Image from OpenLibrary

" إستراتيجية مقترحة لتنمية الكفايات التدريسية لدى معلمي اللغة العربية و أثر ذلك في تنمية مهارات الفهم الاستماعي و الاستيعاب القرائي لدى طلاب المرحلة الثانوية ". / مقدم من الباحث أحمد مصطفى محمد المهني؛ اشراف أ . د إيمان أحمد هريدي، د . أحمد محمد عيسى. Remainder of title /

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 412صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • “Proposed Strategy for Developing Teaching competencies for Arabic Language Teachers and Its Effect in developing Listening Understanding and Reading Comprehension Skills of Secondary Stage Students ” [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 418.2
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: ،طروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.. Summary: تنمية مهارات الفهم الاستماعي والاستيعاب القرائي لدى طلاب المرحلة الثانوية من خلال تنمية الكفايات التدريسية لدى معلميهم من معلمي اللغة العربية . أدوات البحث : 1- برنامج تدريبي في ضوء إستراتيجية الروابط الثقافية (المقترحة) . 2- بطاقة ملاحظة لأداء المعلمين للكفايات المناسبة لتنمية مهارات الفهم الاستماعي 3- بطاقة ملاحظة لأداء المعلمين للكفايات المناسبة لتنمية الاستيعاب القرائي 4- اختبار مهارات الفهم الاستماعي لدى طلاب المرحلة الثانوية . 5- اختبار مهارات الاستيعاب القرائي لدى طلاب المرحلة الثانوية . عينة البحث : مجموعة من المعلمين (13) معلماً و معلمةً من إدارة الوايلي بالقاهرة ، و مجموعة من طلابهم (70 طالباً و68 طالبةً ) . Summary: Developing appropriate teaching competencies for teachers to develop listening understanding skills and reading comprehension among their students. Tools of the study : - Listening understanding test for high school students. - A test of reading comprehension for high school students. - "Observation card " teachers' performance of teaching competencies appropriate to develop listening understanding skills - "Observation card " teachers' performance of teaching competencies appropriate to develop reading comprehension skills skills among secondary school students. - "Teacher's Guide" to implement the proposed strategy for training teachers of the Arabic language. Sample of the study : A research group of Arabic language teachers working in secondary schools in Cairo Governorate, whose number reached: 13 male and female teachers, and a group of first secondary grade students among their students, whose number reached: 70 male and 68 female students.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.01.Ph.D.2024.اح.ا (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031884000

،طروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024..

ببليوجرافيا: صفحات 264-277.

تنمية مهارات الفهم الاستماعي والاستيعاب القرائي لدى طلاب المرحلة الثانوية من خلال تنمية الكفايات التدريسية لدى معلميهم من معلمي اللغة العربية .
أدوات البحث :
1- برنامج تدريبي في ضوء إستراتيجية الروابط الثقافية (المقترحة) .
2- بطاقة ملاحظة لأداء المعلمين للكفايات المناسبة لتنمية مهارات الفهم الاستماعي
3- بطاقة ملاحظة لأداء المعلمين للكفايات المناسبة لتنمية الاستيعاب القرائي
4- اختبار مهارات الفهم الاستماعي لدى طلاب المرحلة الثانوية .
5- اختبار مهارات الاستيعاب القرائي لدى طلاب المرحلة الثانوية .
عينة البحث :
مجموعة من المعلمين (13) معلماً و معلمةً من إدارة الوايلي بالقاهرة ، و مجموعة من طلابهم (70 طالباً و68 طالبةً ) .

Developing appropriate teaching competencies for teachers to develop listening understanding skills and reading comprehension among their students.
Tools of the study :
- Listening understanding test for high school students.
- A test of reading comprehension for high school students.
- "Observation card " teachers' performance of teaching competencies appropriate to develop listening understanding skills
- "Observation card " teachers' performance of teaching competencies appropriate to develop reading comprehension skills skills among secondary school students.
- "Teacher's Guide" to implement the proposed strategy for training teachers of the Arabic language.
Sample of the study :
A research group of Arabic language teachers working in secondary schools in Cairo Governorate, whose number reached: 13 male and female teachers, and a group of first secondary grade students among their students, whose number reached: 70 male and 68 female students.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library