تأثير سياسات التسويق المجتمعي على الأداء التسويقي للشركات العاملة في مصر /
،فاطمة محمد مصطفى السيد
تأثير سياسات التسويق المجتمعي على الأداء التسويقي للشركات العاملة في مصر / The impact of societal marketing policies on the marketing performance of operating companies in egypt / إعداد فاطمة محمد مصطفى السيد؛ إشراف أ.د سامي عبد العزيز، أ.م .د امل فوزي منتصر. - 180+37 ورقة : ملاحق ؛ 30 cm. + CD.
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 167-180.
تتحدد قضية الدراسة في قياس مدى اهتمام الشركات العاملة في مصر بتطبيق سياسات البعد الاجتماعي للتسويق المجتمعي، وقياس مدى تأثير تلك السياسات على الاداء التسويقي للشركة المتمثل في: ( نجاح الشركة في دخول اسواق جغرافية جديدة – نجاح الشركة في تسويق المنتجات الجديدة – ويحقق الكفاءة التسويقية للشركة)، وذلك من خلال إجراء تحليل مضمون كيفي لعدد ١٢ موقع من المواقع الإلكترونية للشركات متعددة الجنسيات العاملة في مصر، وإجراء دراسة حالة بالاعتماد على منهج تحليل المضمون الكيفي، وإجراء مقابلات متعمقة مع مسئولي الشركات محل دراسة الحالة ، وإجراء دراسة ميدانية للتعرف على اتجاهات الجمهور المصري نحو شركتي نستله ولوريال، وتوصلت الدراسة أن شركتي نستله ولوريال تقوم بتطبيق سياسات البعد الاجتماعي للتسويق المجتمعي. وان كانت شركة نستله تتفوق على شركة لوريال في ممارسة هذه السياسات بفروق بسيطة بين الشركتين. وتمثلت أهم سياسات البعد الاجتماعي للتسويق المجتمعي التي تقوم بها الشركات محل الدراسة في: اهتمام الشركة دائماً بابتكار منتجات جديدة تلبي احتياجات الفئات المختلفة، واستخدام مكونات طبيعية وصحية في المنتجات، وتعليم المستهلك الكيفية الصحيحة لاستخدام وتخزين منتجاتها، والتأكد من السلامة الصحية للموظفين والقيام بالسياسات اللازمة للمحافظة على صحتهم. والسياسات المتعلقة بتغليف المنتجات. The study issue is determined by measuring the extent of interest of companies operating in Egypt in applying social dimension policies for Societal marketing, and measuring the extent of the impact of these policies on the company's marketing performance represented in: (the company's success in entering new geographical markets - the company's success in marketing new products - and achieving marketing efficiency for the company), by conducting a qualitative content analysis of 12 websites of multinational companies operating in Egypt, conducting a case study based on the qualitative content analysis method, conducting in-depth interviews with officials of the companies, and conducting a survey to identify the trends of the Egyptian public towards Nestlé and L'Oréal. The study concluded that Nestlé and L'Oréal apply social dimension policies for Societal marketing. Although Nestlé outperforms L'Oréal in practicing these policies with slight differences between the two companies. The most important social dimension policies of societal marketing implemented by the companies were the company’s constant interest in innovating new products that meet the needs of different groups, using natural and healthy ingredients in the products, teaching consumers the correct way to use and store its products, ensuring the health safety of employees and implementing the necessary policies to maintain their health, and policies related to product packaging.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
التسويق
التسويق المجتمعي الأداء الاجتماعي للشركات الأداء التسويقي للشركات
658.8
تأثير سياسات التسويق المجتمعي على الأداء التسويقي للشركات العاملة في مصر / The impact of societal marketing policies on the marketing performance of operating companies in egypt / إعداد فاطمة محمد مصطفى السيد؛ إشراف أ.د سامي عبد العزيز، أ.م .د امل فوزي منتصر. - 180+37 ورقة : ملاحق ؛ 30 cm. + CD.
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 167-180.
تتحدد قضية الدراسة في قياس مدى اهتمام الشركات العاملة في مصر بتطبيق سياسات البعد الاجتماعي للتسويق المجتمعي، وقياس مدى تأثير تلك السياسات على الاداء التسويقي للشركة المتمثل في: ( نجاح الشركة في دخول اسواق جغرافية جديدة – نجاح الشركة في تسويق المنتجات الجديدة – ويحقق الكفاءة التسويقية للشركة)، وذلك من خلال إجراء تحليل مضمون كيفي لعدد ١٢ موقع من المواقع الإلكترونية للشركات متعددة الجنسيات العاملة في مصر، وإجراء دراسة حالة بالاعتماد على منهج تحليل المضمون الكيفي، وإجراء مقابلات متعمقة مع مسئولي الشركات محل دراسة الحالة ، وإجراء دراسة ميدانية للتعرف على اتجاهات الجمهور المصري نحو شركتي نستله ولوريال، وتوصلت الدراسة أن شركتي نستله ولوريال تقوم بتطبيق سياسات البعد الاجتماعي للتسويق المجتمعي. وان كانت شركة نستله تتفوق على شركة لوريال في ممارسة هذه السياسات بفروق بسيطة بين الشركتين. وتمثلت أهم سياسات البعد الاجتماعي للتسويق المجتمعي التي تقوم بها الشركات محل الدراسة في: اهتمام الشركة دائماً بابتكار منتجات جديدة تلبي احتياجات الفئات المختلفة، واستخدام مكونات طبيعية وصحية في المنتجات، وتعليم المستهلك الكيفية الصحيحة لاستخدام وتخزين منتجاتها، والتأكد من السلامة الصحية للموظفين والقيام بالسياسات اللازمة للمحافظة على صحتهم. والسياسات المتعلقة بتغليف المنتجات. The study issue is determined by measuring the extent of interest of companies operating in Egypt in applying social dimension policies for Societal marketing, and measuring the extent of the impact of these policies on the company's marketing performance represented in: (the company's success in entering new geographical markets - the company's success in marketing new products - and achieving marketing efficiency for the company), by conducting a qualitative content analysis of 12 websites of multinational companies operating in Egypt, conducting a case study based on the qualitative content analysis method, conducting in-depth interviews with officials of the companies, and conducting a survey to identify the trends of the Egyptian public towards Nestlé and L'Oréal. The study concluded that Nestlé and L'Oréal apply social dimension policies for Societal marketing. Although Nestlé outperforms L'Oréal in practicing these policies with slight differences between the two companies. The most important social dimension policies of societal marketing implemented by the companies were the company’s constant interest in innovating new products that meet the needs of different groups, using natural and healthy ingredients in the products, teaching consumers the correct way to use and store its products, ensuring the health safety of employees and implementing the necessary policies to maintain their health, and policies related to product packaging.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
التسويق
التسويق المجتمعي الأداء الاجتماعي للشركات الأداء التسويقي للشركات
658.8