Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

برنامج قائم على نظرية التعلم المستند إلى الدماغ لدى المعلمين، وأثره في الذكاء الوجداني، والمستويات المعرفية العليا، لدى تلاميذهم في المرحلة الإعدادية / [اعداد]نادية زايد صالح إبراهيم. ؛ اشراف أماني سعيدة سيد إبراهيم، دعاء أحمد محمد هريدي.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic Spoken language: English Producer: 2022Description: 279 صفحة: ايضاحيات+ صور؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • brain based learning program for teachers and its effect on their emotional intelligence and higher cognitive levels students at prep school [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 370.152
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: إلى التعرف على أثر برنامج قائم على نظرية التعلم المستند للدماغ واستراتيجياتها لدى المعلمين وأثره في الذكاء الوجداني والمستويات المعرفية العليا لدى تلاميذهم، واعتمدت الدراسة في اجراءاتها على المنهج التجريبي القائم على تصميم المجموعتين التجريبيتين مع القياسين القبلي والبعدي. وقد قسمت عينة الدراسة الى مجموعتين: أولاً: المجموعة التجريبية للمعلمات وبلغ عددهن (6) من المعلمات،ثانياً: المجموعة التجريبية للطلاب وبلغ عددها (30) تلميذاً وتلميذة من تلاميذ الصف الثاني الإعدادي، واستخدامت الأدوات الآتية: استبيان التعلم المستند للدماغ على مجموعة المعلمات، وطبق اختبار الذكاء الوجداني والمستويات المعرفية على مجموعة التلاميذ، وتوصلت الدراسة إلى عدة نتائج كان أبرزها تحسن معرفة المعلمات بالتعلم المستند للدماغ عقب تلقي البرنامج بصورة دالة إحصائية، كما تحسنت درجات التلاميذ على اختيار الذكاء الوجداني واختبار المستويات المعرفية العليا بصورة دالة إحصائية، مما يبين فاعلية البرنامج المستخدم، وانتهت الدراسة بتوصية لتضمين برامج التعلم المستند للدماغ ضمن تدريبات إعداد المعلم.Summary: The study aimed to identify the impact of Brain based learning program for teachers, on emotional intelligence and higher cognitive levels of their students. The study sample was divided in two groups: the First experimental group consisted of (6) teachers, and the second experimental group consisted of (30) male and female students. The study results referred to improvement of teachers’ knowledge about Brain based learning, and improvement of emotional Intelligence and higher cognitive for their student
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.09.Ph.D.2022.نا.ب. (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100029664000

أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات. 136-149.

إلى التعرف على أثر برنامج قائم على نظرية التعلم المستند للدماغ واستراتيجياتها لدى المعلمين وأثره في الذكاء الوجداني والمستويات المعرفية العليا لدى تلاميذهم، واعتمدت الدراسة في اجراءاتها على المنهج التجريبي القائم على تصميم المجموعتين التجريبيتين مع القياسين القبلي والبعدي. وقد قسمت عينة الدراسة الى مجموعتين: أولاً: المجموعة التجريبية للمعلمات وبلغ عددهن (6) من المعلمات،ثانياً: المجموعة التجريبية للطلاب وبلغ عددها (30) تلميذاً وتلميذة من تلاميذ الصف الثاني الإعدادي، واستخدامت الأدوات الآتية: استبيان التعلم المستند للدماغ على مجموعة المعلمات، وطبق اختبار الذكاء الوجداني والمستويات المعرفية على مجموعة التلاميذ، وتوصلت الدراسة إلى عدة نتائج كان أبرزها تحسن معرفة المعلمات بالتعلم المستند للدماغ عقب تلقي البرنامج بصورة دالة إحصائية، كما تحسنت درجات التلاميذ على اختيار الذكاء الوجداني واختبار المستويات المعرفية العليا بصورة دالة إحصائية، مما يبين فاعلية البرنامج المستخدم، وانتهت الدراسة بتوصية لتضمين برامج التعلم المستند للدماغ ضمن تدريبات إعداد المعلم.

The study aimed to identify the impact of Brain based learning program for teachers, on emotional intelligence and higher cognitive levels of their students. The study sample was divided in two groups: the First experimental group consisted of (6) teachers, and the second experimental group consisted of (30) male and female students. The study results referred to improvement of teachers’ knowledge about Brain based learning, and improvement of emotional Intelligence and higher cognitive for their student

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library