header
Image from OpenLibrary

(فاعلية حكى القصص المرتبطة بالتقنيات المتحفية فى تنمية الوعى الاثرى لدى طفل الروضة) / رسالة مقدمة من الباحثة نادية أحمد كامل ؛ اشراف ا.د. جيهان عبد الفتاح عزام ، ا.د.أحمد أمين على ، ا.م.د. عبير بكرى فراج.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 150صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • " The Effectiveness of Storytelling Related to Museum Collections in the Development of the Archaeological Awareness by Kindergarten Child. " [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.218
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: يهدف البحث الحالي إلى التحقق من فاعلية برنامج حكي القصص المرتبطة بالمقتنيات المتحفية في تنمية الوعي الأثري لدى طفل الروضة. وقد إستخدمت الباحثة في البحث المنهج التجريبي وتكونت عينة البحث من(30) طفل وطفلة في المرحلة العمرية من (5-6) سنوات من أطفال المجموعة التجريبية،وتمثلت أدوات البحث في إختبار المصفوفات المتتابعة الملونة لجون رافن وبطاقة ملاحظة سلوكيات الطفل المرتبطة بالوعي الأثري (إعداد الباحثة)،مقياس الوعي الأثري المصور (إعداد الباحثة)، برنامج حكي القصص المرتبطة بالمقتنيات المتحفية في تنمية الوعي الأثري لدى طفل الروضة (إعداد الباحثة). وأسفرت النتائج عن تحقق فاعلية برنامج حكي القصص المرتبطة بالمقتنيات المتحفية في تنمية الوعي الأثري لدى طفل الروضة وإستمرار أثر البرنامج وأنشطته في القياس التتبعي.Summary: The current study aims to verify the effectiveness of the storytelling program associated with museum holdings in developing the archaeological awareness of the kindergarten child. The researcher used the experimental method in the study, and the study sample consisted of (30) boys and girls in the age group (5-6) years from the children of the experimental group. The study tools consisted of John Raven Colored Successive Matrices Test, Observation Card for observing the child’s behaviors related to archaeological awareness (prepared by the researcher), the Illustrated Archaeological Awareness Scale (prepared by the researcher), and the Program for Telling Stories related to museum Collections developing the archaeological awareness of the kindergarten child (prepared by the researcher).. The results have proved the achievement of the effectiveness of the program of telling stories related to museum Collections in developing the archaeological awareness of the kindergarten child, and the continuity of the impact of the program and its activities in the follow-up measurement.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.01.M.Sc.2022.نا.ف (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031019000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.26.01.M.Sc.2021.من.ب برنامج دراما إبداعية لتنمية بعض عناصر ثقافة الحوار لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم / Cai01.26.01.M.Sc.2021.من.ب برنامج دراما إبداعية لتنمية بعض عناصر ثقافة الحوار لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم / Cai01.26.01.M.Sc.2022.شى.ب برنامج قائم على مسرحة المناهج لتنمية الإبداع اللغوي لدى طفل الروضة Cai01.26.01.M.Sc.2022.نا.ف (فاعلية حكى القصص المرتبطة بالتقنيات المتحفية فى تنمية الوعى الاثرى لدى طفل الروضة) / Cai01.26.01.M.Sc.2022.نو.ب برنامج زيارات خارجية لتنمية السلوك البيئي لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية القابلين للتعليم. Cai01.26.01.M.Sc.2022.هد.ب برنامج تدريبي قائم على التمرينات الهوائية لتنمية التوافق الحس – حركي وتحسين القوام للطالبة المعلمة : Cai01.26.01.M.Sc.2023.جو.ف فاعلية أغانى رقمية لتنمية الوعى بمفهوم الانتاج الأنظف لطفل الروضة فى ضوء رؤية مصر 2030 /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات 97-112.

يهدف البحث الحالي إلى التحقق من فاعلية برنامج حكي القصص المرتبطة بالمقتنيات المتحفية في تنمية الوعي الأثري لدى طفل الروضة. وقد إستخدمت الباحثة في البحث المنهج التجريبي وتكونت عينة البحث من(30) طفل وطفلة في المرحلة العمرية من (5-6) سنوات من أطفال المجموعة التجريبية،وتمثلت أدوات البحث في إختبار المصفوفات المتتابعة الملونة لجون رافن وبطاقة ملاحظة سلوكيات الطفل المرتبطة بالوعي الأثري (إعداد الباحثة)،مقياس الوعي الأثري المصور (إعداد الباحثة)، برنامج حكي القصص المرتبطة بالمقتنيات المتحفية في تنمية الوعي الأثري لدى طفل الروضة (إعداد الباحثة). وأسفرت النتائج عن تحقق فاعلية برنامج حكي القصص المرتبطة بالمقتنيات المتحفية في تنمية الوعي الأثري لدى طفل الروضة وإستمرار أثر البرنامج وأنشطته في القياس التتبعي.

The current study aims to verify the effectiveness of the storytelling program associated with museum holdings in developing the archaeological awareness of the kindergarten child.
The researcher used the experimental method in the study, and the study sample consisted of (30) boys and girls in the age group (5-6) years from the children of the experimental group. The study tools consisted of John Raven Colored Successive Matrices Test, Observation Card for observing the child’s behaviors related to archaeological awareness (prepared by the researcher), the Illustrated Archaeological Awareness Scale (prepared by the researcher), and the Program for Telling Stories related to museum Collections developing the archaeological awareness of the kindergarten child (prepared by the researcher)..
The results have proved the achievement of the effectiveness of the program of telling stories related to museum Collections in developing the archaeological awareness of the kindergarten child, and the continuity of the impact of the program and its activities in the follow-up measurement.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.