header

التفاعل بين مصدر التغذية الراجعة (معلم / أقران) ونمط تقديمها ببيئة تعلم إلكترونية قائمة على حشد المصادر وأثره في مهارات مونتاج الفيديو وخفض التجول العقلي لدى تلاميذ الحلقة الإعدادية / (Record no. 166776)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06076namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033236.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240423b2023 |||a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.358
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.358
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01 23 03 Ph.D 2023.مح.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number محمود محمد شعبان محمد مبروك خالد،
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title التفاعل بين مصدر التغذية الراجعة (معلم / أقران) ونمط تقديمها ببيئة تعلم إلكترونية قائمة على حشد المصادر وأثره في مهارات مونتاج الفيديو وخفض التجول العقلي لدى تلاميذ الحلقة الإعدادية /
Statement of responsibility, etc. [إعداد]محمود محمد شعبان محمد مبروك خالد ؛ إشراف إيناس السيد محمد أحمد، مروة محمد جمال الدين المحمدي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title " interaction between the source of feedback (teacher / peers) and the pattern of presenting it in an e-learning environment based on Crowdsourcing and its impact on Video montage skills and reducing mind wandering for the preparatory stage pupils.”
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 201 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 142-151.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالي إلي الكشف عن التفاعل بين مصدر للتغذية الراجعة (معلم/ أقران) ونمط تقديمها (صور/ فيديو) ببيئة تعلم إلكترونية قائمة على حشد المصادر وأثره على تنمية مهارات مونتاج الفيديو وخفض التجول العقلي لدى التلاميذ الحلقة الإعدادية، وتكونت عينة البحث من (80) تلميذًا بالصف الثاني الإعدادي، تم توزيعهم بطريقة عشوائيًا إلى أربعة مجموعات تجريبية كل مجموعة تكونت من (20) تلميذًا، كما تم إعداد أدوات البحث والمتمثلة في: الاختبار التحصيلي، بطاقة الملاحظة لمهارات مونتاج الفيديو، بطاقة تقييم المنتج، ومقياس التجول العقلي، وتم اجراء التجربة وتطبيق الادوات، وتوصل البحث إلى مجموعة من النتائج، هي: عدم وجود أفضلية لمصدر التغذية الراجعة (معلم/ أقران) في الجانب المعرفي، بينما تفوق مصدر المعلم في الجانب الأدائي، وتفوق نمط تقديم التغذية الراجعة فيديو في الجانب المعرفي والأدائي، وتفوق مصدر التغذية الراجعة أقران بالمقارنة بالمعلم، ونمط التقديم صور بالمقارنة بالصور فيما يخص خفض التجول العقلي، وعدم وجود أفضلية للتفاعل بين مصدر التغذية الراجعة ونمط تقديمها، فيما يخص الجانب الأدائي وخفض التجول العقلي، وتفوق المجموعة التجريبية الثالثة (مصدر التغذية الراجعة معلم ونمط تقديمها فيديو) بالمقارنة بالمجموعات التجريبية الثلاثة الأخرى فيما يخص الجانب الأدائي.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aimed to reveal the interaction between a source of feedback (teacher /peers) and the pattern of its presentation (photos / video) in an e-learning environment based on Crowdsourcingsources and its impact in the development of video montage skills and reducing mental wandering among students Preparatory Cycle,The research sample consisted of (80) students in the second grade of preparatory school and were randomly distributed into four experimental groups, each group consisted of (20) students, and the research tools were prepared, which are: the achievement test, the observation card for video montage skills, the product evaluation card, and the mental wandering scale, and the experiment was conducted and the tools were applied, The research reached a set of results: it: The lack of preference for the feedback source (teacher / peers) in the cognitive aspect, while the teacher's source
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التكنولوجيا
Source of heading or term qrmak
General subdivision تعليم اعدادى
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element تكنولوجيا التعليم
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term بيئة التعلم الإلكترونية القائمة على حشد المصادر
-- مصدر التغذية الراجعة
-- نمط تقديم التغذية الراجعة
-- مهارات مونتاج الفيديو
-- التجول العقلي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيناس السيد محمد أحمد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مروة محمد جمال الدين المحمدي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body إيناس السيد محمد أحمد
-- مروة محمد جمال الدين المحمدي
Discussion body منى محمد الصفي الجزار
-- داليا أحمد شوقي كامل
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم تكنولوجيــــــــــــا التعليم
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Yasmin
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 23.04.2024 31161 Cai01 23 03 Ph.D 2023 مح.ت 01010100031161000 23.04.2024 23.04.2024 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library