التفاعل بين مصدر التغذية الراجعة (معلم / أقران) ونمط تقديمها ببيئة تعلم إلكترونية قائمة على حشد المصادر وأثره في مهارات مونتاج الفيديو وخفض التجول العقلي لدى تلاميذ الحلقة الإعدادية / (Record no. 166776)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 06076namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033236.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 240423b2023 |||a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | ايداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 372.358 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 372.358 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01 23 03 Ph.D 2023.مح.ت |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | محمود محمد شعبان محمد مبروك خالد، |
Preparation | إعداد. |
245 12 - TITLE STATEMENT | |
Title | التفاعل بين مصدر التغذية الراجعة (معلم / أقران) ونمط تقديمها ببيئة تعلم إلكترونية قائمة على حشد المصادر وأثره في مهارات مونتاج الفيديو وخفض التجول العقلي لدى تلاميذ الحلقة الإعدادية / |
Statement of responsibility, etc. | [إعداد]محمود محمد شعبان محمد مبروك خالد ؛ إشراف إيناس السيد محمد أحمد، مروة محمد جمال الدين المحمدي. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | " interaction between the source of feedback (teacher / peers) and the pattern of presenting it in an e-learning environment based on Crowdsourcing and its impact on Video montage skills and reducing mind wandering for the preparatory stage pupils.” |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 201 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 142-151. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدف البحث الحالي إلي الكشف عن التفاعل بين مصدر للتغذية الراجعة (معلم/ أقران) ونمط تقديمها (صور/ فيديو) ببيئة تعلم إلكترونية قائمة على حشد المصادر وأثره على تنمية مهارات مونتاج الفيديو وخفض التجول العقلي لدى التلاميذ الحلقة الإعدادية، وتكونت عينة البحث من (80) تلميذًا بالصف الثاني الإعدادي، تم توزيعهم بطريقة عشوائيًا إلى أربعة مجموعات تجريبية كل مجموعة تكونت من (20) تلميذًا، كما تم إعداد أدوات البحث والمتمثلة في: الاختبار التحصيلي، بطاقة الملاحظة لمهارات مونتاج الفيديو، بطاقة تقييم المنتج، ومقياس التجول العقلي، وتم اجراء التجربة وتطبيق الادوات، وتوصل البحث إلى مجموعة من النتائج، هي: عدم وجود أفضلية لمصدر التغذية الراجعة (معلم/ أقران) في الجانب المعرفي، بينما تفوق مصدر المعلم في الجانب الأدائي، وتفوق نمط تقديم التغذية الراجعة فيديو في الجانب المعرفي والأدائي، وتفوق مصدر التغذية الراجعة أقران بالمقارنة بالمعلم، ونمط التقديم صور بالمقارنة بالصور فيما يخص خفض التجول العقلي، وعدم وجود أفضلية للتفاعل بين مصدر التغذية الراجعة ونمط تقديمها، فيما يخص الجانب الأدائي وخفض التجول العقلي، وتفوق المجموعة التجريبية الثالثة (مصدر التغذية الراجعة معلم ونمط تقديمها فيديو) بالمقارنة بالمجموعات التجريبية الثلاثة الأخرى فيما يخص الجانب الأدائي. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current research aimed to reveal the interaction between a source of feedback (teacher /peers) and the pattern of its presentation (photos / video) in an e-learning environment based on Crowdsourcingsources and its impact in the development of video montage skills and reducing mental wandering among students Preparatory Cycle,The research sample consisted of (80) students in the second grade of preparatory school and were randomly distributed into four experimental groups, each group consisted of (20) students, and the research tools were prepared, which are: the achievement test, the observation card for video montage skills, the product evaluation card, and the mental wandering scale, and the experiment was conducted and the tools were applied, The research reached a set of results: it: The lack of preference for the feedback source (teacher / peers) in the cognitive aspect, while the teacher's source |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التكنولوجيا |
Source of heading or term | qrmak |
General subdivision | تعليم اعدادى |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | تكنولوجيا التعليم |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | بيئة التعلم الإلكترونية القائمة على حشد المصادر |
-- | مصدر التغذية الراجعة |
-- | نمط تقديم التغذية الراجعة |
-- | مهارات مونتاج الفيديو |
-- | التجول العقلي |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إيناس السيد محمد أحمد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | مروة محمد جمال الدين المحمدي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2023 |
Supervisory body | إيناس السيد محمد أحمد |
-- | مروة محمد جمال الدين المحمدي |
Discussion body | منى محمد الصفي الجزار |
-- | داليا أحمد شوقي كامل |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Department | قسم تكنولوجيــــــــــــا التعليم |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Yasmin |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 23.04.2024 | 31161 | Cai01 23 03 Ph.D 2023 مح.ت | 01010100031161000 | 23.04.2024 | 23.04.2024 | Thesis |