صور من OpenLibrary

The relationship between teachers' awareness of autonomous learning and their teaching performance of english as a foreign language in the secondary stage / by Asmaa Ahmed Mohamed Ismael ; Supervised Dr. Awatef Ali Sheir.

بواسطة: المساهم: نوع المادة : نصنصاللغة: الإنجليزية لغة الملخص: الإنجليزية, العربية المنتج: 2024الوصف: 139 pages : illustrations ; 25 cm. + CDنوع المحتوى:
  • text
نوع الوسائط:
  • Unmediated
نوع الناقل:
  • volume
عنوان آخر:
  • العلاقة بين وعي المعلمين بالتعلم الاستقلالي وأدائهم التدريسي للغة الإنجليزية كلغة أجنبية في المرحلة الثانوية [عنوان مضاف عنوان الصفحة]
الموضوع: تصنيف ديوي العشري:
  • 420
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
ملاحظة الأطروحة: Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024. ملخص: The study aims to investigate the relationship between teachers’ awareness of autonomous learning and their actual teaching performance in the secondary stage. The population included (100) EFL secondary teachers who were randomly chosen from fifteen government general secondary schools, (61%) located in rural areas and (39%) were in urban ones, in Sohag governorate of Egypt in the academic year 2022-2023. Two instruments, including the observation checklist for teachers' performance in autonomous learning and the teachers' awareness of autonomous learning questionnaire, were utilized and were statistically analyzed using the quantitative method through SPSS program. The findings showed that while teachers are generally aware of the approaches and requirements for promoting learner autonomy; they are not entirely knowledgeable about all of the criteria and procedures related to it. They are relatively optimistic about their students' capacity for independence, but they do not necessarily have complete faith in their ability to direct their own learning. The findings also indicated that teachers were theoretically positive towards learner autonomy but less optimistic concerning the feasibility of putting it into practice. Learners' over-reliance, the prevalence of exam-oriented policies, and teachers' negative attitudes towards teaching profession were identified to be the most significant barriers that made fostering learner autonomy more challenging. Regarding teachers’ performance, the results revealed that EFL teachers are, to a certain degree, aware of the significance of autonomous learning and usually implemented a variety of teaching techniques that demonstrated the five roles of manager, resource, facilitator, counselor, and model. Overall, this study provided evidence that there is a significant correlation between the performance of EFL teachers in teaching English and their understanding of autonomous learning.ملخص: تهدف الدراسة إلى معرفة العلاقة بين وعي المعلمين بالتعلم الاستقلالي وآدائهم التدريسي الفعلي في المرحلة الثانوية. شمل مجتمع الدراسة مائة (100) معلم ثانوي للغة الإنجليزية كلغة أجنبية تم اختيارهم عشوائيًا من خمس عشرة مدرسة ثانوية عامة حكومية، (61٪) في الريف و ( 39٪) في الحضر، في محافظة سوهاج بجمهورية مصر العربية في العام الدراسي 2022- 2023. وتم استخدام أداتين، هما بطاقة ملاحظة آداء المعلمين في التعلم الاستقلالي واستبيان وعي المعلمين بالتعلم الاستقلالي، وتم تحليلهما إحصائياً باستخدام المنهج الكمي من خلال برنامج SPSS. أظهرت النتائج أنه في حين أن المعلمين يدركون بشكل عام الأساليب والمتطلبات اللازمة لتعزيز استقلالية المتعلم، إلا إنهم ليسوا على دراية كاملة بجميع المعايير والإجراءات المتعلقة بها. وإنهم متفائلون نسبيا بشأن قدرة طلابهم على الاستقلال ، لكن ليس لديهم بالضرورة إيمان كامل بقدرتهم على توجيه تعلمهم. وأشارت النتائج أيضا إلى أن المعلمين كانوا إيجابيين من الناحية النظرية تجاه استقلالية المتعلم ولكنهم أقل تفاؤلا بشأن إمكانية وضعها موضع التنفيذ. وقد حددت الدراسة بعض العوامل مثل الاعتماد المفرط للمتعلمين ، وانتشار السياسات الموجهة نحو الامتحانات ، والاتجاهات السلبية للمعلمين تجاه مهنة التدريس لتكون أهم العوائق التي جعلت تعزيز استقلالية المتعلم أكثر صعوبة. وفيما يتعلق بأداء المعلمين، كشفت النتائج أن معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، إلى حد ما، يدركون أهمية التعلم الاستقلالي وعادة ما ينفذون مجموعة متنوعة من تقنيات التدريس التي أظهرت الأدوار الخمسة للمعلم: كمدير، ومورد، وميسر، ومستشار، ونموذج. وبشكل عام، قدمت هذه الدراسة دليلاً على وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين أداء معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في تدريس اللغة الإنجليزية وفهمهم للتعلم الاستقلالي.
وسوم من هذه المكتبة: لا توجد وسوم لهذا العنوان في هذه المكتبة. قم بتسجيل الدخول لإضافة الوسوم.
التقييم باستخدام النجوم
    متوسط التقييم: 0.0 (0 صوتًا)
المقتنيات
نوع المادة المكتبة الحالية المكتبة الرئيسية رقم الاستدعاء حالة الباركود
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.01.M.Sc.2024.As.R (استعراض الرف(يفتح أدناه)) Not for loan 01010110092194000

استعرض المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة رفاً إغلاق مستعرض الرف (يخفي مستعرض الرف)

لا توجد صورة غلاف متاحة
لا توجد صورة غلاف متاحة
لا توجد صورة غلاف متاحة
لا توجد صورة غلاف متاحة
لا توجد صورة غلاف متاحة
لا توجد صورة غلاف متاحة
لا توجد صورة غلاف متاحة
Cai01.23.01.M.Sc.2023.نا.ب برنامج مقترح في التنمية المهنية قائم على التعلـّــم المدمج لتنمية مهارات تعليم التفكير الناقد لدي معلمــي العلــوم بدولــة الإمارات العربيــة المتحــدة / Cai01 23 01 M.Sc 2023 هب.ا أنشطة إثرائية فلسفية قائمة على المدخل التكاملي لتنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / Cai01.23.01.M.Sc.2024.Am.S. A Suggested Strategy Based on "Gibb’s Reflective Model" for Developing English Critical Reading Skills among Secondary Stage Students / Cai01.23.01.M.Sc.2024.As.R The relationship between teachers' awareness of autonomous learning and their teaching performance of english as a foreign language in the secondary stage / Cai01.23.01.M.Sc.2024.Ba.S. A Strategy Based On The Applications Of Semantic Lexicography To Develop Vocabulary And Its Effect On Reading Comprehension In English For Secondary Stage Students / Remainder of title / Cai01.23.01.M.Sc.2024.Em.S A strategy based on quest learning approach for developing efl writing skills among secondary stage students / Cai01.23.01.M.Sc.2024.Na.E Enrichment activities based on the edutainment approach for developing oral performance skills in english among primary stage pupils /

Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.

Bibliography: pages 117-130.

The study aims to investigate the relationship between teachers’ awareness of autonomous learning and their actual teaching performance in the secondary stage. The population included (100) EFL secondary teachers who were randomly chosen from fifteen government general secondary schools, (61%) located in rural areas and (39%) were in urban ones, in Sohag governorate of Egypt in the academic year 2022-2023. Two instruments, including the observation checklist for teachers' performance in autonomous learning and the teachers' awareness of autonomous learning questionnaire, were utilized and were statistically analyzed using the quantitative method through SPSS program. The findings showed that while teachers are generally aware of the approaches and requirements for promoting learner autonomy; they are not entirely knowledgeable about all of the criteria and procedures related to it. They are relatively optimistic about their students' capacity for independence, but they do not necessarily have complete faith in their ability to direct their own learning. The findings also indicated that teachers were theoretically positive towards learner autonomy but less optimistic concerning the feasibility of putting it into practice. Learners' over-reliance, the prevalence of exam-oriented policies, and teachers' negative attitudes towards teaching profession were identified to be the most significant barriers that made fostering learner autonomy more challenging. Regarding teachers’ performance, the results revealed that EFL teachers are, to a certain degree, aware of the significance of autonomous learning and usually implemented a variety of teaching techniques that demonstrated the five roles of manager, resource, facilitator, counselor, and model. Overall, this study provided evidence that there is a significant correlation between the performance of EFL teachers in teaching English and their understanding of autonomous learning.

تهدف الدراسة إلى معرفة العلاقة بين وعي المعلمين بالتعلم الاستقلالي وآدائهم التدريسي الفعلي في المرحلة الثانوية. شمل مجتمع الدراسة مائة (100) معلم ثانوي للغة الإنجليزية كلغة أجنبية تم اختيارهم عشوائيًا من خمس عشرة مدرسة ثانوية عامة حكومية، (61٪) في الريف و ( 39٪) في الحضر، في محافظة سوهاج بجمهورية مصر العربية في العام الدراسي 2022- 2023. وتم استخدام أداتين، هما بطاقة ملاحظة آداء المعلمين في التعلم الاستقلالي واستبيان وعي المعلمين بالتعلم الاستقلالي، وتم تحليلهما إحصائياً باستخدام المنهج الكمي من خلال برنامج SPSS. أظهرت النتائج أنه في حين أن المعلمين يدركون بشكل عام الأساليب والمتطلبات اللازمة لتعزيز استقلالية المتعلم، إلا إنهم ليسوا على دراية كاملة بجميع المعايير والإجراءات المتعلقة بها. وإنهم متفائلون نسبيا بشأن قدرة طلابهم على الاستقلال ، لكن ليس لديهم بالضرورة إيمان كامل بقدرتهم على توجيه تعلمهم. وأشارت النتائج أيضا إلى أن المعلمين كانوا إيجابيين من الناحية النظرية تجاه استقلالية المتعلم ولكنهم أقل تفاؤلا بشأن إمكانية وضعها موضع التنفيذ. وقد حددت الدراسة بعض العوامل مثل الاعتماد المفرط للمتعلمين ، وانتشار السياسات الموجهة نحو الامتحانات ، والاتجاهات السلبية للمعلمين تجاه مهنة التدريس لتكون أهم العوائق التي جعلت تعزيز استقلالية المتعلم أكثر صعوبة. وفيما يتعلق بأداء المعلمين، كشفت النتائج أن معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، إلى حد ما، يدركون أهمية التعلم الاستقلالي وعادة ما ينفذون مجموعة متنوعة من تقنيات التدريس التي أظهرت الأدوار الخمسة للمعلم: كمدير، ومورد، وميسر، ومستشار، ونموذج. وبشكل عام، قدمت هذه الدراسة دليلاً على وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين أداء معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في تدريس اللغة الإنجليزية وفهمهم للتعلم الاستقلالي.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

لا توجد تعليقات على هذا العنوان.

شارك
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library