header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

Theraputic ory Integration Versus Fine Motor Intervention In Children With Autism / By Dalia Ahmed Galal Mohamed; Supervisors Prof. Dr. Emam Hassan El-Negamy, Assist. Prof. Dr. Amira Mahmoud Abd El-Monem, Dr.Kamelia Saad Abd Elhamid.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2023Description: 123 pages : illustrations ; 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • النتائج العلاجية للتكامل الحسي مقابل المهارات الحركية الدقيقة في الأطفال المصابين بالتوحد [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 615.82083
Available additional physical forms:
  • Issued also as CD
Dissertation note: Thesis (M.Sc.) -Cairo University, 2023. Summary: This study includes a convenience sample of thirty children with ASD volunteered aged between 8 to 12 years. They were randomly allocated to either group A (received fine motor program) or group B (received sensory integration program). The Gilliam autism rating scale was used to assess the Stereotype movement, communication and social interaction while the Bruininks-Oseretsky Test Of Motor Proficiency was used to assess fine motor skills. Based on the results of the current study, it can be concluded that SI is more effective than occupational therapy in improving fine motor skills and autistic features. Summary: شارك فى هذه الدراسة أربعين طفلاً متطوعًا مصابًا بإضطراب طيف التوحد تتراوح أعمارهم بين 8 إلى 12 عامًا. تم تقسيمهم بشكل عشوائي إما لمجموعة (أ) (تلقت برنامج التدخل الحركي الدقيق) أو مجموعة (ب) (تلقت برنامج التكامل الحسي). تم استخدام مقياس جيليام لتصنيف التوحد) لتقييم الحركة النمطية والتواصل والتفاعل الاجتماعي)، بينما تم إستخدام إختبارBruininks-Oseretsky للكفاءة الحركية) لتقييم المهارات الحركية الدقيقة). و بناء على نتائج الدراسة الحالية يمكن إستنتاج أن التكامل الحسي أكثر فعالية من العلاج الوظيفي في تحسين المهارات الحركية الدقيقة وسمات التوحد.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.21.06.M.Sc.2023.Da.T. (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110089609000

Thesis (M.Sc.) -Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 77-96.

This study includes a convenience sample of thirty children with ASD volunteered aged between 8 to 12 years. They were randomly allocated to either group A (received fine motor program) or group B (received sensory integration program). The Gilliam autism rating scale was used to assess the Stereotype movement, communication and social interaction while the Bruininks-Oseretsky Test Of Motor Proficiency was used to assess fine motor skills. Based on the results of the current study, it can be concluded that SI is more effective than occupational therapy in improving fine motor skills and autistic features.

شارك فى هذه الدراسة أربعين طفلاً متطوعًا مصابًا بإضطراب طيف التوحد تتراوح أعمارهم بين 8 إلى 12 عامًا. تم تقسيمهم بشكل عشوائي إما لمجموعة (أ) (تلقت برنامج التدخل الحركي الدقيق) أو مجموعة (ب) (تلقت برنامج التكامل الحسي). تم استخدام مقياس جيليام لتصنيف التوحد) لتقييم الحركة النمطية والتواصل والتفاعل الاجتماعي)، بينما تم إستخدام إختبارBruininks-Oseretsky للكفاءة الحركية) لتقييم المهارات الحركية الدقيقة). و بناء على نتائج الدراسة الحالية يمكن إستنتاج أن التكامل الحسي أكثر فعالية من العلاج الوظيفي في تحسين المهارات الحركية الدقيقة وسمات التوحد.

Issued also as CD

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image