التفاعل بين نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة/إيماءات الوجه) ومستوى الانتباه وأثره في تنمية مهارات الوعي البيئي والإدراك البصري لدى أطفال ما قبل المدرسة / إعداد الباحثة كاميليا محمد مختار إبراهيم؛ إشراف أ.د سلوى فتحي محمود المصري، أ.م.د رانيــا إبراهيم أحمد.
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 285 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- The interaction between the type of displaying animated virtual agent (deictic gestures/face gestures) and the attention level and its effect on developing environmental awareness and visual perception skills for pre-school children [Added title page title]
- 305.233
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.23.03.Ph.D.2024.كا.ت (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032301000 |
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 173-199.
هدف البحث الحالي إلى معرفة أثر التفاعل بين نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة/إيماءات الوجه) ومستوى الانتباه (مرتفع/منخفض) وأثره في تنمية مهارات الوعي البيئي والإدراك البصري لدى أطفال ما قبل المدرسة، وللوصول إلى هذا الهدف استخدمت الباحثة منهج البحث التجريبي، ومراجعة الأدبيات التربوية السابقة، كما تم إعداد قائمة بمعايير تصميم نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة/إيماءات الوجه)، وتمثلت أدوات القياس للبحث في كلًا من: مقياس الوعي البيئي، ومقياس الإدراك البصري، وتكونت عينة البحث من (80) طفل/ة من أطفال ما قبل المدرسة-المستوى الثاني، وتم تقسيمها إلى أربعة مجموعات تجريبية وفقًا لمستوى الانتباه ونمطي المعالجة التجريبية، وتم إجراء تجربة البحث، ثم تطبيق أساليب المعالجة الإحصائية، وتوصلت أهم النتائج إلى أن استخدام الأطفال لنمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة) كان الأفضل بالنسبة لنتائج التطبيق البعدي لمقياس الوعي البيئي ومقياس الإدراك البصري عن نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات الوجه)، ووجود تفاعل بين نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة) ومستوى الانتباه المرتفع في الوعي البيئي والإدراك البصري.
The current research aims to understand the effect of the interaction between the type of displaying animated virtual agent (deictic gestures/face gestures) and the level of attention (high/low) on the development of environmental awareness and visual perception skills in pre-school children, and to achieve this goal, the researcher used the experimental research method and reviewed previous educational literature. A list of criteria for designing the animated virtual agent display type (deictic gestures/face gestures) was also prepared, the measurement tools for the research included both the environmental awareness scale and the visual perception scale. The research sample consisted of 80 pre-school children (second level) from Al-Shuban Al-Muslimin School in Banha, Qalyubia Governorate, and it was divided into four experimental groups according to the level of attention and the experimental processing types, the research experiment was conducted, followed by the application of statistical processing methods. The most important results indicated that the type of displaying animated virtual agent (deictic gestures) was superior in the post-application results of the environmental awareness scale and the visual perception scale compared to the type of displaying animated virtual agent (face gestures), and there was an interaction between the type of displaying animated virtual agent (deictic gestures) and the high level of attention in environmental awareness and visual perception.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.