header
Image from OpenLibrary

Behavior of reinforced concrete beams subjected to indirect loads / by Ahmed Shawky Eid Khalifa ; Supervisors Prof. Dr. Hany Ahmed Abdalla, Dr. Mohamed Samy Youssif.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 76 pages : illustrations ; 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • سلوك الكمرات الخرسانية المسلحة تحت تأثير الأحمال غير المباشرة [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 624.18341
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024. Summary: An experimental program was prepared and carried out to determine the actual demand of additional hanger reinforcement due to indirect loading in case of intersecting reinforced concrete beams. Many parameters were investigated in this program to test their effect, such as, changing the number of stirrups at the joint region, changing the depth of the supported beam relative to the supporting beam, changing the width of the supported beam, testing the ability of the hanger reinforcement in transferring shear loads (inside the intersection area and the adjacent area, and finally how well these results agree with the ECP203-2018 provisions. It was observed that the number of stirrups and the depth of the supported beam have major effect on the system behavior, while the width of the supported beam showed less significant effect. It is also worth noting that the stirrups at the adjacent area to the intersection effectively contribute much as the stirrups inside. From all the previous results it can safely be stated that the provisions and the equations provided by the ECP203-2018 are reasonable and give accurate estimations. Summary: تم إجراء تجربة معملية لدراسة سلوك الكمرات الخرسانية المسلحة في حالة التحميل غير المباشر وتقييم الحاجة إلى كانات تسليح إضافية. تم دراسة بعض المتغيرات منها: تغيير عدد كانات القص في منطقة التقاطع، وتغيير أبعاد الكمرة الثانوية (العمق والعرض)، ومدى فعالية الكانات داخل منطقة التقاطع والمنطقة المجاورة لها، وأيضا مدى مطابقة النتائج لإرشادات ومعادلات الكود المصري للخرسانة المسلحة. بنهاية البحث تبين أن زيادة عدد الكانات في منطقة التقاطع يزيد من قدرة الكمرات على تحمل قوى قص أعلى، كما تبين أن زيادة عمق الكمرة الثانوية يؤثر سلبًا على قدرة تحمل الكمرات. تغيير عرض الكمرات الثانوية تأثيره هامشيًا مما يقسر عدم وجوده كمتغير في معادلات الكود المصري. أخيرا يمكن القول إن معادلات وتوصيات الكود منطقية وتتنبأ بالنتائج بشكل دقيق.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.13.05.M.Sc.2024.Ah.B (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110090884000

Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.

Bibliography: pages 74-76.

An experimental program was prepared and carried out to determine the actual
demand of additional hanger reinforcement due to indirect loading in case of
intersecting reinforced concrete beams.
Many parameters were investigated in this program to test their effect, such as,
changing the number of stirrups at the joint region, changing the depth of the supported
beam relative to the supporting beam, changing the width of the supported beam,
testing the ability of the hanger reinforcement in transferring shear loads (inside the
intersection area and the adjacent area, and finally how well these results agree with
the ECP203-2018 provisions.
It was observed that the number of stirrups and the depth of the supported beam
have major effect on the system behavior, while the width of the supported beam
showed less significant effect. It is also worth noting that the stirrups at the adjacent
area to the intersection effectively contribute much as the stirrups inside. From all the
previous results it can safely be stated that the provisions and the equations provided
by the ECP203-2018 are reasonable and give accurate estimations.

تم إجراء تجربة معملية لدراسة سلوك الكمرات الخرسانية المسلحة في حالة التحميل غير المباشر وتقييم الحاجة إلى كانات تسليح إضافية. تم دراسة بعض المتغيرات منها: تغيير عدد كانات القص في منطقة التقاطع، وتغيير أبعاد الكمرة الثانوية (العمق والعرض)، ومدى فعالية الكانات داخل منطقة التقاطع والمنطقة المجاورة لها، وأيضا مدى مطابقة النتائج لإرشادات ومعادلات الكود المصري للخرسانة المسلحة. بنهاية البحث تبين أن زيادة عدد الكانات في منطقة التقاطع يزيد من قدرة الكمرات على تحمل قوى قص أعلى، كما تبين أن زيادة عمق الكمرة الثانوية يؤثر سلبًا على قدرة تحمل الكمرات. تغيير عرض الكمرات الثانوية تأثيره هامشيًا مما يقسر عدم وجوده كمتغير في معادلات الكود المصري. أخيرا يمكن القول إن معادلات وتوصيات الكود منطقية وتتنبأ بالنتائج بشكل دقيق.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.