تأثير سياسات التسويق المجتمعي على الأداء التسويقي للشركات العاملة في مصر / (Record no. 175742)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05718namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251111105112.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.8
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658.8
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.15.03.M.Sc.2024.فا.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،فاطمة محمد مصطفى السيد
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تأثير سياسات التسويق المجتمعي على الأداء التسويقي للشركات العاملة في مصر /
Statement of responsibility, etc. إعداد فاطمة محمد مصطفى السيد؛ إشراف أ.د سامي عبد العزيز، أ.م .د امل فوزي منتصر.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The impact of societal marketing policies on the marketing performance of operating companies in egypt /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 180+37 ورقة :
Other physical details ملاحق ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 167-180.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تتحدد قضية الدراسة في قياس مدى اهتمام الشركات العاملة في مصر بتطبيق سياسات البعد الاجتماعي للتسويق المجتمعي، وقياس مدى تأثير تلك السياسات على الاداء التسويقي للشركة المتمثل في: ( نجاح الشركة في دخول اسواق جغرافية جديدة – نجاح الشركة في تسويق المنتجات الجديدة – ويحقق الكفاءة التسويقية للشركة)، وذلك من خلال إجراء تحليل مضمون كيفي لعدد ١٢ موقع من المواقع الإلكترونية للشركات متعددة الجنسيات العاملة في مصر، وإجراء دراسة حالة بالاعتماد على منهج تحليل المضمون الكيفي، وإجراء مقابلات متعمقة مع مسئولي الشركات محل دراسة الحالة ، وإجراء دراسة ميدانية للتعرف على اتجاهات الجمهور المصري نحو شركتي نستله ولوريال، وتوصلت الدراسة أن شركتي نستله ولوريال تقوم بتطبيق سياسات البعد الاجتماعي للتسويق المجتمعي. وان كانت شركة نستله تتفوق على شركة لوريال في ممارسة هذه السياسات بفروق بسيطة بين الشركتين. وتمثلت أهم سياسات البعد الاجتماعي للتسويق المجتمعي التي تقوم بها الشركات محل الدراسة في: اهتمام الشركة دائماً بابتكار منتجات جديدة تلبي احتياجات الفئات المختلفة، واستخدام مكونات طبيعية وصحية في المنتجات، وتعليم المستهلك الكيفية الصحيحة لاستخدام وتخزين منتجاتها، والتأكد من السلامة الصحية للموظفين والقيام بالسياسات اللازمة للمحافظة على صحتهم. والسياسات المتعلقة بتغليف المنتجات.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study issue is determined by measuring the extent of interest of companies operating in Egypt in applying social dimension policies for Societal marketing, and measuring the extent of the impact of these policies on the company's marketing performance represented in: (the company's success in entering new geographical markets - the company's success in marketing new products - and achieving marketing efficiency for the company), by conducting a qualitative content analysis of 12 websites of multinational companies operating in Egypt, conducting a case study based on the qualitative content analysis method, conducting in-depth interviews with officials of the companies, and conducting a survey to identify the trends of the Egyptian public towards Nestlé and L'Oréal. The study concluded that Nestlé and L'Oréal apply social dimension policies for Societal marketing. Although Nestlé outperforms L'Oréal in practicing these policies with slight differences between the two companies. The most important social dimension policies of societal marketing implemented by the companies were the company’s constant interest in innovating new products that meet the needs of different groups, using natural and healthy ingredients in the products, teaching consumers the correct way to use and store its products, ensuring the health safety of employees and implementing the necessary policies to maintain their health, and policies related to product packaging.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التسويق
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التسويق المجتمعي
-- الأداء الاجتماعي للشركات
-- الأداء التسويقي للشركات
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سامي عبد العزيز
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name امل فوزي منتصر
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body سامي عبد العزيز
-- امل فوزي منتصر
Discussion body أماني ألبرت
-- أحمد خطاب
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الإعلام
Department قسم العلاقات العامة والإعلان
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.11.2025 32732 Cai01.15.03.M.Sc.2024.فا.ت 01010100032732000 11.11.2025 11.11.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library