header
Image from OpenLibrary

فاعلية برنامج قائم على بعض تطبيقات الأندرويد فى تنمية التفكير العلمى لدى عينة من أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم) / رسالة مقدمة من الباحثة زينب إمام يونس ؛ اشراف أ.د. هند إسماعيل إمبابي، أ.م.د. محمد محمود عطا.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 147صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The effectiveness of a program based on some Android applications in developing scientific thinking skills among kindergarten children with learning difficulties.” [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: هدفت الدراسة الحالية إلى قياس فاعلِيَّة برنامج قائم على بعض تطبيقات الأندرويد في تنمية مهارات التفكير العلمي لدى أطِفَال الرَّوْضة ذوي صُعُوبات التَّعلُّم، اتبعت الدراسة المنهج شبة التجريبي القائم علي القياسين القبلى والبعدي، طبقت علي عينه الروضة (5: 7) سنوات بالمستوي الثاني (kg2) بمعهد احمد المهدي ومعهد عبدالكريم ال سعود وعددهم (30) طفلا من (الذكور والإناث) واستخدمت الدراسة الأدوات: مقياس مهارات التفكير العلمي (إعداد الباحثة)، برنامج قائم على بعض تطبيقات الأندرويد لدى أطِفَال الرَّوْضة ذوي صُعُوبات التَّعلُّم (إعداد الباحثة)، وأظهرت نتائج الدراسة فاعلِيَّة برنامج قائم على بعض تطبيقات الأندرويد في تنمِّية التَّفْكِير العلميّ لدى عينة من أطِفَال الرَّوْضة ذوي صُعُوبات التَّعلُّم.Summary: The current study aimed to measure the effectiveness of a program based on some Android applications in Developing scientific thinking skills among kindergarten children with learning difficulties,The study followed the semi-experimental approach based on pre- and post-measurements. It was applied to a sample of kindergarten (5:7) years in the second level (kg2) at the Ahmed Al Mahdi Institute and the Abdul Karim Al Saud Institute, and they numbered (30) children (males and females). The study used the tools: the Thinking Skills Scale. Scientific (prepared by the researcher), a program based on some Android applications for kindergarten children with learning difficulties (prepared by the researcher). The results of the study showed the effectiveness of a program based on some Android applications in developing scientific thinking among a sample of kindergarten children with learning difficulties.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Date due Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.03.M.Sc.2024.زي.ف (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031523000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.26.03.M.Sc.2023.مر.ب برنامج قائم على اللعب الدرامى لتنمية الوعى بالجسم لدى عينة من الأطفال ذوى اضطراب طيف الذاتوية / Cai01.26.03.M.Sc.2023.ها.ف فاعلية برنامج للعب الدرامي فى تنمية التفاعل الاجتماعي وعلاقته بخفض اضطراب المسلك لدى عينة من أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم / Cai01 26 03 M.Sc 2023 هب.ف فاعلية برنامج إرشادى لأمهات الأطفال زارعى القوقعة لتنمية الوعى الفونولوجى لدى أبنائهن / Cai01.26.03.M.Sc.2024.زي.ف فاعلية برنامج قائم على بعض تطبيقات الأندرويد فى تنمية التفكير العلمى لدى عينة من أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم) / Cai01.26.03.M.Sc2022رح.ف فاعلية برنامج لتنمية اللغة التعبيرية لدى الأطفال المصابين بالأبراكسيا اللفظية باستخدام نموذج دريفن / Cai01.26.03.M.Sc32022.حس.ف فاعلية برنامج قائم على استخدام تحليل السلوك التطبيقي [ABA] في تحسين الإدراك السمعي لدى عينة من الأطفال الذاتويين / Cai01.26.03.Ph.D.2005.را.ب برنامج كمبيوتر مقترح لتنمية بعض المهارات الاجتماعية للأطفال مستخدمى الكمبيوتر /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 119-129.

هدفت الدراسة الحالية إلى قياس فاعلِيَّة برنامج قائم على بعض تطبيقات الأندرويد في تنمية مهارات التفكير العلمي لدى أطِفَال الرَّوْضة ذوي صُعُوبات التَّعلُّم، اتبعت الدراسة المنهج شبة التجريبي القائم علي القياسين القبلى والبعدي، طبقت علي عينه الروضة (5: 7) سنوات بالمستوي الثاني (kg2) بمعهد احمد المهدي ومعهد عبدالكريم ال سعود وعددهم (30) طفلا من (الذكور والإناث) واستخدمت الدراسة الأدوات: مقياس مهارات التفكير العلمي (إعداد الباحثة)، برنامج قائم على بعض تطبيقات الأندرويد لدى أطِفَال الرَّوْضة ذوي صُعُوبات التَّعلُّم (إعداد الباحثة)، وأظهرت نتائج الدراسة فاعلِيَّة برنامج قائم على بعض تطبيقات الأندرويد في تنمِّية التَّفْكِير العلميّ لدى عينة من أطِفَال الرَّوْضة ذوي صُعُوبات التَّعلُّم.

The current study aimed to measure the effectiveness of a program based on some Android applications in Developing scientific thinking skills among kindergarten children with learning difficulties,The study followed the semi-experimental approach based on pre- and post-measurements. It was applied to a sample of kindergarten (5:7) years in the second level (kg2) at the Ahmed Al Mahdi Institute and the Abdul Karim Al Saud Institute, and they numbered (30) children (males and females). The study used the tools: the Thinking Skills Scale. Scientific (prepared by the researcher), a program based on some Android applications for kindergarten children with learning difficulties (prepared by the researcher). The results of the study showed the effectiveness of a program based on some Android applications in developing scientific thinking among a sample of kindergarten children with learning difficulties.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.