رؤية جديدة للتعليم الفنى بمصر فى ضوء متطلبات العدالة الاجتماعية / إعداد نبيلة السيد أحمد محمد؛ إشراف أ/ د هيثم محمد إسماعيل الطوخى، د/ دعاء عثمان عزمى.
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 194 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- A new vision for technical education in egypt in the light of the requirements of social justice [Added title page title]
- 373.246
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.23.02.Ph.D.2024.نب.ر (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032321000 |
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 164-180.
تهدف الدراسة إلى تعرف رؤية جديدة للتعليم الفني بمصر في ضوء متطلبات العدالة الاجتماعية، وتعرف أهم الخبرات العالمية مجال تحقيق العدالة الاجتماعية، وتحديد متطلبات تحقيق العدالة الاجتماعية في التعليم الفني بمصر، وتعرف واقع التعليم الفني بمصر في ضوء متطلبات العدالة الاجتماعية من وجهة نظر الخبراء بمراكز البحوث التربوية شعبة التعليم الفني، وخبراء بوزارة التربية والتعليم، والمهتمين بالتعليم الفني من وجهة نظر مدراء المصانع، ونواب البرلمان ، ولتحقيق أهداف الدراسة استخدمت الباحثة المنهج الوصفى، والاستبانة كأداة للدراسة ، ووصل العدد الإجمالى للعينة (20) ، كما استخدمت الدراسة المنهج المقارن من ص 111-112، وتوصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج، ووضع رؤية جديدة للعدالة الاجتماعية بالتعليم الفني بمصر.
The study aims to identify a new vision for technical education in Egypt in light of the requirements of social justice, identify the most important international experiences in the field of achieving social justice, determine the requirements for achieving social justice in technical education in Egypt, and identify the reality of technical education in Egypt in light of the requirements of social justice from the point of view of experts in educational research centers, the Technical Education Division, experts in the Ministry of Education, and those interested in technical education from the point of view of factory managers and members of parliament. To achieve the objectives of the study, the researcher used the descriptive approach and the questionnaire as a study tool, and the total number of the sample reached (20). The study also used the comparative approach from pp. 111-112, and the study reached a set of results and developed a new vision for social justice in technical education in Egypt.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.