وبلغت وحدة المعاينة من المعلمين(571) مُفردة. ولقد أوضحت نتائج الدراسة أن تحقيق التحول الرقمى الفعال بمدارس التعليم الثانوى العام يتطلب توفير البنية التحتية والتمويل وآليات العمل الرقمى بالمدارس أولاً، يليه توفير متطلبات التحول الرقمى لدى العاملين، ثم توفير متطلبات التحول الرقمى لدى الطلاب، وأخيراً توفير المتطلبات التشريعية على التوالى.Summary: The research aimed to identify the reality of the availability of digital transformation requirements in public secondary education schools in Egypt. The research followed the descriptive approach. A questionnaire was designed and applied to a sample of (30) schools in Qalyubia Governorate. The sampling unit of principals was (29) single, and the sampling unit Of the teachers was (571) single. The results of the study showed that achieving effective digital transformation in general secondary education schools requires providing the infrastructure, financing, and digital work mechanisms in schools first, followed by providing the requirements for digital transformation among workers, then providing the requirements for digital transformation among students, and finally providing the legislative requirements, respectively.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.02.M.Sc.2023.اي.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030879000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.23.02.M.Sc.2022.هب.م الحق في التعليم ومتطلبات تحقيقه لمواجهة المتغيرات المجتمعية بمصر : (تصور مقترح) / Cai01.23.02.M.Sc.2022.هن.ت تطوير السياسات التربوية في مجال ذوي الاحتياجات الخاصة في مصر في ضوء خبرات بعض الدول / Cai01 23 02 M.Sc 2023 ال.ت "التعليم كمدخل لتمكين المرأة المصرية لمواجهة القهر المجتمعي : دراسة اثنوجرافية" / Cai01.23.02.M.Sc.2023.اي.ت تطوير التعليم الثانوى العام بمصر فى عصر التحول الرقمى : (تصور مقترح) / Cai01.23.02.M.Sc.2023.اي.ت "تطوير منظومة اعتماد جودة خدمات التنمية المهنية بالأكاديمية المهنية للمعلمين في ضوء الخبرات العالمية"/ Cai01.23.02.M.Sc.2023.دع.ت تصور مقترح لتحقيق الاستيعاب الكامل لمرحلة رياض الأطفال بمصر / Cai01.23.02.M.Sc.2023.رض.ا الإسهامات الثقافية والتربوية للمرأة في الأندلس من الخلافة الأموية حتى سقوط غرناطة(138هـ -897هـ /756م-1492م) /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 223-251.

هدف البحث إلى التعرف على واقع توافر متطلبات التحول الرقمى بمدارس التعليم الثانوى العام بمصر، ولقد اتبع البحث المنهج الوصفى، وتم تصميم إستبانة طبقت على عينة مكونة من (30) مدرسة بمحافظة القليوبية، وبلغت وحدة المعاينة من المديرين (29) مُفردة ، وبلغت وحدة المعاينة من المعلمين(571) مُفردة. ولقد أوضحت نتائج الدراسة أن تحقيق التحول الرقمى الفعال بمدارس التعليم الثانوى العام يتطلب توفير البنية التحتية والتمويل وآليات العمل الرقمى بالمدارس أولاً، يليه توفير متطلبات التحول الرقمى لدى العاملين، ثم توفير متطلبات التحول الرقمى لدى الطلاب، وأخيراً توفير المتطلبات التشريعية على التوالى.

The research aimed to identify the reality of the availability of digital transformation requirements in public secondary education schools in Egypt. The research followed the descriptive approach. A questionnaire was designed and applied to a sample of (30) schools in Qalyubia Governorate. The sampling unit of principals was (29) single, and the sampling unit Of the teachers was (571) single. The results of the study showed that achieving effective digital transformation in general secondary education schools requires providing the infrastructure, financing, and digital work mechanisms in schools first, followed by providing the requirements for digital transformation among workers, then providing the requirements for digital transformation among students, and finally providing the legislative requirements, respectively.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.