El aprendizaje cognitivo y el desarrollo de la producción oral de los estudiantes universitarios de español como lengua extranjera en Egipto con mutismo selectivo : (Record no. 168472)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05178namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033315.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241019s2023 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title spa
Language code of summary or abstract spa
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposite
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 400.460
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 400.460
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.A
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.02.16.M.A.2023.ya.A
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Yara Mohamed Talaat Naguib ,
Preparation preparation.
245 13 - TITLE STATEMENT
Title El aprendizaje cognitivo y el desarrollo de la producción oral de los estudiantes universitarios de español como lengua extranjera en Egipto con mutismo selectivo :
Remainder of title Un estudio cuasi experimental /
Statement of responsibility, etc. by Yara Mohamed Talaat Naguib ; Supervised Dr. Abeer Mohamed Abd El-Salam , Dr. Aliaa Abd El-Aziz Al-Sharif , Dr. Hana Ahmed Chouikh.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title : دورُ مناهج التعلم المعرفية في استدعاء المهارات اللغوية الشفهية لدى دارسي اللغة الإسبانية في مصرَ كلغة أجنبية (الصمتُ الانتقائيُّ أنموذجًا) -
Remainder of title / دراسة شبه تجريبية
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 163 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.A)-Cairo University, 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 130-150.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. La presente investigación pretende analizar el fenómeno de mutismo selectivo en estudiantes egipcios de español como lengua extranjera de nivel B1-B2, realizando un estudio cuasi experimental en el que se aplicará la taxonomía de Bloom, como método de aprendizaje cognitivo. Este estudio aspira poder medir el desarrollo de las habilidades para evocar lo aprendido de la memoria de los estudiantes con mutismo selectivo, partiendo del enfoque del aprendizaje cognitivo. Asimismo, tiene como objetivo presentar una propuesta de programa basada principalmente en el concepto del aprendizaje cognitivo a través de medir el desarrollo de los estudiantes.<br/>La metodología elegida, por tanto, tiene como fin desarrollar la capacidad de recordar la lengua a través de la observación y la experimentación, que posteriormente permitirá identificar las mejores estrategias o técnicas para facilitar la evocación de la lengua en el aula.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت هذه الدراسةُ إلى معرفة أثر توظيف تصنيف (بلوم) -كمنهجِ تعلُّمٍ معرفي- على تطور أداء دارسي اللغة الإسبانية في المستوى المتوسط كلغة أجنبية في مصر، ويتم الأمر من خلال دراسة شبه تجريبية؛ تستهدف تطبيق المنهج المحدَّد على ظاهرة (الصمت الانتقائي) لدى نماذج متنوعة منتقاة لمختلف الدارسين للغة الإسبانية كلغة أجنبية؛ في سبيل تطوير مهارات استدعاء اللغة من خلال الملاحظة والتجريب، مما يتيح لاحقًا تحديد الاستراتيجيات أو الأساليب الفضلى لتسهيل عملية استدعاء اللغة في الفصل الدراسي. <br/>طمحت -بطريقة أو بأخرى- إلى قياس تطور مهارات الاستدعاء لدى الطلاب ذوي الصمت الانتقائي من خلال استخدام منهج التعلم المعرفي بهدف طرح مُقتَرَح برنامجٍ يعتمد بشكل رئيسي على فكرة التعلم المعرفي.<br/>تم اختيار 60 طالب 30 للمجموعة التجريبية و 30 للمجموعة الضابطة عن طريق مقياس القلق في فصول اللغة الأجنبية من طلاب قسم اللغة الإسبانية بمستوي B1-B2 بالجامعات المصرية الحكومية ,تم إعداد البرنامج التدريبي باستخدام تصنيف بلوم للتعلم المعرفي، وتكون من (7) جلسة تدريب بإجمالي (8) ساعات و (40) دقيقة. <br/> وكشفت النتائج الاحصائية عن التحسن في قدرات اللغوية الشفهية لدي الطلاب ذوي الصمت الانتقائي من المجموعة التجريبية وأكدت علي اهمية التعلم المعرفي كأداة فعاله للإنتاج الشفهي بفصول اللغات الأجنبية.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Spanish
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Aprendizaje cognitivo
-- taxonomía de Bloom
-- mutismo selectivo
-- producción oral
-- estudiantes de ELE en Egipto
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Abeer Mohamed Abd El-Salam
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Aliaa Abd El-Aziz Al-Sharif
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Hana Ahmed Chouikh
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body Abeer Mohamed Abd El-Salam
-- Aliaa Abd El-Aziz Al-Sharif
-- Hana Ahmed Chouikh
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Arts
Department Department of Spanish Language and Literature
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Huda
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 19.10.2024 88787 Cai01.02.16.M.A.2023.ya.A 01010110088787000 19.10.2024 19.10.2024 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library