تصور مقترح لتطوير الكفايات الرقمية لمعلمي مرحلة التعليم الثانوي العام في ضوء متطلبات التعليم الإلكتروني / (Record no. 171783)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05436nam a22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250518114158.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250429s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 373 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 373 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.08.M.Sc.2024.يا.ت |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،ياسر إبراهيم محمد على كحله |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | تصور مقترح لتطوير الكفايات الرقمية لمعلمي مرحلة التعليم الثانوي العام في ضوء متطلبات التعليم الإلكتروني / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحث ياسر إبراهيم محمد على كحله؛ تحت إشـــــــراف أ.د./ محمد رفعت حسنين، أ.م.د /عائشة عبد الفتاح الدجدج. |
| Remainder of title | Remainder of title / |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | A proposed vision for developing digital competencies for general secondary education teachers in the light of the requirements of e-learning / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 168 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 156-168. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | تهدف الدراسة الحالية إلى تَعَرُّف واقع الكفايات الرقمية لمعلمي الثانوي العام بمحافظة الجيزة بهدف وضع تصور مقترح لتطويرها في ضوء متطلبات التعليم الإلكتروني، ولتحقيق أهداف هذه الدراسة تم استخدام المنهج الوصفي، كما تم تصميم أداة الدراسة - استبانة - لجمع البيانات، وطبقت على عينة تكونت من(300) معلمٍ ومعلمةٍ بالمرحلة الثانوية العامة بالمدارس الحكومية بمحافظة الجيزة، وأكدت نتائج الدراسة ضرورة الاهتمام بتطوير الكفايات الرقمية لدى المعلمين لتحقيق التعليم الإلكتروني الناجح، وضرورة التركيز على التدريب والإعداد المهني المستمر للمعلمين، وضرورة التغلب على كافة المعوقات البشرية والإدارية والمالية والتكنولوجية التي تواجه تطوير الكفايات الرقمية للمعلمين، وتوصلت الدراسة إلى أنه توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المعلمين الذكور والمعلمات الإناث لصالح مجموعة الإناث، وبين المعلمين بالإدارة الحضرية والإدارة الريفية لصالح معلمي الإدارة الحضرية. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | Developing a proposed vision for developing digital competencies for general secondary education teachers by identifying the reality of digital competencies for general secondary teachers in Giza Governorate, with the aim of developing a proposed vision for developing them in light of the requirements of e-learning. To achieve the objectives of this study, the descriptive approach was used, and a questionnaire was developed as a tool for data collection. The questionnaire was administered to a sample of 300 male and female teachers in public secondary schools in Giza Governorate. The study results emphasized the importance of enhancing teachers' digital competencies to achieve successful e-learning. It also highlighted the need for focus on continuous training and professional development for teachers, as well as overcoming human, administrative, financial, and technological obstacles that hinder the development of teachers' digital competencies. The study found no statistically significant differences in the level of digital competencies among teachers with higher education qualifications or postgraduate studies, except for competencies related to digital content design, internet usage, and dealing with cloud applications, which favored postgraduate education. The results also indicated statistically significant differences between male and female teachers, with female teachers demonstrating higher competency levels. Additionally, there were statistically significant differences between teachers in urban and rural areas, with urban teachers showing higher levels of competency |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم الثانوي |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | الكفايات الرقمية |
| -- | التعليم الإلكتروني |
| -- | التعليم الثانوي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | محمد رفعت حسنين |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | عائشة عبد الفتاح الدجدج |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | محمد رفعت حسنين |
| -- | عائشة عبد الفتاح الدجدج |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم التعليم العالى والتعليم المستمر |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 29.04.2025 | 32014 | Cai01.23.08.M.Sc.2024.يا.ت | 01010100032014000 | 29.04.2025 | 29.04.2025 | Thesis |