جماليات الانصهار كمدخل لتدريس فن النحت في ضوء استراتيجية التعلم البنائي / [إعداد]آمنة وجيه كمال الدين ؛ إشراف أ.د أحمد سيد محمد مرسي، أ.د منى سامي سعيد بدير.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- The Aesthetics of Melting as an approach to teach Sculpture based on Constructivism learning Strategy [Added title page title]
- 735
- صدر ايضا كقرص مدمج
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.25.01.Ph.D.2023.آم.ج (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100031618000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 318-327.
تم في هذا البحث محاولة رصد مداخل تحقيق مفهوه االنصهار باليامات في مجثال النحثت ومثن
ثثم صثياغة مجموعثة مثن األنشثطة لتثدريس مجثال النحثت فثي ضثو اسثتراتيجية الثتعلم البنثائي
واسثتيداه بعثض تلثك األنشثطة البنائيثة فثي تثدريس التجربثة الطالبيثة السثتحدام منحوتثات فنيثة
معاصر في ضو مداخل تحقيق مفهوه االنصهار في مجال النحت.
وتشتمل الدراسة على خمسة فصول وهما كاآلتي:
الفصل األول: التعريف بالبحث
الفصل الثاني: االنصهار في النحت مابين العلم والفن
الفصل الثالث: مداخل تحقيق جماليات االنصهار في النحت
الفصل الرابع: استراتيجية التعلم البنائي وتطبيقها في مجال النحت
الفصل الخامس: التطبيقات الذاتية والتجربة الطالبية
المحور األول: )تحقيق االنصهار الفعلي بخامة اللدائن(
المحور الثاني: )محاكاة الهيئة الظاهرية لالنصهار بخامة الطين(
الفصل السادس: النتائج والتوصيات
This research includes an attempt to monitor the entrances to achieve the
concept of melting with the materials in the field of sculpture, and then
formulate a set of activities to teach the field of sculpture with the
constructivist learning strategy and use some of those in teaching the student
experiment to produce contemporary artistic sculptures with the entrances to
achieve the concept of melting in the field of sculpture .
The study is divided into six chapters as follows:
First chapter: Introduce the study
The second chapter: melting in sculpture between science and art
The third chapter: Entrances to achieve fusion aesthetics in sculpture
The Fourth chapter: Appling constructivism learning strategy in the
faield of sculpture
The fifth chapter: the students experiment
The first axis: (Achieving the actual melting of the plastic raw material)
The second axis: (simulating the apparent form of fusion with clay
material)
صدر ايضا كقرص مدمج
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.