أهمية الإدارة في رفع كفاءة أداء الشركات الناشئة / [إعداد]شريف فوزى فتحى ابراهيم خطاب ؛ إشراف أ.د/ امال سليمان، د/ احمد عبد الرحمن
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 124 ورقة : إيضاحيات ؛  30 cm. +  CDContent type: - text
 
- Unmediated
 
- volume
 
- The Importance of Management in Raising the Efficiency of the Performance of Emerging Companies [Added title page title]
 
- 658.404
 
- صدر ايضا كقرص مدمج
 
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
                            
                                
                                     
                                
                            
                            Thesis
                         | 
                    
                    
                        
                        
                        
                        قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.18.06.M.Sc.2024.شر.أ (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032156000 | 
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 114-118.
تعتبر الإدارة من أهم المداخل لزيادة الإنتاج وزيادة قدرة المؤسسة على إرضاء العملاء والإستجابة لمطالبتهم لذا فإن مشكلة الدراسة هى كيف يمكن أن يؤثر كلا من التخطيط والتنظيم والرقابة لمساعدة المدراء في رفع كفاءة الشركات الناشئة حيث يلاحظ القدر الكبير من الإهتمام لقواعد الإدارة على مستوى العالم ومع إختلاف مؤسساته وطبيعة منتجاته أو خدامته كذلك العلاقة بين الإدارة كإحدى الأدوات المهمة فى تحريك السوق وجذب عدد كبير من العملاء إلى المؤسسة كما يلاحظ أيضا غياب الأهمية لتطبيق أنظمة الإدارة لدى الكثير من المنشآت الناشئة ولا شك فى أن إهمال مثل هذه القواعد أدى إلى فقدان الكثير من العملاء وأصاب بعض المؤسسات بكثير من الخسائر وأيضا اثر على كفاءة الأداء لدى تلك المؤسسات.
Management is considered one of the most important approaches for increasing production and increasing the organization’s ability to satisfy customers and respond to their demands. Therefore, the problem of the study is how planning, organization, and control can affect managers in raising the efficiency of emerging companies, as it is noted that there is a great deal of attention to management rules at the world level and with different institutions. Furthermore, the nature of its products or services, as well as the relationship between management as one of the important tools in moving the market and attracting a large number of customers to the institution. It is also noted that there is no importance in applying management systems in many emerging establishments. There is no doubt that neglecting such rules has led to the loss of many customers and injured some. Institutions suffered significant losses and affected the performance efficiency of those institutions.
صدر ايضا كقرص مدمج
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.