برنامج لتنمية المهارات الحسية وعلاقته بالتماسك المركزي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف الذاتوية مرتفعي الأداء الوظيفي / (Record no. 162276)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04704namaa22004091i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
| control field | 20240211192335.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 231010s2022 ua ao||frm 000 0 ara d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloging agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
| Holding library | إيداع |
| 082 ## - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.94 |
| Edition number | 21 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.94 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Thesis Degree | |
| Thesis Level | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | Cai01.01.26.03.M.Sc.2022.اب.ب |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | إبراهيم حسن محمود، |
| Relator term | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | برنامج لتنمية المهارات الحسية وعلاقته بالتماسك المركزي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف الذاتوية مرتفعي الأداء الوظيفي / |
| Statement of responsibility, etc. | رسالة مقدمة من الباحث إبراهيم حسن محمود ؛ إشراف أ.د. نهى محمود الزيات، أ.د. إيمان سعيد عبد الحميد. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | A program for developing sensory skills and its relationship to central cohesion among children with autism disorder with high functional performance |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2022. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 202 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Source | rdacontent |
| Content type term | text |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Source | rdamedia |
| Media type term | Unmediated |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Source | rdacarrier |
| Carrier type term | volume |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 164-178. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف البحث إلى تنمية المهارات الحسية لدى الأطفال الذاتويين مرتفعي الأداء الوظيفي باستخدام برنامج قائم على التكامل الحسي. اعتمد البحث على المنهج شبه التجريبي ذو المجموعة الواحدة، وتكونت عينة البحث الحاليمن 10 أطفال من الذاتويين مرتفعي الأداء الوظيفي، وتمثلت الأدوات في مقياس جيليام لتشخيص اضطراب الذاتوية،ومقياس تشخيص التماسك المركزي المصور للأطفال، ومقياس القائمة الحسية المعدلة من إعداد الباحث، وبرنامج تنمية المهارات الحسية من إعداد الباحث.<br/>أسفرت نتائج البحثعنوجود فروق بين متوسطات رتب درجات أفراد المجموعة التجريبية على أبعاد مقياس القائمة الحسية وأبعاد مقياس التماسك المركزي المصور للأطفال في القياسين القبلي والبعدي، بالإضافة إلى عدم وجود فروق بين متوسطات رتب أفراد المجموعة التجريبية على كلا المقياسيين السابقين في القياسين البعدي والتتبعي.<br/> |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The aim of the research is to develop sensory skills for autistic children with high functional performance using a program based on sensory integration. The research relied on the quasi-experimental approach with the unit group and the current research sample consisted of 10 high-functioning autistic children. The tools were represented in the Gilliam Scale for diagnosing autism disorder, the Illustrated Central Cohesion Diagnostic Scale for children, the modified sensory list scale prepared by the researcher, and the sensory skills development program prepared by the researcher.<br/>The results of the research revealed that there were differences between the mean scores of the experimental group members on the dimensions of the sensory list scale and the dimensions of the pictured central coherence scale for children in the pre and post measurements, in addition to the absence of differences between the mean scores of the experimental group members on both the previous scales in the post and follow-up measurements.<br/> |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Additional physical form available note | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Language note | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الأطفال بطيئو التعلم |
| Source of heading or term | 1 |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | المهارات الحسية |
| -- | الأطفال الذاتويين مرتفعي الأداء الوظيفي |
| -- | التماسك المركزي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | نهى محمود الزيات، |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | إيمان سعيد عبد الحميد، |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA] | |
| Numeration | 01-01-2022 |
| Titles and other words associated with a name | نهى محمود الزيات |
| -- | إيمان سعيد عبد الحميد |
| Dates associated with a name | أسماء محمد السرسي |
| -- | جمال مختار حمزة |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة |
| Divisons | قسم العلوم النفسية |
| 905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
| Cataloger | Afaf |
| Reviser | Essam |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | Not for loan | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.01.26.03.M.Sc.2022.اب.ب | 01010100030579000 | 10.10.2023 | Thesis |