header

فاعلية برنامج معرفي سلوكي في تنمية بعض التعبيرات الانفعالية لدى عينة من الأطفال ذوي اضطراب الذاتوية / (Record no. 171372)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05339namaa2200433 i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250429124713.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250408s2024 ua a|||f |m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 155.45
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 155.45
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.Ph.D.2024.أم.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number أميرة سالم ثابت الفرخ،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية برنامج معرفي سلوكي في تنمية بعض التعبيرات الانفعالية لدى عينة من الأطفال ذوي اضطراب الذاتوية /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة أميرة سالم ثابت الفرخ؛ إشراف أ.د /شحاته سليمان محمد سليمان، أ.م.د /احمد عبد الرحيم العمري
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A Cognitive-Behavioral Program In Developing Some Emotional Expressions Among A Sample Of Children With Autism Disorder /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 301 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 211-189.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى استخدام برنامج معرفي سلوكي لتنمية بعض التعبيرات الانفعالية لدى عينة من الأطفال ذوي اضطراب الذاتوية، والتحقق من استمرارية البرنامج، وتكونت عينة الدراسة من (10) من الأطفال ذوي اضطراب الذاتوية مرتفعي الأداء الذين تتراوح نسبة ذكائهم من (90-100) درجة ذكاء، ومعدل اضطراب الذاتوية لديهم يتراوح بين (82-85)، وتتراوح أعمارهم من (5,5-7) سنوات، وقد اعتمدت الدراسة على الأدوات الأتية: مقياس جليام لتقدير وتشخيص التوحد تعريب وتقنين عادل عبدالله وعبير ابو المجد (2020)، مقياس المصفوفات الملونة لرأفن تعريب وتقنين عماد أحمد حسن علي (2016)، ومقياس التعبيرات الانفعالية للطفل الذاتوي (إعداد الباحثة)، وبرنامج معرفي سلوكي لتنمية بعض التعبيرات الانفعالية لدى عينة من الأطفال ذوي اضطراب الذاتوية من (إعداد الباحثة)، كما استخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي الذى يعتمد على المجموعة الواحدة ذات القياسين القبلي والبعدي لمناسبته لطبيعة الدراسة، وقد أسفرت النتائج على فعالية استخدام البرنامج المعرفي السلوكي في تنمية بعض التعبيرات الانفعالية لدى عينة من الأطفال ذوي اضطراب الذاتوية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to use a cognitive-behavioral program to develop some emotional expressions among a sample of children with autism disorder, and to verify the continuity of the program. The study sample consisted of (10) high-performing children with autism disorder whose IQ ranged between (90-100). The percentage of them suffering from autism disorder ranges between (82-85) and their ages range between (5,5-7) years. The study relied on the following tools: The Gilliam Scale for Estimating and Diagnosing Autism, Arabization and Standardization by Adel Abdullah and Abeer Abu Al-Majd (2020), Raven’s Colored Matrices Scale, Arabization and Standardization/ Imad Ahmed Hassan Ali (2016),A measure of emotional expressions for an autistic child (prepared by the researcher), and a cognitive-behavioral program to develop some emotional expressions among a sample of children with autism disorder (prepared by the researcher). The researcher also used the quasi-experimental method, which relies on one group with pre- and post-measurements, as it suits the nature of the study. The results showed the effectiveness of using the cognitive-behavioral program in developing some emotional expressions among a sample of children with autism spectrum disorders.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال الشواذ
Source of heading or term qrmak
General subdivision علم نفس
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الأطفال الذاتويين
-- برنامج معرفي سلوكي
-- التعبيرات الانفعالية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name شحاته سليمان محمد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name احمد عبد الرحيم العمرى
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body شحاته سليمان محمد سليمان
-- احمد عبد الرحيم العمري
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman El gebaly
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 08.04.2025 31901 Cai01.26.03.Ph.D.2024.أم.ف 01010100031901000 08.04.2025 08.04.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library