header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

التنمية المهنية المستدامة لمديري مدارس التعليم العام بمصر في ضوء مدخل الجدارات القيادية : تصور مقترح / [إعداد]ٍ حسام مصطفى سنوسي محمد ؛ اشراف ا.د. نسرين محمد عبد الغني.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 244 صفحة. : ايضاحيات؛ 25سم. CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Sustainable professional development for directorsof public education schools in Egypt in light of theleadership competency approach [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 379.20962
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: تمثل الإدارة التربوية الجهة التي تعنى بالمشاركة في رسم السياسة التربوية المستمدة من فلسفة المجتمع وطموحاته ، وهي جزء من منظومة الادارة العامة في الدولة ، وبذلك تمثل الادارة التربوية المظلة الكبرى للمؤسسات التربوية كافة ، وبذلك تكون الإدارة التعليمية جزء منها ، كما أن الإدارة المدرسية أيضا جزء منها ، وتتمثل في جهاز منظم يعنى بشؤون التعليم ويهدف الى تحقيق الأغراض التعليمية للمجتمع وفق السياية التعليمية للدولة، وقد اهتمت المؤسسات التربوية بتأهيل القيادات التربوية من خلال التنمية المهنية المستدامة وبرامجها المختلفة، وأن يكون هذا التأهيل سابقاً لتولي القائد للمنصب القيادي ومتزامناً أثناء ممارسة مهامة القيادية وذلك لمواكبة التقدم ومواجهة تحديات العصر وفقا لمداخل متنوعة منها مدخل الجدارات القيادية .Summary: The educational administration represents the party concerned with participating in the formulation of the educational policy derived from the society’s philosophy and ambitions, and it is part of the public administration system in the state, and thus the educational administration represents the major umbrella for all educational institutions, and thus the educational administration is a part of it, and the school administration is also a part of it. It is represented in an organized system concerned with education affairs and aims to achieve the educational objectives of the society in accordance with the educational policy of the state. The educational institutions have been interested in qualifying educational leaders through sustainable professional development and its various programmes, and that this qualification should be prior to the leader’s assumption of the leadership position and simultaneous during the exercise of his leadership duties in order to keep pace with Progress and facing the challenges of the age according to a variety of approaches, including leadership competencies.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.02.Ph.D.2022.حس.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030015000

أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات. 209-221.

تمثل الإدارة التربوية الجهة التي تعنى بالمشاركة في رسم السياسة التربوية المستمدة من فلسفة المجتمع وطموحاته ، وهي جزء من منظومة الادارة العامة في الدولة ، وبذلك تمثل الادارة التربوية المظلة الكبرى للمؤسسات التربوية كافة ، وبذلك تكون الإدارة التعليمية جزء منها ، كما أن الإدارة المدرسية أيضا جزء منها ، وتتمثل في جهاز منظم يعنى بشؤون التعليم ويهدف الى تحقيق الأغراض التعليمية للمجتمع وفق السياية التعليمية للدولة، وقد اهتمت المؤسسات التربوية بتأهيل القيادات التربوية من خلال التنمية المهنية المستدامة وبرامجها المختلفة، وأن يكون هذا التأهيل سابقاً لتولي القائد للمنصب القيادي ومتزامناً أثناء ممارسة مهامة القيادية وذلك لمواكبة التقدم ومواجهة تحديات العصر وفقا لمداخل متنوعة منها مدخل الجدارات القيادية .

The educational administration represents the party concerned with participating in the formulation of the educational policy derived from the society’s philosophy and ambitions, and it is part of the public administration system in the state, and thus the educational administration represents the major umbrella for all educational institutions, and thus the educational administration is a part of it, and the school administration is also a part of it. It is represented in an organized system concerned with education affairs and aims to achieve the educational objectives of the society in accordance with the educational policy of the state. The educational institutions have been interested in qualifying educational leaders through sustainable professional development and its various programmes, and that this qualification should be prior to the leader’s assumption of the leadership position and simultaneous during the exercise of his leadership duties in order to keep pace with Progress and facing the challenges of the age according to a variety of approaches, including leadership competencies.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library