برنامج قائم على نظرية التعلم المستند إلى الدماغ لدى المعلمين، وأثره في الذكاء الوجداني، والمستويات المعرفية العليا، لدى تلاميذهم في المرحلة الإعدادية / (Record no. 162659)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04694namaa2200421 i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250223033039.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 230510s2022 ua a frm 000 arand d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| Language code of sung or spoken text | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | ايداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 370.152 |
| 092 04 - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 370.152 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.09.Ph.D.2022.نا.ب. |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | نادية زايد صالح إبراهيم. |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | برنامج قائم على نظرية التعلم المستند إلى الدماغ لدى المعلمين، وأثره في الذكاء الوجداني، والمستويات المعرفية العليا، لدى تلاميذهم في المرحلة الإعدادية / |
| Statement of responsibility, etc. | [اعداد]نادية زايد صالح إبراهيم. ؛ اشراف أماني سعيدة سيد إبراهيم، دعاء أحمد محمد هريدي. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | brain based learning program for teachers and its effect on their emotional intelligence and higher cognitive levels students at prep school. |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2022. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 279 صفحة: |
| Other physical details | ايضاحيات+ صور؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Source | rda content |
| Content type term | text |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Source | rdamedia |
| Media type term | Unmediated |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Source | rdacarrier |
| Carrier type term | volume |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات. 136-149. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | إلى التعرف على أثر برنامج قائم على نظرية التعلم المستند للدماغ واستراتيجياتها لدى المعلمين وأثره في الذكاء الوجداني والمستويات المعرفية العليا لدى تلاميذهم، واعتمدت الدراسة في اجراءاتها على المنهج التجريبي القائم على تصميم المجموعتين التجريبيتين مع القياسين القبلي والبعدي. وقد قسمت عينة الدراسة الى مجموعتين: أولاً: المجموعة التجريبية للمعلمات وبلغ عددهن (6) من المعلمات،ثانياً: المجموعة التجريبية للطلاب وبلغ عددها (30) تلميذاً وتلميذة من تلاميذ الصف الثاني الإعدادي، واستخدامت الأدوات الآتية: استبيان التعلم المستند للدماغ على مجموعة المعلمات، وطبق اختبار الذكاء الوجداني والمستويات المعرفية على مجموعة التلاميذ، وتوصلت الدراسة إلى عدة نتائج كان أبرزها تحسن معرفة المعلمات بالتعلم المستند للدماغ عقب تلقي البرنامج بصورة دالة إحصائية، كما تحسنت درجات التلاميذ على اختيار الذكاء الوجداني واختبار المستويات المعرفية العليا بصورة دالة إحصائية، مما يبين فاعلية البرنامج المستخدم، وانتهت الدراسة بتوصية لتضمين برامج التعلم المستند للدماغ ضمن تدريبات إعداد المعلم. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The study aimed to identify the impact of Brain based learning program for teachers, on emotional intelligence and higher cognitive levels of their students. The study sample was divided in two groups: the First experimental group consisted of (6) teachers, and the second experimental group consisted of (30) male and female students. The study results referred to improvement of teachers’ knowledge about Brain based learning, and improvement of emotional Intelligence and higher cognitive for their student |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | علم النفس التربوي. |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | المستويات المعرفية |
| -- | التعلم المستند للدماغ. |
| -- | الذكاء الوجداني. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | دعاء أحمد محمد هريدي. |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أماني سعيدة سيد إبراهيم. |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2022 |
| Supervisory body | دعاء أحمد محمد هريدي. |
| -- | أماني سعيدة سيد إبراهيم. |
| Discussion body | محمد المري محمد إسماعيل. |
| -- | أماني سعيدة سيد إبراهيم. |
| -- | منال منصور الحملاوي. |
| Universities | جامعة القاهرة. |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربوي. |
| Department | قسم علم النفس التربوي. |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Nadia |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Koha item type | Thesis |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | 29664 | Cai01.23.09.Ph.D.2022.نا.ب. | 01010100029664000 | 30.10.2023 | 30.10.2023 | Thesis |