header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

أثر تطبيق معايير الجودة(ايزو 9001) على أداء المؤسسات الخدمية / مقدمة من الطالب محمود مصطفى محمود أحمد؛ تحت اشراف أ.د محمد عبد الحميد صبرى، د.حنان حسين حسن فرج

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 120 صفحة : إيضاحيات ؛ 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The impact of applying quality standards (ISO 9001) to the performance of service organizations [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 658.576
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: كان الغرض الرئيسى من هذه الرسالة هو تحديد أثر تطبيق مفهوم إدارة الجودة الشاملة (ايزو 9001) على أداء وجودة بعض المؤسسات الخدمية. حيث كانت الأهداف الرئيسية فى الدراسة عبارة عن عدة نقاط أهمها ما يلى: • التعرف على تطبيق شركات الخدمات العاملة لمفهوم إدارة الجودة الشاملة ومستويات ذلك التطبيق. • التعرف على طبیعة العلاقة بین عناصر إدارة الجودة الشاملة ودرجتها والأداء المؤسسي. • التعرف على مدى أهمیة جودة الخدمات للعملاء على أساس التحقیق والتمیز في مواجهة المنافسین. • معرفة العلاقة بین تطبیق إدارة الجودة الشاملة والأداء المؤسسي. Summary: The main purpose of this thesis is to determine the effect of applying to concept of Total Quality Management (ISO 9001) to the performance and quality of some service institutions. The main objectives of the study are several points, the most important of which are the following: 1- Identifying the application of the concept of Total Quality Management by working service companies and the levels of that application. 2- Recognizing the nature of the relationship between the elements of Total Quality Management, its degree, and institutional performance. 3- Recognizing the importance of the quality of services to customers on the basis of the investigation and excellence against competitors. 4- Knowing the relationship between the application of Total Quality Management and institutional performance.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01 18 06 M.Sc 2023 مح.ا (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031202000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.18.06.M.Sc.2023.ثر.ا أثر عدم تطبيق الصيانة الوقائية على انخفاض كفاءة عمل مترو الانفاق : دراسة تطبيقيه على وحدات الخط الثاني لمترو أنفاق القاهرة / Cai01.18.06.M.Sc.2023.رش.د دور إدارة الازمات فى النزاعات الداخلية المسلحة : (دراسة حالة اقليم دارفور) / Cai01 18 06 M.Sc 2023 سا.م المركزية واللامركزية فى اتخاذ القراروعلاقتها بجودة الاداء الوظيفى / Cai01 18 06 M.Sc 2023 مح.ا أثر تطبيق معايير الجودة(ايزو 9001) على أداء المؤسسات الخدمية / Cai01.18.06.M.Sc.2023.مح.ت تأثير تطبيق التصنيع المرن على أداء السلامة والصحة المهنية فى صناعة اعادة تدويرالمخلفات الورقية. دراسة حالة Cai01.18.06.M.Sc.2023.مح.ت تأثير أدوات التصنيع الرشيق في صناعة تشغيل المعادن : ( دراسة حالة ) / Cai01.18.06.M.Sc.2023.مح.ت تأثير أسلوب التصنيع الرشيق في تقليل الفواقد وتنظيم موقع العمل : ( دراسة عامة /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.

. ببليوجرافيا: صفحات 114-120.

كان الغرض الرئيسى من هذه الرسالة هو تحديد أثر تطبيق مفهوم إدارة الجودة الشاملة
(ايزو 9001) على أداء وجودة بعض المؤسسات الخدمية. حيث كانت الأهداف الرئيسية فى الدراسة عبارة عن عدة نقاط أهمها ما يلى:
• التعرف على تطبيق شركات الخدمات العاملة لمفهوم إدارة الجودة الشاملة ومستويات ذلك التطبيق.
• التعرف على طبیعة العلاقة بین عناصر إدارة الجودة الشاملة ودرجتها والأداء المؤسسي.
• التعرف على مدى أهمیة جودة الخدمات للعملاء على أساس التحقیق والتمیز في مواجهة المنافسین.
• معرفة العلاقة بین تطبیق إدارة الجودة الشاملة والأداء المؤسسي.

The main purpose of this thesis is to determine the effect of applying to concept of Total Quality Management (ISO 9001) to the performance and quality of some service institutions.
The main objectives of the study are several points, the most important of which are the following:
1- Identifying the application of the concept of Total Quality Management by working service companies and the levels of that application.
2- Recognizing the nature of the relationship between the elements of Total Quality Management, its degree, and institutional performance.
3- Recognizing the importance of the quality of services to customers on the basis of the investigation and excellence against competitors.
4- Knowing the relationship between the application of Total Quality Management and institutional performance.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image