التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بالكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة : (Record no. 172211)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04299namaa22004451i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250524124316.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250520s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 373.99538 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 373.99538 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.02.M.Sc.2024.غز.ت |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | ،غزلان محمد غازي الحربي |
Preparation | إعداد. |
245 12 - TITLE STATEMENT | |
Title | التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بالكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة : |
Remainder of title | تصور مقترح / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد غزلان محمد غازي الحربي؛ هيئة الإشراف د/ إسلام الششتاوي محمد خميس، أ.م .د/ نجلاء محمد حامد. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Administrative empowerment of secondary school teachers in kuwait in light of the requirements of sustainable development : |
Remainder of title | Suggested proposal / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 169 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 151-169. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة إلى استكشاف واقع التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بالكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة، ووضع تصور مقترح لتفعيل التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بالكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة، واعتمدت الدراسة الحالية على المنهج المختلط، وقد أظهرت نتائجها أن وجود المركزية الشديدة، وخوف الإدارة العليا من فقدان السلطة جعلها تحجب تفويض السلطة كمتطلب من متطلبات عملية التمكين الإداري للمعلمين، وقد توصلت الدراسة إلى وضع تصور مقترح لتفعيل التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بدولة الكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The study aimed to explore the reality of administrative empowerment for secondary school teachers in Kuwait in light of the requirements of sustainable development, and to develop a proposed vision for activating the administrative empowerment of sec-ondary school teachers in Kuwait in light of the requirements of sustainable develop-ment. The current study relied on the mixed approach, and its results showed that the presence of extreme centralization and fear of administration The loss of authority makes it obscure the delegation of authority as a requirement of the process of admin-istrative empowerment of teachers. The study came up with a proposed vision for ac-tivating the administrative empowerment of secondary school teachers in the State of Kuwait in light of the requirements of sustainable development. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التعليم الثانوي |
Source of heading or term | qrmak |
Geographic subdivision | الكويت |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التمكين الإداري للمعلمين |
-- | متطلبات التنمية المستدامة |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نجلاء محمد حامد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إسلام الششتاوي محمد خميس |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نجوى يوسف جمال الدين |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | محمود أبو النور عبد الرسول |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2024 |
Supervisory body | نجلاء محمد حامد |
-- | إسلام الششتاوي محمد خميس |
-- | نجوى يوسف جمال الدين |
-- | محمود أبو النور عبد الرسول |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Department | قسم أصول التربية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Sara Salah |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 20.05.2025 | 32081 | Cai01.23.02.M.Sc.2024.غز.ت | 01010100032081000 | 20.05.2025 | 20.05.2025 | Thesis |