برنامج قائم على نظرية التعلم المستند إلى الدماغ لدى المعلمين، وأثره في الذكاء الوجداني، والمستويات المعرفية العليا، لدى تلاميذهم في المرحلة الإعدادية / (Record no. 162659)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04694namaa2200421 i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033039.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230510s2022 ua a frm 000 arand d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
Language code of sung or spoken text eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.152
092 04 - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.152
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.09.Ph.D.2022.نا.ب.
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number نادية زايد صالح إبراهيم.
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج قائم على نظرية التعلم المستند إلى الدماغ لدى المعلمين، وأثره في الذكاء الوجداني، والمستويات المعرفية العليا، لدى تلاميذهم في المرحلة الإعدادية /
Statement of responsibility, etc. [اعداد]نادية زايد صالح إبراهيم. ؛ اشراف أماني سعيدة سيد إبراهيم، دعاء أحمد محمد هريدي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title brain based learning program for teachers and its effect on their emotional intelligence and higher cognitive levels students at prep school.
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 279 صفحة:
Other physical details ايضاحيات+ صور؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات. 136-149.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. إلى التعرف على أثر برنامج قائم على نظرية التعلم المستند للدماغ واستراتيجياتها لدى المعلمين وأثره في الذكاء الوجداني والمستويات المعرفية العليا لدى تلاميذهم، واعتمدت الدراسة في اجراءاتها على المنهج التجريبي القائم على تصميم المجموعتين التجريبيتين مع القياسين القبلي والبعدي. وقد قسمت عينة الدراسة الى مجموعتين: أولاً: المجموعة التجريبية للمعلمات وبلغ عددهن (6) من المعلمات،ثانياً: المجموعة التجريبية للطلاب وبلغ عددها (30) تلميذاً وتلميذة من تلاميذ الصف الثاني الإعدادي، واستخدامت الأدوات الآتية: استبيان التعلم المستند للدماغ على مجموعة المعلمات، وطبق اختبار الذكاء الوجداني والمستويات المعرفية على مجموعة التلاميذ، وتوصلت الدراسة إلى عدة نتائج كان أبرزها تحسن معرفة المعلمات بالتعلم المستند للدماغ عقب تلقي البرنامج بصورة دالة إحصائية، كما تحسنت درجات التلاميذ على اختيار الذكاء الوجداني واختبار المستويات المعرفية العليا بصورة دالة إحصائية، مما يبين فاعلية البرنامج المستخدم، وانتهت الدراسة بتوصية لتضمين برامج التعلم المستند للدماغ ضمن تدريبات إعداد المعلم.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to identify the impact of Brain based learning program for teachers, on emotional intelligence and higher cognitive levels of their students. The study sample was divided in two groups: the First experimental group consisted of (6) teachers, and the second experimental group consisted of (30) male and female students. The study results referred to improvement of teachers’ knowledge about Brain based learning, and improvement of emotional Intelligence and higher cognitive for their student
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس التربوي.
Source of heading or term qrmak
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term المستويات المعرفية
-- التعلم المستند للدماغ.
-- الذكاء الوجداني.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name دعاء أحمد محمد هريدي.
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أماني سعيدة سيد إبراهيم.
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2022
Supervisory body دعاء أحمد محمد هريدي.
-- أماني سعيدة سيد إبراهيم.
Discussion body محمد المري محمد إسماعيل.
-- أماني سعيدة سيد إبراهيم.
-- منال منصور الحملاوي.
Universities جامعة القاهرة.
Faculties كلية الدراسات العليا للتربوي.
Department قسم علم النفس التربوي.
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 29664 Cai01.23.09.Ph.D.2022.نا.ب. 01010100029664000 30.10.2023 30.10.2023 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library