Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

العالقة بين التوجه بالتسويق اإللكترونى والمشاركة في إنشاء القيمة في أسواق المنظمات )B2B اعداد يوسف شعبان صديق ؛ إشراف أ.د. هشام سيد سليمان ، أ. د. عمر على رمزى,د. جمال سيد عبد العزيز.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 131 صفحة. : ايضاحيات؛ 30سم. CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The relationship between Electronic marketingorientation and Value co-creation in business markets (B2B) [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 658.802
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: الهدف: يهدف هذا البحث إلثى دراسثة العالقثة بثين التوجثه بالتسثويق اإللكترونثى والمشثاركة فثي إنشثاء القيمثة فثي أسواق المنظات )B2B). وتناولت الدراسة متغير التوجه بالتسويق اإللكترونى على أنه يتكون من عدة أبعاد وهى: المكون الفلسفي، والمكون السلوكي )يتكون من أنشطة البدء وأنشطة التنفيذ( وتبنى التسويق اإللكترونى. الفجوة البحثية: تتمثل الفجوة البحثية في قلة االبحاث التي قامت بدراسة العالقة بثين التوجثه بالتسثويق اإللكترونثى والمشاركة في إنشاء القيمة في أسواق المنظمات، كما أن هناك فجوة بين البح والتطبيق حي نجد أن الدراسثات السابقة تنص على إيجابية نتائج التوجه بالتسويق االلكترونى في أسواق المنظمات وعلثى الثر م مثن ذلثد نجثد أن العديثثد مثثن الشثثركات العاملثثة فثثي هثثذا القطثثاا اليثثفال لثثديها ملثثاوف مثثن اعتمثثاد التسثثويق اإللكترونثثى ثثمن استراتيجيتها التسويقية. منهجية البح : بالتطبيق على شركات االعالن وبحوث السوق والبالغ عددها 197 شركة تم جمع بيانات مثن 98 ًء علثى عناصثر قيثاس مفردة باستلدام قائمة استقصاء قائمة على مقياس ليكرت اللماسى، وتم قياس المتغيرات بنا خاصة لكل متغير تم اقتباسها من دراسات سابقة. وتم تحليل البيانات باالعتماد على البرنثامج االحصثائى SPSS verg. 21 النتائج: أظهرت نتائج الدراسة أنه توجد عالقة ذات داللة إحصائية بين كل من المكون الفلسفي، والمكون السلوكى –بأبعاده الفرعية: أنشطة البدء، أنشطة التنفيذ- ومكون تبنى التسويق اإللكترونى والمشاركة في إنشاء القيمة. أى أن المشاركة في إنشاء القيمة تتأثر بالتوجه بالتسويق اإللكترونى. اآلثثار النظريثة: هثدفت هثذ الدراسثة الثى دراسثة العالقثة بثين التوجثه بالتسثويق االلكترونثى –بمكوناتثه الفرعيثة- والمشاركة فى انشاء القيمة بالتطبيق اسواق المنظات وباالخص على شركات االعالن وبحوث السوق. اآلثار العملية: قد تكون نتائج هذ الدراسة مهمة للشركات العاملة فى اسواق المنظمات والتى ال زالت لديها ملاوف من إدخال التسويق االلكترونى من استراتيجيتها التسويقية. فهذهثه الدراسثة تعتبثر ا ثافة للدراسثات التثى ت كثد ايجابية نتائج التوجه بالتسويق االلكترونى فى المنظمات.Summary: Objective: This research aims to study the relationship between Electronic Marketing Orientation and Value co-creation in B2B market. The study dealt with Electronic Marketing Orientation variable as consisting of several dimensions: the philosophical component, the behavioral component (consisting of initiation activities and implementation activities) and the adoption of electronic marketing. Research gap: The research gap is represented in the lack of research that has studied the relationship between electronic marketing orientation and Value co-creation in B2B market, and there is also a gap between research and application, where we find that previous studies state the positive results of electronic marketing orientation in B2B markets, Therefore, we find that many companies operating in this sector still have concerns about adopting electronic marketing as part of their marketing strategy. Research methodology: applying to the 197 advertising and market research companies, data was collected from 98 units using a survey list based on the five-point Likert scale, and the variables were measured based on special measurement elements for each variable that were adopted from previous studies. The data was analyzed using the statistical program SPSS verg. 21 Results: The results of the study showed that there is a statistically significant relationship between each of the philosophical component, the behavioral component - with its sub-dimensions: initiation activities, implementation activities - and the component of electronic marketing adoption and Value co-creation. That is, Value coCreation is affected by Electronic Marketing Orientation. Theoretical effects: This study aimed to study the relationship between orientation in Electronic marketing orientation - with its sub-components - and value co-creation, applying to B2B markets, especially to advertising and market research companies. Practical implications: The results of this study may be important for companies operating in B2B markets, which still have fears of adopting electronic marketing into their marketing strategy. This study may be a contribution to the studies that confirm the positive results of electronic marketing orientation in organizations.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01 05 01 M.Sc 2022 يو.ع. (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100029884000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات.112-121.

الهدف: يهدف هذا البحث إلثى دراسثة العالقثة بثين التوجثه بالتسثويق اإللكترونثى والمشثاركة فثي إنشثاء القيمثة فثي أسواق المنظات )B2B). وتناولت الدراسة متغير التوجه بالتسويق اإللكترونى على أنه يتكون من عدة أبعاد وهى: المكون الفلسفي، والمكون السلوكي )يتكون من أنشطة البدء وأنشطة التنفيذ( وتبنى التسويق اإللكترونى. الفجوة البحثية: تتمثل الفجوة البحثية في قلة االبحاث التي قامت بدراسة العالقة بثين التوجثه بالتسثويق اإللكترونثى والمشاركة في إنشاء القيمة في أسواق المنظمات، كما أن هناك فجوة بين البح والتطبيق حي نجد أن الدراسثات السابقة تنص على إيجابية نتائج التوجه بالتسويق االلكترونى في أسواق المنظمات وعلثى الثر م مثن ذلثد نجثد أن العديثثد مثثن الشثثركات العاملثثة فثثي هثثذا القطثثاا اليثثفال لثثديها ملثثاوف مثثن اعتمثثاد التسثثويق اإللكترونثثى ثثمن استراتيجيتها التسويقية. منهجية البح : بالتطبيق على شركات االعالن وبحوث السوق والبالغ عددها 197 شركة تم جمع بيانات مثن 98 ًء علثى عناصثر قيثاس مفردة باستلدام قائمة استقصاء قائمة على مقياس ليكرت اللماسى، وتم قياس المتغيرات بنا خاصة لكل متغير تم اقتباسها من دراسات سابقة. وتم تحليل البيانات باالعتماد على البرنثامج االحصثائى SPSS verg. 21 النتائج: أظهرت نتائج الدراسة أنه توجد عالقة ذات داللة إحصائية بين كل من المكون الفلسفي، والمكون السلوكى –بأبعاده الفرعية: أنشطة البدء، أنشطة التنفيذ- ومكون تبنى التسويق اإللكترونى والمشاركة في إنشاء القيمة. أى أن المشاركة في إنشاء القيمة تتأثر بالتوجه بالتسويق اإللكترونى. اآلثثار النظريثة: هثدفت هثذ الدراسثة الثى دراسثة العالقثة بثين التوجثه بالتسثويق االلكترونثى –بمكوناتثه الفرعيثة- والمشاركة فى انشاء القيمة بالتطبيق اسواق المنظات وباالخص على شركات االعالن وبحوث السوق. اآلثار العملية: قد تكون نتائج هذ الدراسة مهمة للشركات العاملة فى اسواق المنظمات والتى ال زالت لديها ملاوف من إدخال التسويق االلكترونى من استراتيجيتها التسويقية. فهذهثه الدراسثة تعتبثر ا ثافة للدراسثات التثى ت كثد ايجابية نتائج التوجه بالتسويق االلكترونى فى المنظمات.

Objective: This research aims to study the relationship between Electronic Marketing
Orientation and Value co-creation in B2B market. The study dealt with Electronic
Marketing Orientation variable as consisting of several dimensions: the philosophical
component, the behavioral component (consisting of initiation activities and
implementation activities) and the adoption of electronic marketing.
Research gap: The research gap is represented in the lack of research that has studied
the relationship between electronic marketing orientation and Value co-creation in B2B
market, and there is also a gap between research and application, where we find that
previous studies state the positive results of electronic marketing orientation in B2B
markets, Therefore, we find that many companies operating in this sector still have
concerns about adopting electronic marketing as part of their marketing strategy.
Research methodology: applying to the 197 advertising and market research
companies, data was collected from 98 units using a survey list based on the five-point
Likert scale, and the variables were measured based on special measurement elements
for each variable that were adopted from previous studies. The data was analyzed using
the statistical program SPSS verg. 21
Results: The results of the study showed that there is a statistically significant
relationship between each of the philosophical component, the behavioral component -
with its sub-dimensions: initiation activities, implementation activities - and the
component of electronic marketing adoption and Value co-creation. That is, Value coCreation is affected by Electronic Marketing Orientation.
Theoretical effects: This study aimed to study the relationship between orientation in
Electronic marketing orientation - with its sub-components - and value co-creation,
applying to B2B markets, especially to advertising and market research companies.
Practical implications: The results of this study may be important for companies
operating in B2B markets, which still have fears of adopting electronic marketing into
their marketing strategy. This study may be a contribution to the studies that confirm
the positive results of electronic marketing orientation in organizations.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library