الالتحاق بالتعليم الجامعي بمصر في ضوء مدخل القدرات البشرية : (Record no. 162989)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04570namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033050.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230612s2022 ua a frm 000 arand d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code f-ua---
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 378.962
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 378.962
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.02.Ph.D.2022.رح.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number رحاب يحيي السيد عبدالنبي،
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title الالتحاق بالتعليم الجامعي بمصر في ضوء مدخل القدرات البشرية :
Remainder of title دراسة تحليلية /
Statement of responsibility, etc. رحاب يحيى السيد عبد النبى ؛ إشراف ا.د. نادية يوسف جمال الدين، ا.د.دعاء عثمان عزمي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Acess to university education in Egypt : an analytical study in light of Human capabilities approach
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 170 صفحة. :
Other physical details ايضاحيات؛
Dimensions 25سم.
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات. 153-170.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت هذه الدراسة إلى تعرُّف العوامل التي تؤثر على فرص التحاق الطلاب بالتعليم الجامعي بمصر في ضوء مدخل القدرات البشرية ، باستخدام المنهج الكيفي أثبت هذه الدراسة قوة مدخل القدرات البشرية باعتباره إطار نظري مفيد وقوي لفهم تعقيدات وتحديات الالتحاق بالتعليم الجامعي خاصة أن الاهتمام بالنواتج التعليمية وحدها كما في نظرية رأس المال البشري من شأنه أن يخلق أشكالًا جديدة من الظلم والاستبعاد الاجتماعي لعدم الاهتمام بالفروق الفردية و الظروف المحيطة بالشخص التي تؤثر على التحاقه بالتعليم الجامعي ولكن مدخل القدرات البشرية يشير إلى ضرورة إعطاء اهتمام خاص لفهم عوامل التحويل الشخصية والاجتماعية والبيئية المعقدة التي تؤثر على حرية الفرصة للطلاب لذا تنتهي الدراسة برؤية مستقبلية للالتحاق بالتعليم الجامعي المصري في ضوء مدخل القدرات البشرية .
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This study aimed to identify the factors that affect the chances of students enrolling in university education in Egypt in the light of the entrance to human capabilities, and through the use of the qualitative approach This study demonstrated the power of human capabilities approach as a useful and strong theoretical framework to understand the complexities and challenges of enrollment in university education, especially since interest in educational products alone as in the theory of human capital that would create new forms of injustice and social exclusion to not pay attention to the individual differences and the circumstances surrounding the person that affects On joining university education, but the entrance to human capabilities indicates the need to give special attention to understanding the complex personal, social and environmental transfer factors that affect the freedom of the opportunity for students, Therefore, the study ends with a future vision to access to Egyptian university education in light of the entrance to human capabilities
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم العالي
Source of heading or term qrmak
Geographic subdivision مصر.
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مدخل القدرات البشرية.
-- الالتحاق بالتعليم الجامعي.
-- التعليم الجامعي في مصر.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادية يوسف جمال الدين.
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name دعاء عثمان عزمي.
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2022
Supervisory body نادية يوسف جمال الدين.
-- دعاء عثمان عزمي.
Discussion body معتز خورشيد.
-- هانىء عبدالستار فرج.
Universities جامعة القاهرة.
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية.
Department قسم أصول التربية.
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 30014 Cai01.23.02.Ph.D.2022.رح.ا 01010100030014000 30.10.2023 30.10.2023 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library