header
Image from OpenLibrary

تنمية بعض المفاهيم الفيزيائية ومهارات التفكير الإيجابي لدى طفل الروضة باستخدام كتاب إلكتروني تفاعلي / إعداد رانية جلال الدين محمد المحلاوي ؛ إشراف منال عبد العال مبارز، سميرة السيد عبد العال.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 355 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Developing some physical concepts and positive thinking skills of kindergarten children using an interactive e-book [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.218
Available additional physical forms:
  • صدر ايضا كقرص مدمج
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: هدفت الدراسة الحالية إلى تنمية المفاهيم الفيزيائية باستخدام كتاب إلكتروني تفاعلي للأطفال بالاضافة الى تنمية مهارات التفكير الإيجابي والمتمثلة في "التوقع الإيجابي المتفائل، التخيل"، لدي طفل الروضة.Summary: The current research examines the effectiveness of an interactive e-book in developing some physical concepts and positive thinking skills for a kindergartner. The research group includes two groups - control and experimental - of 30 children aged 5-7 years from the Qalyub Distinguished Experimental Language School of Qalyub Educational Administration. The experimental and control groups are exposed to the measurement. The educational materials include an interactive e-book while the study instruments consist of an illustrated physical concepts test and a positive thinking scale for children (optimistic positive expectation-positive imagination). The study established the effectiveness of the interactive e-book in developing some physical concepts and positive thinking skills for the kindergartener in favor of the experimental group.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Date due Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.05.Ph.D.2023.رن.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031035000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.23.05.Ph.D.2022.رض.ب برنامج قائم على بعض تقنيات البرمجة اللغوية العصبية لخفض اللجلجة لدى الأطفال في مرحلة الطفولة المتأخرة وأثره على توافقهم الاجتماعي / Cai01 23 05 Ph.D 2023 اي.ت تنمية الإبداع والبراعة الرياضية لدى طفل الروضة بإستخدام برنامج فى هندسة الفراكتال قائم على التعلم المدمج "/ Cai01.23.05.Ph.D.2023.جي.ا استخدام استراتيجية التعلم التشاركي الإلكتروني لتنمية مهارات إنتاج وتوظيف القصة الرقمية التفاعلية للمعلمات والاستمتاع بتعلم الرياضيات لدى طفل الروضة / Cai01.23.05.Ph.D.2023.رن.ت تنمية بعض المفاهيم الفيزيائية ومهارات التفكير الإيجابي لدى طفل الروضة باستخدام كتاب إلكتروني تفاعلي / Cai01 23 05 Ph.D 2023 مص.ف فاعلية برنامج تدريبي قائم على استراتيجية إدارة الذات في خفض النشاط الزائد لدي الأطفال الصم وأثره في الحد من مشكلاتهم السلوكية / Cai01 23 05 Ph.D 2023 من.ت تحليل بعدي لنتائج بحوث آليات تنمية تفكير الطفل باستخدام المدخل الوصفي / Cai01 23 05 Ph.D 2023 ول.ب برنامج أنشطة تعبيرية لعلاج بعض الاضطرابات اللغوية وآثره في الحد من المشكلات السلوكية لدى الأطفال المضطربين لغوياً في المرحلة العمرية من (6-9) . /

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 154-179.

هدفت الدراسة الحالية إلى تنمية المفاهيم الفيزيائية باستخدام كتاب إلكتروني تفاعلي للأطفال بالاضافة الى تنمية مهارات التفكير الإيجابي والمتمثلة في "التوقع الإيجابي المتفائل، التخيل"، لدي طفل الروضة.

The current research examines the effectiveness of an interactive e-book in developing some physical concepts and positive thinking skills for a kindergartner. The research group includes two groups - control and experimental - of 30 children aged 5-7 years from the Qalyub Distinguished Experimental Language School of Qalyub Educational Administration. The experimental and control groups are exposed to the measurement. The educational materials include an interactive e-book while the study instruments consist of an illustrated physical concepts test and a positive thinking scale for children (optimistic positive expectation-positive imagination). The study established the effectiveness of the interactive e-book in developing some physical concepts and positive thinking skills for the kindergartener in favor of the experimental group.

صدر ايضا كقرص مدمج

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.