header

اثر برنامج لتنمية مهارات ما وراء المعرفة فى تحسين مهارات القراءة لدى اطفال الحلقة الاولى من التعليم الاساسى / (Record no. 11737)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 027620000a22003250004500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GICUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223025359.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 051106s2005 ua a f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.04.Ph.D.2005.اس.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name اسماء توفيق مبروك مصطفى
245 10 - TITLE STATEMENT
Title اثر برنامج لتنمية مهارات ما وراء المعرفة فى تحسين مهارات القراءة لدى اطفال الحلقة الاولى من التعليم الاساسى /
Statement of responsibility, etc. اسماء توفيق مبروك مصطفى ؛ اشراف نادية محمود شريف
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effect of a program for developing metacognitive skills on improving reading skills of children at the first stage of basic education
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. اسماء توفيق مبروك مصطفى :
Date of publication, distribution, etc. 2005
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 237 ورقة :
Other physical details ايض ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات و البحوث التربوية - قسم الارشاد النفسى و التربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية الى التعرف على اثر البرنامج المقترح فى تنمية مهارات ما وراء المعرفة (التخطيط - المراقبة - التقويم) : وكذلك فى تنمية مهارات القراءة الصامتة : وقد تم اجراء الدراسة على عينة مكونة من (82) تلميذا من تلاميذ الصف الرابع الابتدائى من الجنسين (45 تلميذا : 37 تلميذة) : تم تقسيمهم الى مجموعة تجريبية تتكون من (41) تلميذا من الجنسين : ومجموعة ضابطة تتكون ايضا من (41) تلميذا من الجنسين وتم تطبيق مجموعة من الادوات لجمع البيانات الخاصة بالدراسة : هذه الادوات هى اختبار الذكاء المصور الذى اعده احمد زكى صالح : واستبيان مهارات ما وراء المعرفة : واستمارة لتقييم تطور نمو مهارات المعرفة لدى الاطفال اعدتهما الباحثة : واختبار القراءة الصامتة الذى اعده خلف الديب عثمان
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term البرنامج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مهارات القراءة
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مهارات ما وراء المعرفة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادية محمود شريف :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Amira
Reviser Cataloger
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Esam
Reviser Revisor
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.04.Ph.D.2005.اس.ا 01010100011643000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.04.Ph.D.2005.اس.ا 01020100011643000 22.09.2023 CD - Rom 11643.CD
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library