أنشطة إثرائية فلسفية قائمة على المدخل التكاملي لتنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / مقدمة من الباحثة هبة بركات علي علي سلامه؛ اشراف ا.د.إلهام عبد الحميد فرج ، ا.م.د.سامح إبراهيم عوض الله.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- Philosophical Enrichment Activities based on the Integrated Approach for developing the value awareness and existential intelligence for primary school pupils [Added title page title]
- 372.011
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01 23 01 M.Sc 2023 هب.ا (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100031228000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 291-318.
تتحدد مشكلة هذا البحث فى "ضعف الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية"، مما دفع الباحثة إلى إقتراح أنشطة إثرائية فلسفية قائمة على المدخل التكاملي لتنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية. وهدف هذا البحث إلى تنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية، واتبعت الباحثة المنهج الوصفي، والمنهج التجريبي، والمعالجة شبه التجريبية من خلال استخدام مجموعتين احداهما تجريبية والأخرى ضابطة، وتطبيق أدوات البحث عليهم قبليا وبعديا، واستخدم البحث أدوات ومواد تعليمية تمثلت فى(قائمة أبعاد الوعي القيمي، بطاقة تحليل لمحتوى منهجي اكتشف، والقيم واحترام الآخر للصف الثالث الابتدائي، مقياس للوعي القيمي، قائمة بأبعاد الذكاء الوجودي، بطاقة تحليل لمحتوى منهج اكتشف، والقيم واحترام الآخر للصف الثالث الابتدائي، مقياس الذكاء الوجودي، فى كتاب التلميذ، ودليل المعلم)
يهدف البحث الحالي إلى : هدف هذا البحث إلى تنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية من خلال أنشطة إثرائية فلسفية قائمة على المدخل التكاملي.
أدوات البحث:
1. قائمة أبعاد الوعي القيمي
2. بطاقة تحليل لمحتوى منهجي اكتشف، والقيم واحترام الآخر للصف الثالث الابتدائي
3. مقياس للوعي القيمي
4. قائمة بأبعاد الذكاء الوجودي
5. بطاقة تحليل لمحتوى منهج اكتشف، والقيم واحترام الآخر للصف الثالث الابتدائي
6. مقياس الذكاء الوجودي
7. كتاب التلميذ
8. دليل المعلم
The problem of this research is determined by “the weakness of value awareness and existential intelligence among primary school students,” which prompted the researcher to propose philosophical enrichment activities based on the integrative approach to developing value awareness and existential intelligence among primary school students. This research aimed to develop value awareness and existential intelligence among primary school students. The researcher followed the descriptive approach, the experimental approach, and the quasi-experimental treatment by using two groups, one experimental and the other control, and applying research tools to them before and after. The research used educational tools and materials represented in (a list Dimensions of value awareness, an analysis card for the content of the Discover curriculum, values and respect for others for the third grade of primary school, a measure of value awareness, a list of dimensions of existential intelligence, an analysis card for the content of the Discover curriculum, values and respect for others for the third grade of primary school, a measure of existential intelligence, in the pupils’s book and the teacher’s guide)
The current research aims to: The aim of this research is to develop value awareness and existential intelligence among primary school students through philosophical enrichment activities based on the integrative approach
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
There are no comments on this title.