header
Image from OpenLibrary

فاعلية برنامج قائم على استراتيجية التعلم بالأقران في خفض صعوبات التعلم لدى أطفال الروضة / رسالة مقدمة من الباحثة حنان عوض عثمان عبد الكريم؛ اشراف ا.د.بطرس حافظ بطرس، د.أميـــرة محمد عمر.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 267صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The effectiveness of a program based on a peer learning Strategy on reduce learning difficulties in kindergarten children [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.218
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: يهدف البحث إلى فاعلية برنامج قائم على استراتيجية التعلم بالأقران في خفض صعوبات التعلم لدى أطفال الروضة ، على عينة من (30) طفلاً ، تراوحت أعمارهم الزمنية من (4-6) سنوات، واشتملت أدوات البحث : مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة (إعداد محمود أبو النيل ,2011)، بطارية صعوبات التعلم النمائية (إعداد سهير كامل، بطرس حافظ، 2010)، البرنامج (إعداد الباحثة)، وأسفرت النتائج عن فاعلية البرنامج القائم على إستراتيجية التعلم بالأقران لخفض صعوبات التعلم لدى أطفال الروضة.Summary: The research aims to effectiveness of a program based on a peer learning strategy to reduce learning difficulties for kindergarten children with learning difficulties, and the research sample consisted of (30) children, whose ages ranged from (4-6) years, the research tools included: the Stanford Binet Scale, fifth picture ( Prepared by Mahmoud Abu El-Nile, 2011), the Developmental Learning Difficulties Battery (prepared by Suhair Kamel, Boutros Hafez, 2010), the program (prepared by the researcher), and the results revealed the effectiveness of the program based on peer learning strategy to reduce developmental difficulties among kindergarten children with learning difficulties
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.03.M.Sc.2023.حن.ف (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031424000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.26.03.M.Sc.2023.اى.ب برنامج لخفض حدة المخاوف الشائعة لدى الأطفال المكفوفين / Cai01.26.03.M.Sc.2023.اي.س السلوك المشكل للأطفال الليبيين المغتربين وغير المغتربين فى مرحلة ما قبل المدرسة / Cai01.26.03.M.Sc.2023.اي.ف فاعلية برنامج قائم علي استراتيجيات التدافع في تنمية الذاكرة العاملة لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم / Cai01.26.03.M.Sc.2023.حن.ف فاعلية برنامج قائم على استراتيجية التعلم بالأقران في خفض صعوبات التعلم لدى أطفال الروضة / Cai01.26.03.M.Sc.2023.دع.ف فاعلية برنامج قائم على إستراتيجيات الاستجابة المحورية لتحسين التفاعل الاجتماعى لدى الأطفال ذوى اضطراب التوحد / Cai01.26.03.M.Sc.2023.را.ا استخدام أدوات منتسوري لتنمية بعض المهارات المرتبطة بالتوجه والحركة للأطفال المكفوفين / Cai01.26.03.M.Sc.2023.زى.ب برنامج قائم علي الأنشطة الموسيقية للتخفيف من حدة اضطرابات النطق لدي الأطفال المعاقين عقليا القابلين للتعليم / :

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 144-172.

يهدف البحث إلى فاعلية برنامج قائم على استراتيجية التعلم بالأقران في خفض صعوبات التعلم لدى أطفال الروضة ، على عينة من (30) طفلاً ، تراوحت أعمارهم الزمنية من (4-6) سنوات، واشتملت أدوات البحث : مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة (إعداد محمود أبو النيل ,2011)، بطارية صعوبات التعلم النمائية (إعداد سهير كامل، بطرس حافظ، 2010)، البرنامج (إعداد الباحثة)، وأسفرت النتائج عن فاعلية البرنامج القائم على إستراتيجية التعلم بالأقران لخفض صعوبات التعلم لدى أطفال الروضة.

The research aims to effectiveness of a program based on a peer learning strategy to reduce learning difficulties for kindergarten children with learning difficulties, and the research sample consisted of (30) children, whose ages ranged from (4-6) years, the research tools included: the Stanford Binet Scale, fifth picture ( Prepared by Mahmoud Abu El-Nile, 2011), the Developmental Learning Difficulties Battery (prepared by Suhair Kamel, Boutros Hafez, 2010), the program (prepared by the researcher), and the results revealed the effectiveness of the program based on peer learning strategy to reduce developmental difficulties among kindergarten children with learning difficulties

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.