جودة علاقة الأم والطفل والفاعلية الذاتية لديها كمنبئات بالتأخر اللغوي للطفل / (Record no. 163087)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05503namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033054.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230610s2022 ua a frm 000 0 ara d d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.9142
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.9142
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.04.M.Sc.2022.نج.ج
100 #0 - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number نجلاء عشري علي علي،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title جودة علاقة الأم والطفل والفاعلية الذاتية لديها كمنبئات بالتأخر اللغوي للطفل /
Statement of responsibility, etc. إعداد نجلاء عشري علي علي ؛ إشراف ا.د.منال عبدالنعيم محمد طه، ا.د.عمرو رمضان عطايا.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The quality of the mother-child relationship and the maternal self-efficacy as predictors of the child’s language delay
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 118 صفحة. :
Other physical details إيضاحيات. ؛
Dimensions 25 سم.
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات. 95-102.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى تحديد العلاقة بين جودة العلاقة بين الأم والطفل والتأخر اللغوي للطفل، والعلاقة بينالفاعلية الذاتية للأم والتأخر اللغوي للطفل ، وتحديد مدى اسهام جودة العلاقة بين الأم والطفل والفاعلية الذاتية للأم في التنبؤ بالتأخر اللغوي للطفل، استخدمت الدراسة المنهج الوصفي الارتباطي التنبؤي، وقد بلغت عينة الدراسة (100) طفل وطفلة تراوحت أعمارهم من (4: 6) سنوات وأمهاتهم، تم اختيارهم بطريقة عشوائية؛ وقد استخدمت الدراسة الأدوات الآتية: مقياس اللغة المعرب لأطفال ما قبل المدرسة اعداد: أحمد ابوحسيبة ”2013”، واختبار وكسلر لذكاء الأطفال في سن ما قبل المدرسة إعداد: مصطفى كامل ”2017”، مقياس فاعلية الذات للأم اعداد الباحثة، واستبيان جودة العلاقة بين الأم والطفل، إعداد: McQuaid 1994، ترجمة: منال عبدالنعيم، عمرو عطايا ”2019”، أشارت النتائج إلى وجود علاقة سالبة دالة إحصائياً بين جودة العلاقة بين الأم والطفل والتأخر اللغوي للطفل، كما توجد علاقة سالبة دالة إحصائياً بين فاعلية الذات للأم والتأخر اللغوي للطفل، وأشارت النتائج إلى أن متغيري جودة العلاقة بين الأم والطفل وفاعلية الذات للأم استطاعا التنبؤ بالتأخر اللغوي للطفل.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to determine the relationship between the quality of the relationship between the mother and the child and the child’s language delay, and the relationship between the mother’s self-efficacy and the child’s language delay, and to determine the extent to which the quality of the relationship between the mother and the child and the mother’s self-efficacy in predicting the child’s language delay. The study sample (100) boys and girls ranging in age from (4: 6) years and their mothers, were randomly selected; The study used the following tools: The Expressed Language Scale for preschool children prepared by: Ahmed Abu Hasiba ”2013”, Wechsler’s test of intelligence for preschool children prepared by: Mustafa Kamel ”2017”, the mother’s self-efficacy scale prepared by the researcher, and the mother-relationship quality questionnaire and the child, prepared by: McQuaid 1994, translated by: Manal Abdel-Naeem, Amr Ataya ”2019”. The results indicated that there is a statistically significant negative relationship between the quality of the relationship between mother and child and the child’s language delay, and there is a statistically significant negative relationship between the mother’s self-efficacy and the child’s language delay, The results indicated that the variables of the quality of the relationship between mother and child and the mother’s self-efficacy were able to predict the child’s language delay.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التلعثم - تعليم خاص
Source of heading or term qrmak
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الفاعلية الذاتية للأم
-- العلاقة بين الأم والطفل
-- التأخر اللغوي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منال عبدالنعيم محمد طه
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عمرو رمضان عطايا
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2022
Supervisory body منال عبدالنعيم محمد طه
-- عمرو رمضان عطايا
Discussion body امال ابراهيم عبد العزيز الفقى
-- منال منصور الحملاوى
Universities جامعة القاهرة.
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس الإرشادي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 24.11.2024 30120 Cai01.23.04.M.Sc.2022.نج.ج 01010100030120000 30.10.2023 30.10.2023 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library