header

إستراتيجية مقترحة قائمة على التعلم التوليدي فى تنمية مهارات تعليل الأحكام الفقهية فى مادة الفقه لدى طلاب المرحلة الثانوية الأزهرية / (Record no. 172153)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05295namaa22004451i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250525114347.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250518s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 373.213
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 373.213
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.01.M.Sc.2024.مح.إ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،محمد فوزى فهمى حسن أبوستوت
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title إستراتيجية مقترحة قائمة على التعلم التوليدي فى تنمية مهارات تعليل الأحكام الفقهية فى مادة الفقه لدى طلاب المرحلة الثانوية الأزهرية /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحث محمد فوزى فهمى حسن أبوستوت؛ إشراف أ.د/ صابر عبد المنعم محمد، د/ مصطفى عرابى عزب محمود.
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A proposed strategy based on generative learning in developing explaining jurisprudential judgement skills in jurisprudence for al-azhar secondary school students /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 175 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 93-102.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. استهدف البحث تنمية مهارات تعليل الأحكام الفقهية في مادة الفقه لدى طلاب المرحلة الثانوية الأزهرية ،وذلك من خلال إستراتيجية مقترحة قائمة على التعلم التوليدي ،ولتحقيق هذا الهدف قام الباحث بإعداد استبانة مهارات تعليل الأحكام الفقهية في مادة الفقه ثم إعداد اختبار مهارات تعليل الأحكام الفقهية في مادة الفقه بناءًعلى إستراتيجية التعلم التوليدي، وبعد تطبيق الإستراتيجية وأدوات البحث قام الباحث بتحليل النتائج وتوصل من خلالها إلى فاعلية الإستراتيجية المقترحة القائمة على التعلم التوليدي في تنمية مهارات تعليل الأحكام الفقهية في مادة الفقه وأوصى الباحث بإعداد محتوى لمادة الفقه في ضوء إستراتيجية التعلم التوليدي نظرًا لاحتوائهاعلى الإثارة الذاتية للمتعلم مع تأثر المتعلم بها، واقترح مجموعة من البحوث المستقبلية لتطويرمنهج الفقه في ضوء إستراتيجية التعلم التوليدي وربط هذا المنهج بخطوات تدريس التعلم التوليدي وبهذا تنمى مهارات تعليل الأحكام الفقهية في مادة الفقه لدى طلاب المرحلة الثانوية الأزهري
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. objective of this study is to enhance the creative writing abilities The objective of this study is to to develop the skills of deductive reasoning in the subject of Fiqh among Al-Azhar secondary stage students through a proposed strategy based on generative learning. To accomplish this goal, the researcher integrated a descriptive methodology to construct the theoretical framework, alongside an experimental approach involving a singular research group. This was undertaken to validate the efficacy of the proposed strategy based on Generative Learning in Developing Skills of Deductive Reasoning in Islamic Jurisprudence (Fiqh). Through a field study conducted at the Al-Azhar Institute, a cohort of 40 learners.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الثانوى الازهرى
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term إستراتيجية
-- إستراتيجية مقترحة قائمة على التعلم التوليدي
-- طلاب المرحلة الثانوية الأزهرية
-- مهارات تعليل الأحكام الفقهية في مادة الفقه
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name صابر عبد المنعم محمد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مصطفى عرابى عزب محمود
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أحمد الضوي سعد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد لطفي جاد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body صابر عبد المنعم محمد
-- مصطفى عرابى عزب محمود
-- أحمد الضوي سعد
-- محمد لطفي جاد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم المناهج وطرق تدريس اللغة العربية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 18.05.2025 32075 Cai01.23.01.M.Sc.2024.مح.إ 01010100032075000 18.05.2025 18.05.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library