Image from OpenLibrary

Effect Of Lateral Walking Training With Visual Feedback On Gait In Children With Hemiparesis / By Mohamed Ismael Elsepaee Ismael; Supervisors Prof. Eman Ibrahim Elhadidy, Prof. Samia Abdel Rahman Abdel Rahman, Prof. Hesham Abdelaziz Elsayed Elghaiaty.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 141 pages : illustrations ; 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • تأثير التدريب على المشي الجانبي مع التغذية البصرية على المشي في الأطفال المصابين بالخزل الشقى الطولى [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 615.82
Available additional physical forms:
  • Issued also as CD
Dissertation note: Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024. Summary: Background: The impact of hempiparesis on balance and gait in children creates postural asymmetry during standing and walking. Purpose: To investigate the effect of lateral walking training with mirror visual feedback on standing balance and gait in children with hemiparesis. Methods: Sixty children with hemiparesis of both sexes (25 girls- 35 boys) whose age ranged from 5 to 7 years participated in this study.They selected from Qaha Central Hospital and Tukh Central Hospital. They were randomly assigned into two groups of equal number: the control group underwent a designed physical therapy program to improve balance and gait, and the study group underwent the same program for the control group in addition to lateral walking training with visual feedback. Balance was assessed by HUMAC Balance System and gait was assessed using 3D-Gait Analysis (Qualysis Track Manager operating system) before and after twelve successive weeks of intervention, three sessions/ week for one hour. Results: Within each group comparison (pre-post) there were significant improvements in all measured variables in both groups (control-study) at p-value ˂ 0.05. When comparing the results of both groups post treatment, the results revealed significant improvement in favor of the study group. Conclusions: Lateral walking training with mirror visual feedback additional to the designed physical therapy program has beneficial effects on balance and gait in children with hemiparesis.Summary: شارك في هذه الدراسة 60 طفلاً من كلا الجنسين أعمارهم بين ٥ إلى ٧ سنوات و يعانون من الخزل النصفي. تم تقسيمهم بشكل عشوائي إلى مجموعتين متساويتين في العدد: المجموعة الضابطة التي خضعت لبرنامج علاج طبيعي مصمم لتحسين التوازن والمشي ، ومجموعة الدراسة خضعت لنفس البرنامج للمجموعة الضابطة بالإضافة إلى التدريب على المشي الجانبي. تم تقييم التوازن بواسطة نظام التوازن HUMAC وتم تقييم المشي باستخدام تحليل المشي ثلاثي الأبعاد (نظام التشغيل Qualys Track Manager) قبل وبعد ثلاثة أشهر من العلاج. النتائج بالمقارنة ضمن كل مجموعة كانت هناك تحسينات كبيرة في جميع المتغيرات المقاسة في كلا المجموعتين (ضابطة - دراسة) عند قيمة p ˂ 0.05. وعند مقارنة نتائج كلا المجموعتين بعد العلاج، أظهرت النتائج تحسنا ملحوظا لصالح مجموعة الدراسة. الاستنتاجات: التدريب على المشي الجانبي مع ردود الفعل البصرية باستخدام المرآة جنبا إلى جنب مع برنامج العلاج الطبيعي المصمم هو أكثر فعالية في تحسين التوازن والمشي لدى الأطفال المصابين بالشلل النصفي.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.21.06.Ph.D.2024.Mo.E. (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110091506000

Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.

Bibliography: pages 116-138.

Background: The impact of hempiparesis on balance and gait in children creates postural asymmetry during standing and walking. Purpose: To investigate the effect of lateral walking training with mirror visual feedback on standing balance and gait in children with hemiparesis. Methods: Sixty children with hemiparesis of both sexes (25 girls- 35 boys) whose age ranged from 5 to 7 years participated in this study.They selected from Qaha Central Hospital and Tukh Central Hospital. They were randomly assigned into two groups of equal number: the control group underwent a designed physical therapy program to improve balance and gait, and the study group underwent the same program for the control group in addition to lateral walking training with visual feedback. Balance was assessed by HUMAC Balance System and gait was assessed using 3D-Gait Analysis (Qualysis Track Manager operating system) before and after twelve successive weeks of intervention, three sessions/ week for one hour. Results: Within each group comparison (pre-post) there were significant improvements in all measured variables in both groups (control-study) at p-value ˂ 0.05. When comparing the results of both groups post treatment, the results revealed significant improvement in favor of the study group. Conclusions: Lateral walking training with mirror visual feedback additional to the designed physical therapy program has beneficial effects on balance and gait in children with hemiparesis.

شارك في هذه الدراسة 60 طفلاً من كلا الجنسين أعمارهم بين ٥ إلى ٧ سنوات و يعانون من الخزل النصفي. تم تقسيمهم بشكل عشوائي إلى مجموعتين متساويتين في العدد: المجموعة الضابطة التي خضعت لبرنامج علاج طبيعي مصمم لتحسين التوازن والمشي ، ومجموعة الدراسة خضعت لنفس البرنامج للمجموعة الضابطة بالإضافة إلى التدريب على المشي الجانبي. تم تقييم التوازن بواسطة نظام التوازن HUMAC وتم تقييم المشي باستخدام تحليل المشي ثلاثي الأبعاد (نظام التشغيل Qualys Track Manager) قبل وبعد ثلاثة أشهر من العلاج. النتائج بالمقارنة ضمن كل مجموعة كانت هناك تحسينات كبيرة في جميع المتغيرات المقاسة في كلا المجموعتين (ضابطة - دراسة) عند قيمة p ˂ 0.05. وعند مقارنة نتائج كلا المجموعتين بعد العلاج، أظهرت النتائج تحسنا ملحوظا لصالح مجموعة الدراسة. الاستنتاجات: التدريب على المشي الجانبي مع ردود الفعل البصرية باستخدام المرآة جنبا إلى جنب مع برنامج العلاج الطبيعي المصمم هو أكثر فعالية في تحسين التوازن والمشي لدى الأطفال المصابين بالشلل النصفي.

Issued also as CD

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library