header
Image from OpenLibrary

الهوية الثقافية والمجتمعات الافتراضية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في مصر / مقدمة من الباحثة مي السيد محمد حسين؛ إشراف أ.د / نجوى يوسف جمال الدين، أ.د / فاروق جعفر عبد الحكيم. Remainder of title /

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 287 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Cultural identity and virtual communities among primary school students in egypt [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.962
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: . أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024 Summary: سعت هذه الدراسة إلى: - التعرف على الهوية الثقافية وتعريفها من خلال شقيها: الهوية والثقافة، وكذلك ركائز وأبعاد ومكونات الهوية الثقافية.- الكشف عن مفهوم المجتمعات الافتراضية ونشأتها وتطورها، وأهم ملامحها. - التعرف على واقع الهوية الثقافية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في المجتمع المصري. - تقديم تصور مقترح لتدعيم الهوية الثقافية المصرية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في المجتمع المصري. أهمية الدراسة: أولا: الأهمية النظرية تكمن في الجوانب الآتية: 1-إبراز أهمية الدراسة الحالية من خلال الدور الذي تلعبه المجتمعات الافتراضية. 2- نبعت أهمية الدراسة من الأهمية التي تكتسبها مسأل الهوية الثقافية وإعادة النظر في مكوناتها. ثانيا: الأهمية التطبيقية تكمن في الجوانب الآتية: 1-الاستفادة من نتائج هذه الدراسة في خدمة جميع الأطراف المسؤولة في وزارة التربية والتعليم. 2-تقديم أداة يمكن الإفادة منها في دعم وتنمية الهوية الثقافية بالنسبة لتلاميذ المرحلة الابتدائية منهج البحث : تستخدم الدراسة الحالية المنهج اإنثروبولوجي.Summary: The world is now witnessing major and rapid changes that have affected all areas of life through technology, which has begun to create its own world and society parallel to the real society in what is known as the virtual society, in which the individual has become unable to define his beliefs and roles in reality, losing his identity, but in addition to the negatives produced by social media. It also has positives that affect the individual and society, and technology is linked to culture as an essential component of it. Therefore, education at the primary level is the first stage of formal education in which children are trained to think properly, prepare them for life, and instill in them the rooting of cultural identity, thus preserving the fabric. The general social situation of nations and societies. Therefore, the responsibility of protecting children and preserving their cultural identity in virtual communities falls on everyone, including governments, schools, families and other institutions.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.02.Ph.D.2024.مي.ه (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031886000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.23.02.Ph.D.2024.اس.ت تطوير دور جامعة الوادي الجديد في خدمة المجتمع تصور مقترح / Cai01.23.02.Ph.D.2024.من.م متطلبات الإبداع الإداري في التعليم العام بدولة الكويت رؤية لما بعد كورونا / Remainder of title / Cai01.23.02.Ph.D.2024.مه.ت. تصور مقترح لتطوير الاستثمار في التدريب بالجامعات السعودية في ضوء بعض نماذج التميز المؤسسي / Remainder of title / Cai01.23.02.Ph.D.2024.مي.ه الهوية الثقافية والمجتمعات الافتراضية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في مصر / Remainder of title / Cai01.23.02.Ph.D.2024.هن.ف فعالية استخدام التواصل المعزز والبديل في تحسين المبادأة الاجتماعية وخفض سلوك التحدي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد. / Remainder of title / Cai01.23.02.Ph.D2022.ها.ص صورة معلم المستقبل و مصادر اعداده فى مصر / Cai01.23.03.M.Sc.1995.من.ب بناء برنامج متعدد الوسائط لتنمية مهارات الباحثين التربويين فى استخدام مراكز المعلومات القائمة على الكمبيوتر /

. أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024

ببليوجرافيا: صفحات 251-277.

سعت هذه الدراسة إلى: - التعرف على الهوية الثقافية وتعريفها من خلال شقيها: الهوية والثقافة، وكذلك ركائز وأبعاد ومكونات الهوية الثقافية.- الكشف عن مفهوم المجتمعات الافتراضية ونشأتها وتطورها، وأهم ملامحها. - التعرف على واقع الهوية الثقافية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في المجتمع المصري. - تقديم تصور مقترح لتدعيم الهوية الثقافية المصرية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في المجتمع المصري. أهمية الدراسة: أولا: الأهمية النظرية تكمن في الجوانب الآتية: 1-إبراز أهمية الدراسة الحالية من خلال الدور الذي تلعبه المجتمعات الافتراضية. 2- نبعت أهمية الدراسة من الأهمية التي تكتسبها مسأل الهوية الثقافية وإعادة النظر في مكوناتها.
ثانيا: الأهمية التطبيقية تكمن في الجوانب الآتية: 1-الاستفادة من نتائج هذه الدراسة في خدمة جميع الأطراف المسؤولة في وزارة التربية والتعليم. 2-تقديم أداة يمكن الإفادة منها في دعم وتنمية الهوية الثقافية بالنسبة لتلاميذ المرحلة الابتدائية منهج البحث : تستخدم الدراسة الحالية المنهج اإنثروبولوجي.

The world is now witnessing major and rapid changes that have affected all areas of life through technology, which has begun to create its own world and society parallel to the real society in what is known as the virtual society, in which the individual has become unable to define his beliefs and roles in reality, losing his identity, but in addition to the negatives produced by social media. It also has positives that affect the individual and society, and technology is linked to culture as an essential component of it. Therefore, education at the primary level is the first stage of formal education in which children are trained to think properly, prepare them for life, and instill in them the rooting of cultural identity, thus preserving the fabric. The general social situation of nations and societies. Therefore, the responsibility of protecting children and preserving their cultural identity in virtual communities falls on everyone, including governments, schools, families and other institutions.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.