إستراتيجية مقترحة قائمة على التعلم التوليدي فى تنمية مهارات تعليل الأحكام الفقهية فى مادة الفقه لدى طلاب المرحلة الثانوية الأزهرية / (Record no. 172153)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05295namaa22004451i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250525114347.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250518s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 373.213 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 373.213 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.01.M.Sc.2024.مح.إ |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | ،محمد فوزى فهمى حسن أبوستوت |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | إستراتيجية مقترحة قائمة على التعلم التوليدي فى تنمية مهارات تعليل الأحكام الفقهية فى مادة الفقه لدى طلاب المرحلة الثانوية الأزهرية / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحث محمد فوزى فهمى حسن أبوستوت؛ إشراف أ.د/ صابر عبد المنعم محمد، د/ مصطفى عرابى عزب محمود. |
Remainder of title | Remainder of title / |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | A proposed strategy based on generative learning in developing explaining jurisprudential judgement skills in jurisprudence for al-azhar secondary school students / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 175 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 93-102. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | استهدف البحث تنمية مهارات تعليل الأحكام الفقهية في مادة الفقه لدى طلاب المرحلة الثانوية الأزهرية ،وذلك من خلال إستراتيجية مقترحة قائمة على التعلم التوليدي ،ولتحقيق هذا الهدف قام الباحث بإعداد استبانة مهارات تعليل الأحكام الفقهية في مادة الفقه ثم إعداد اختبار مهارات تعليل الأحكام الفقهية في مادة الفقه بناءًعلى إستراتيجية التعلم التوليدي، وبعد تطبيق الإستراتيجية وأدوات البحث قام الباحث بتحليل النتائج وتوصل من خلالها إلى فاعلية الإستراتيجية المقترحة القائمة على التعلم التوليدي في تنمية مهارات تعليل الأحكام الفقهية في مادة الفقه وأوصى الباحث بإعداد محتوى لمادة الفقه في ضوء إستراتيجية التعلم التوليدي نظرًا لاحتوائهاعلى الإثارة الذاتية للمتعلم مع تأثر المتعلم بها، واقترح مجموعة من البحوث المستقبلية لتطويرمنهج الفقه في ضوء إستراتيجية التعلم التوليدي وربط هذا المنهج بخطوات تدريس التعلم التوليدي وبهذا تنمى مهارات تعليل الأحكام الفقهية في مادة الفقه لدى طلاب المرحلة الثانوية الأزهري |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | objective of this study is to enhance the creative writing abilities The objective of this study is to to develop the skills of deductive reasoning in the subject of Fiqh among Al-Azhar secondary stage students through a proposed strategy based on generative learning. To accomplish this goal, the researcher integrated a descriptive methodology to construct the theoretical framework, alongside an experimental approach involving a singular research group. This was undertaken to validate the efficacy of the proposed strategy based on Generative Learning in Developing Skills of Deductive Reasoning in Islamic Jurisprudence (Fiqh). Through a field study conducted at the Al-Azhar Institute, a cohort of 40 learners. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التعليم الثانوى الازهرى |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | إستراتيجية |
-- | إستراتيجية مقترحة قائمة على التعلم التوليدي |
-- | طلاب المرحلة الثانوية الأزهرية |
-- | مهارات تعليل الأحكام الفقهية في مادة الفقه |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | صابر عبد المنعم محمد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | مصطفى عرابى عزب محمود |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | أحمد الضوي سعد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | محمد لطفي جاد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2024 |
Supervisory body | صابر عبد المنعم محمد |
-- | مصطفى عرابى عزب محمود |
-- | أحمد الضوي سعد |
-- | محمد لطفي جاد |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Department | قسم المناهج وطرق تدريس اللغة العربية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Sara Salah |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 18.05.2025 | 32075 | Cai01.23.01.M.Sc.2024.مح.إ | 01010100032075000 | 18.05.2025 | 18.05.2025 | Thesis |