الالتحاق بالتعليم الجامعي بمصر في ضوء مدخل القدرات البشرية : (Record no. 162989)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04570namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250223033050.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 230612s2022 ua a frm 000 arand d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE | |
| Geographic area code | f-ua--- |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | ايداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 378.962 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 378.962 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.02.Ph.D.2022.رح.ا |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | رحاب يحيي السيد عبدالنبي، |
| Preparation | إعداد. |
| 245 12 - TITLE STATEMENT | |
| Title | الالتحاق بالتعليم الجامعي بمصر في ضوء مدخل القدرات البشرية : |
| Remainder of title | دراسة تحليلية / |
| Statement of responsibility, etc. | رحاب يحيى السيد عبد النبى ؛ إشراف ا.د. نادية يوسف جمال الدين، ا.د.دعاء عثمان عزمي. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | Acess to university education in Egypt : an analytical study in light of Human capabilities approach |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2022. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 170 صفحة. : |
| Other physical details | ايضاحيات؛ |
| Dimensions | 25سم. |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Source | rda content |
| Content type term | text |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Source | rdamedia |
| Media type term | Unmediated |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Source | rdacarrier |
| Carrier type term | volume |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات. 153-170. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت هذه الدراسة إلى تعرُّف العوامل التي تؤثر على فرص التحاق الطلاب بالتعليم الجامعي بمصر في ضوء مدخل القدرات البشرية ، باستخدام المنهج الكيفي أثبت هذه الدراسة قوة مدخل القدرات البشرية باعتباره إطار نظري مفيد وقوي لفهم تعقيدات وتحديات الالتحاق بالتعليم الجامعي خاصة أن الاهتمام بالنواتج التعليمية وحدها كما في نظرية رأس المال البشري من شأنه أن يخلق أشكالًا جديدة من الظلم والاستبعاد الاجتماعي لعدم الاهتمام بالفروق الفردية و الظروف المحيطة بالشخص التي تؤثر على التحاقه بالتعليم الجامعي ولكن مدخل القدرات البشرية يشير إلى ضرورة إعطاء اهتمام خاص لفهم عوامل التحويل الشخصية والاجتماعية والبيئية المعقدة التي تؤثر على حرية الفرصة للطلاب لذا تنتهي الدراسة برؤية مستقبلية للالتحاق بالتعليم الجامعي المصري في ضوء مدخل القدرات البشرية . |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | This study aimed to identify the factors that affect the chances of students enrolling in university education in Egypt in the light of the entrance to human capabilities, and through the use of the qualitative approach This study demonstrated the power of human capabilities approach as a useful and strong theoretical framework to understand the complexities and challenges of enrollment in university education, especially since interest in educational products alone as in the theory of human capital that would create new forms of injustice and social exclusion to not pay attention to the individual differences and the circumstances surrounding the person that affects On joining university education, but the entrance to human capabilities indicates the need to give special attention to understanding the complex personal, social and environmental transfer factors that affect the freedom of the opportunity for students, Therefore, the study ends with a future vision to access to Egyptian university education in light of the entrance to human capabilities |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم العالي |
| Source of heading or term | qrmak |
| Geographic subdivision | مصر. |
| 653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | مدخل القدرات البشرية. |
| -- | الالتحاق بالتعليم الجامعي. |
| -- | التعليم الجامعي في مصر. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | نادية يوسف جمال الدين. |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | دعاء عثمان عزمي. |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2022 |
| Supervisory body | نادية يوسف جمال الدين. |
| -- | دعاء عثمان عزمي. |
| Discussion body | معتز خورشيد. |
| -- | هانىء عبدالستار فرج. |
| Universities | جامعة القاهرة. |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية. |
| Department | قسم أصول التربية. |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Nadia |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Koha item type | Thesis |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | 30014 | Cai01.23.02.Ph.D.2022.رح.ا | 01010100030014000 | 30.10.2023 | 30.10.2023 | Thesis |