عناصر تصميم الفناء المدرسي التي تعزز ارتباط الطفل بالمكان . (Record no. 163454)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02614nam a2200289Ia 4500
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223033104.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231030s9999 xx 000 0 und d
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library إيداع
082 ## - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 721.0444
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.13.02.M.Sc.2023.رض.ع
100 ## - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رضوى هريدي مدبولي،
245 ## - TITLE STATEMENT
Title عناصر تصميم الفناء المدرسي التي تعزز ارتباط الطفل بالمكان .
Remainder of title دراسة حالة لنماذج من المدارس الابتدائية بحي السيدة زينب.
Statement of responsibility, etc. إعداد رضوى هريدي مدبولي ؛ إشراف رغد مفيد محمد إبراهيم، باسل أحمد كامل إبراهيم.
246 ## - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title School yard design elements that enhance child’s place attachment a case study of selected primary schools in sayeda zeinab neighborhood.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Date of publication, distribution, etc. 2023.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: ص. 246-249.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تناقش هذه الرسالة تأثير عناصر تصميم الفناء المدرسي على ارتباط الطفل بالمكان. ركز البحث على تأثير العناصر الطبيعة واماكن اللعب واماكن التجمع وما يتصل بها من اعتبارات تصميمية على مستوى ارتباط الطفل بالفناء. تم مناقشة ذلك بعد دراسة نظرية تناولت الارتباط بالمكان وأبعاده ومقوماتها. ثم دراسة التاريخ الخاص بتصميم الفناء لرصد تطور الفكر التصميمي للفناء وما ارتبط به من عناصر تصميم ثم الربط بين أبعاد الارتباط بالمكان وعناصر تصميم الفناء من خلال مصفوفة الارتباط التي تم استنباطها من خلال دراسة للمعايير العالمية والمصرية الخاصة بالفناء المدرسي وتم استخدمها كأداة لتقييم مستوى الارتباط التي تحققه عناصر تصميم الفناء. متغيرات الدراسة (عناصر تصميم الفناء والارتباط بالمكان) تم قياسهما باستخدام الملاحظة والاستبيان.
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term علم النفس البيئي
700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رغد مفيد محمد إبراهيم
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Mohamady
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.13.02.M.Sc.2023.رض.ع 01010100030531000 30.10.2023 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library