header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

The Impact Factors of Refugees’ Perception of the Egyptians’ Portrayal : An Ethnography Study/ Noha Reda Ezz El Din ; supervisors: Prof. Dr. Hanaa Farouk Saleh.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2023Description: 202 Leaves : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • المؤثرة على صورة الشعب المصري لدى اللاجئين : دراسة إثنوغرافية [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 070.4
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023. Summary: This work belongs to social science, especially ethnographic studies. It constituted a big data study of Egypt image-based debates on Twitter. Itfocusedonanalyzing TwittercommunicationofEgyptiansandrefugees, including interactions, types of tweets, and engagement rate). In addition,, it identified the dominant frames that influence their communicative patterns on Twitter. ThisstudyemployedtheBrandMentionstooltocollectandanalyzeTwitter big data. Furthermore, it approached discourse analysis to describe the sociocultural factors of minority subcultures. Moreover,itconductedsevenfocusgroupswithrefugees-whoarecurrently settledinEgypt-fromLibya,Sudan,Yemen,Somalia,Ethiopia,Syria,Iraq, andDjibouti.Thiscontributedtotheidentificationoftheintersectionfactors that shape their perceptions of both Egypt and Egyptians. It is shown that Twitter’s positive discursive patterns are often associated with social and human - based contexts. Conversely,negativediscursivepatternsareoftenassociatedwithpolitical andeconomicframesandcontexts.Thefindingsalsoindicatedasignificant cognitive gap between knowledge derived from mainstream media, digital space, and reality. Summary: تنتمي هذه الدراسة إلى العلوم الاجتماعية، وخاصة الدراسات الإثنوغرافية حيث تهدف إلى تسليط الضوء على العوامل الاقتصادية والسياسية والثقافية التي تشكل صورة المصريين لدى اللاجئين. اعتمدت الدراسة على مدخل التحليل الثقافي لتحليل السياقات الخطابية عبر تويتر وتحديد الأطر السائدة التيتؤثر على أنماط التفاعل بين المصريين واللاجئين، بما في ذلك التفاعلات وأنواع التغريدات ومعدل المشاركة. استخدمت هذه الدراسة أداة BrandMentions لرصد وتحليل البيانات الضخمة على تويتر. علاوة على ذلك، فقد تناولت أداة تحليل الخطاب لوصف وتحليل العوامل الاجتماعية والثقافية للخطابات الثقافية للأقليات الفرعية. بالإضافة إلى ذلك، فقد أجرت سبع مجموعات تركيز مع مجموعة من اللاجئين - الذين يقيمون حاليًا في مصر - من ليبيا والسودان واليمن والصومال وإثيوبيا وسوريا والعراق وجيبوتي. وساهم ذلك في تحديد عوامل التقاطع التي تشكل تصوراتهم لكل من مصر والمصريين. لقد تبين أن الأنماط الخطابية الإيجابية لتويتر غالبًا ما ترتبط بالسياقات الاجتماعية والإنسانية.على العكس من ذلك، غالبًا ما ترتبط الأنماط الخطابية السلبية بالأطر والسياقات السياسية والاقتصادية. أشارت النتائج أيضًا إلى وجود فجوة معرفية كبيرة بين المعرفة المستمدة من وسائل الإعلام الرئيسية والفضاء الرقمي والواقع.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.15.02.Ph.D.2023.No.I (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110089766000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.15.02.Ph.D.2022.ند.م مستقبل الصحافة الفنية في ظل التقنيات الرقمية / Cai01.15.02.Ph.D.2022.هب.ت تأثير تصميم المواقع الإلكترونية وعلاقتها بالانتباه البصري لدى المستخدمين والسلوك القرائي للنص الإلكتروني على الإنترنت : دراسة شبه تجريبية باستخدام تقنية تتبع حركة العين / Cai01.15.02.Ph.D.2023.He.F Future of Online Social Networking Sites as a Public Sphere Within the Egyptian Conte / Cai01.15.02.Ph.D.2023.No.I The Impact Factors of Refugees’ Perception of the Egyptians’ Portrayal : An Ethnography Study/ Cai01.15.02.Ph.D.2023.أم.ا الاتجاهات الحديثة في المعالجة المرئية للقضايا والأزمات في الصحافة العربية والأجنبية : "صحافة الدرون والإنفوجراف نموذجاً" / Cai01 15 02 Ph.D 2023 ال.ن نظم تعليم وتدريب الصحفيين الأردنيين في ظل الإعلام الرقمي : دراسة تقويمية / Cai01.15.02.Ph.D.2023.بو.م مدى التزام المراسل الصحفي بالمعايير المهنية والأخلاقية في معالجة القضايا المحلية الأردنية في وسائل الإعلام الرقمي : دراسة ميدانية على الصحفيين الأردنيين /

Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 184-200.

This work belongs to social science, especially ethnographic studies. It constituted a big data study of Egypt image-based debates on Twitter.
Itfocusedonanalyzing TwittercommunicationofEgyptiansandrefugees, including interactions, types of tweets, and engagement rate).
In addition,, it identified the dominant frames that influence their communicative patterns on Twitter.
ThisstudyemployedtheBrandMentionstooltocollectandanalyzeTwitter big data. Furthermore, it approached discourse analysis to describe the sociocultural factors of minority subcultures.
Moreover,itconductedsevenfocusgroupswithrefugees-whoarecurrently settledinEgypt-fromLibya,Sudan,Yemen,Somalia,Ethiopia,Syria,Iraq, andDjibouti.Thiscontributedtotheidentificationoftheintersectionfactors that shape their perceptions of both Egypt and Egyptians.
It is shown that Twitter’s positive discursive patterns are often associated with social and human - based contexts.
Conversely,negativediscursivepatternsareoftenassociatedwithpolitical andeconomicframesandcontexts.Thefindingsalsoindicatedasignificant cognitive gap between knowledge derived from mainstream media, digital space, and reality.

تنتمي هذه الدراسة إلى العلوم الاجتماعية، وخاصة الدراسات الإثنوغرافية حيث تهدف إلى تسليط الضوء على العوامل الاقتصادية والسياسية والثقافية التي تشكل صورة المصريين لدى اللاجئين.
اعتمدت الدراسة على مدخل التحليل الثقافي لتحليل السياقات الخطابية عبر تويتر وتحديد الأطر السائدة التيتؤثر على أنماط التفاعل بين المصريين واللاجئين، بما في ذلك التفاعلات وأنواع التغريدات ومعدل المشاركة. استخدمت هذه الدراسة أداة BrandMentions لرصد وتحليل البيانات الضخمة على تويتر. علاوة على ذلك، فقد تناولت أداة تحليل الخطاب لوصف وتحليل العوامل الاجتماعية والثقافية للخطابات الثقافية للأقليات الفرعية.
بالإضافة إلى ذلك، فقد أجرت سبع مجموعات تركيز مع مجموعة من اللاجئين - الذين يقيمون حاليًا في مصر - من ليبيا والسودان واليمن والصومال وإثيوبيا وسوريا والعراق وجيبوتي. وساهم ذلك في تحديد عوامل التقاطع التي تشكل تصوراتهم لكل من مصر والمصريين.
لقد تبين أن الأنماط الخطابية الإيجابية لتويتر غالبًا ما ترتبط بالسياقات الاجتماعية والإنسانية.على العكس من ذلك، غالبًا ما ترتبط الأنماط الخطابية السلبية بالأطر والسياقات السياسية والاقتصادية. أشارت النتائج أيضًا إلى وجود فجوة معرفية كبيرة بين المعرفة المستمدة من وسائل الإعلام الرئيسية والفضاء الرقمي والواقع.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image