برنامج لتنمية المهارات الحسية وعلاقته بالتماسك المركزي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف الذاتوية مرتفعي الأداء الوظيفي / (Record no. 162276)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04704namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20240211192335.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231010s2022 ua ao||frm 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library إيداع
082 ## - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.94
Edition number 21
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.94
Edition number 21
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.01.26.03.M.Sc.2022.اب.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إبراهيم حسن محمود،
Relator term إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج لتنمية المهارات الحسية وعلاقته بالتماسك المركزي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف الذاتوية مرتفعي الأداء الوظيفي /
Statement of responsibility, etc. رسالة مقدمة من الباحث إبراهيم حسن محمود ؛ إشراف أ.د. نهى محمود الزيات، أ.د. إيمان سعيد عبد الحميد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A program for developing sensory skills and its relationship to central cohesion among children with autism disorder with high functional performance
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 202 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rdacontent
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 164-178.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث إلى تنمية المهارات الحسية لدى الأطفال الذاتويين مرتفعي الأداء الوظيفي باستخدام برنامج قائم على التكامل الحسي. اعتمد البحث على المنهج شبه التجريبي ذو المجموعة الواحدة، وتكونت عينة البحث الحاليمن 10 أطفال من الذاتويين مرتفعي الأداء الوظيفي، وتمثلت الأدوات في مقياس جيليام لتشخيص اضطراب الذاتوية،ومقياس تشخيص التماسك المركزي المصور للأطفال، ومقياس القائمة الحسية المعدلة من إعداد الباحث، وبرنامج تنمية المهارات الحسية من إعداد الباحث.<br/>أسفرت نتائج البحثعنوجود فروق بين متوسطات رتب درجات أفراد المجموعة التجريبية على أبعاد مقياس القائمة الحسية وأبعاد مقياس التماسك المركزي المصور للأطفال في القياسين القبلي والبعدي، بالإضافة إلى عدم وجود فروق بين متوسطات رتب أفراد المجموعة التجريبية على كلا المقياسيين السابقين في القياسين البعدي والتتبعي.<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The aim of the research is to develop sensory skills for autistic children with high functional performance using a program based on sensory integration. The research relied on the quasi-experimental approach with the unit group and the current research sample consisted of 10 high-functioning autistic children. The tools were represented in the Gilliam Scale for diagnosing autism disorder, the Illustrated Central Cohesion Diagnostic Scale for children, the modified sensory list scale prepared by the researcher, and the sensory skills development program prepared by the researcher.<br/>The results of the research revealed that there were differences between the mean scores of the experimental group members on the dimensions of the sensory list scale and the dimensions of the pictured central coherence scale for children in the pre and post measurements, in addition to the absence of differences between the mean scores of the experimental group members on both the previous scales in the post and follow-up measurements.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الأطفال بطيئو التعلم
Source of heading or term 1
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term المهارات الحسية
-- الأطفال الذاتويين مرتفعي الأداء الوظيفي
-- التماسك المركزي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نهى محمود الزيات،
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيمان سعيد عبد الحميد،
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA]
Numeration 01-01-2022
Titles and other words associated with a name نهى محمود الزيات
-- إيمان سعيد عبد الحميد
Dates associated with a name أسماء محمد السرسي
-- جمال مختار حمزة
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Divisons قسم العلوم النفسية
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Afaf
Reviser Essam
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification Not for loan المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.01.26.03.M.Sc.2022.اب.ب 01010100030579000 10.10.2023 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library