Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

ناء بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز لتنمية مهارات اللغة العربية لدى تلاميذ الحلقة الابتدائية ببرنامج البكالوريا الدولية / اعداد رنا سمير أحمد غالي؛ اشراف د. طارق عبدالمنعم حجازي. Remainder of title /

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 182صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • building a learning environment based on augmented reality to develop arabic language skills among elementary stage pupils of the international baccalaureate program [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.33
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: هدف البحث الحالى الى بناء بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز وقياس أثرها فى تنمية مهارات اللغة المرئية (المشاهدة والعرض) فى اللغة العربية لدى تلاميذ الحلقة الابتدائية بأكاديمية حياة الدولية ببرنامج السنوات الابتدائية الأولى، وتم اختيار عينة البحث عشوائيا من عدد 50 تلميذ وتلميذة من الصف الأول الابتدائى وتقسيمهم عشوائيا الى مجموعتين تجريبيتين متساويتين، حيث درست المجموعة التجريبية الاولى بواقع معزز نماذج ثلاثية الابعاد ،بينما المجموعة الثانية بواقع معزز بمقاطع فيديو، قد تم استخدام نظام إدارة التعلم MOODLE كما تم استخدام تطبيق Educate AR لناء بيئة التعلم لمحور ( أين نحن فى الزمان والمكان)، وتم الاعتماد على المنهج شبه التجريبى، تكونت أدوات البحث من الاختبار التحصيلى وبطاقة الملاحظة، وتوصل البحث الى أثر أستخدام كلا من الواقع المعزز الثلاثى الابعاد والفيديو فى اللغة العربية بشكل عام، وخاصة الأثر الايجابى لاستخدام تقنية الةاقع المعزز ثلاثى الابعاد فى تنمية مهارات اللغة العربية لدىتلاميذ الصف الاول الابتدائى ببرنامج البكالوريا الدوليةSummary: The aim of this research is to build a learning environment based on augmented reality and to measure its impact on developing visual language skills in Arabic among students of the primary stage at Hayah academy International School in the Primary Years Program (PYP). Equally randomly assigned to two experimental groups, where the first experimental group studied with a 3D augmented reality, while the second experimental group studied with a video augmented reality, the Moodle learning management system was used, and the Educate AR application was used to build the learning environment for the unit of “Where are we in time and place”, and it was relied on The quasi-experimental approach, the research tools consisted of the achievement test and the observation card, and the research found the effectiveness of using a three-dimensional augmented reality to develop Arabic language skills for first grade student in Elementary.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
No physical items for this record

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات101-105.

هدف البحث الحالى الى بناء بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز وقياس أثرها فى تنمية مهارات اللغة المرئية (المشاهدة والعرض) فى اللغة العربية لدى تلاميذ الحلقة الابتدائية بأكاديمية حياة الدولية ببرنامج السنوات الابتدائية الأولى، وتم اختيار عينة البحث عشوائيا من عدد 50 تلميذ وتلميذة من الصف الأول الابتدائى وتقسيمهم عشوائيا الى مجموعتين تجريبيتين متساويتين، حيث درست المجموعة التجريبية الاولى بواقع معزز نماذج ثلاثية الابعاد ،بينما المجموعة الثانية بواقع معزز بمقاطع فيديو، قد تم استخدام نظام إدارة التعلم MOODLE كما تم استخدام تطبيق Educate AR لناء بيئة التعلم لمحور ( أين نحن فى الزمان والمكان)، وتم الاعتماد على المنهج شبه التجريبى، تكونت أدوات البحث من الاختبار التحصيلى وبطاقة الملاحظة، وتوصل البحث الى أثر أستخدام كلا من الواقع المعزز الثلاثى الابعاد والفيديو فى اللغة العربية بشكل عام، وخاصة الأثر الايجابى لاستخدام تقنية الةاقع المعزز ثلاثى الابعاد فى تنمية مهارات اللغة العربية لدىتلاميذ الصف الاول الابتدائى ببرنامج البكالوريا الدولية

The aim of this research is to build a learning environment based on augmented reality and to measure its impact on developing visual language skills in Arabic among students of the primary stage at Hayah academy International School in the Primary Years Program (PYP). Equally randomly assigned to two experimental groups, where the first experimental group studied with a 3D augmented reality, while the second experimental group studied with a video augmented reality, the Moodle learning management system was used, and the Educate AR application was used to build the learning environment for the unit of “Where are we in time and place”, and it was relied on The quasi-experimental approach, the research tools consisted of the achievement test and the observation card, and the research found the effectiveness of using a three-dimensional augmented reality to develop Arabic language skills for first grade student in Elementary.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library