El aprendizaje cognitivo y el desarrollo de la producción oral de los estudiantes universitarios de español como lengua extranjera en Egipto con mutismo selectivo : (Record no. 168472)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05178namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250223033315.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 241019s2023 |||a|||f m||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | eng |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | spa |
| Language code of summary or abstract | spa |
| -- | ara |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | Deposite |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 400.460 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 400.460 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | M.A |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.02.16.M.A.2023.ya.A |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | Yara Mohamed Talaat Naguib , |
| Preparation | preparation. |
| 245 13 - TITLE STATEMENT | |
| Title | El aprendizaje cognitivo y el desarrollo de la producción oral de los estudiantes universitarios de español como lengua extranjera en Egipto con mutismo selectivo : |
| Remainder of title | Un estudio cuasi experimental / |
| Statement of responsibility, etc. | by Yara Mohamed Talaat Naguib ; Supervised Dr. Abeer Mohamed Abd El-Salam , Dr. Aliaa Abd El-Aziz Al-Sharif , Dr. Hana Ahmed Chouikh. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | : دورُ مناهج التعلم المعرفية في استدعاء المهارات اللغوية الشفهية لدى دارسي اللغة الإسبانية في مصرَ كلغة أجنبية (الصمتُ الانتقائيُّ أنموذجًا) - |
| Remainder of title | / دراسة شبه تجريبية |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 163 pages : |
| Other physical details | illustrations ; |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | Thesis (M.A)-Cairo University, 2023. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | Bibliography: pages 130-150. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | La presente investigación pretende analizar el fenómeno de mutismo selectivo en estudiantes egipcios de español como lengua extranjera de nivel B1-B2, realizando un estudio cuasi experimental en el que se aplicará la taxonomía de Bloom, como método de aprendizaje cognitivo. Este estudio aspira poder medir el desarrollo de las habilidades para evocar lo aprendido de la memoria de los estudiantes con mutismo selectivo, partiendo del enfoque del aprendizaje cognitivo. Asimismo, tiene como objetivo presentar una propuesta de programa basada principalmente en el concepto del aprendizaje cognitivo a través de medir el desarrollo de los estudiantes.<br/>La metodología elegida, por tanto, tiene como fin desarrollar la capacidad de recordar la lengua a través de la observación y la experimentación, que posteriormente permitirá identificar las mejores estrategias o técnicas para facilitar la evocación de la lengua en el aula. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت هذه الدراسةُ إلى معرفة أثر توظيف تصنيف (بلوم) -كمنهجِ تعلُّمٍ معرفي- على تطور أداء دارسي اللغة الإسبانية في المستوى المتوسط كلغة أجنبية في مصر، ويتم الأمر من خلال دراسة شبه تجريبية؛ تستهدف تطبيق المنهج المحدَّد على ظاهرة (الصمت الانتقائي) لدى نماذج متنوعة منتقاة لمختلف الدارسين للغة الإسبانية كلغة أجنبية؛ في سبيل تطوير مهارات استدعاء اللغة من خلال الملاحظة والتجريب، مما يتيح لاحقًا تحديد الاستراتيجيات أو الأساليب الفضلى لتسهيل عملية استدعاء اللغة في الفصل الدراسي. <br/>طمحت -بطريقة أو بأخرى- إلى قياس تطور مهارات الاستدعاء لدى الطلاب ذوي الصمت الانتقائي من خلال استخدام منهج التعلم المعرفي بهدف طرح مُقتَرَح برنامجٍ يعتمد بشكل رئيسي على فكرة التعلم المعرفي.<br/>تم اختيار 60 طالب 30 للمجموعة التجريبية و 30 للمجموعة الضابطة عن طريق مقياس القلق في فصول اللغة الأجنبية من طلاب قسم اللغة الإسبانية بمستوي B1-B2 بالجامعات المصرية الحكومية ,تم إعداد البرنامج التدريبي باستخدام تصنيف بلوم للتعلم المعرفي، وتكون من (7) جلسة تدريب بإجمالي (8) ساعات و (40) دقيقة. <br/> وكشفت النتائج الاحصائية عن التحسن في قدرات اللغوية الشفهية لدي الطلاب ذوي الصمت الانتقائي من المجموعة التجريبية وأكدت علي اهمية التعلم المعرفي كأداة فعاله للإنتاج الشفهي بفصول اللغات الأجنبية. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | Issues also as CD. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | Text in English and abstract in Arabic & English. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | Spanish |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | Aprendizaje cognitivo |
| -- | taxonomía de Bloom |
| -- | mutismo selectivo |
| -- | producción oral |
| -- | estudiantes de ELE en Egipto |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Abeer Mohamed Abd El-Salam |
| Relator term | thesis advisor. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Aliaa Abd El-Aziz Al-Sharif |
| Relator term | thesis advisor. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Hana Ahmed Chouikh |
| Relator term | thesis advisor. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2023 |
| Supervisory body | Abeer Mohamed Abd El-Salam |
| -- | Aliaa Abd El-Aziz Al-Sharif |
| -- | Hana Ahmed Chouikh |
| Universities | Cairo University |
| Faculties | Faculty of Arts |
| Department | Department of Spanish Language and Literature |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Shimaa |
| Reviser Names | Huda |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 19.10.2024 | 88787 | Cai01.02.16.M.A.2023.ya.A | 01010110088787000 | 19.10.2024 | 19.10.2024 | Thesis |