header
Image from OpenLibrary

التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بالكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة : تصور مقترح / إعداد غزلان محمد غازي الحربي؛ هيئة الإشراف د/ إسلام الششتاوي محمد خميس، أ.م .د/ نجلاء محمد حامد.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 169 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Administrative empowerment of secondary school teachers in kuwait in light of the requirements of sustainable development : Suggested proposal [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 373.99538
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: هدفت الدراسة إلى استكشاف واقع التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بالكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة، ووضع تصور مقترح لتفعيل التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بالكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة، واعتمدت الدراسة الحالية على المنهج المختلط، وقد أظهرت نتائجها أن وجود المركزية الشديدة، وخوف الإدارة العليا من فقدان السلطة جعلها تحجب تفويض السلطة كمتطلب من متطلبات عملية التمكين الإداري للمعلمين، وقد توصلت الدراسة إلى وضع تصور مقترح لتفعيل التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بدولة الكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة.Summary: The study aimed to explore the reality of administrative empowerment for secondary school teachers in Kuwait in light of the requirements of sustainable development, and to develop a proposed vision for activating the administrative empowerment of sec-ondary school teachers in Kuwait in light of the requirements of sustainable develop-ment. The current study relied on the mixed approach, and its results showed that the presence of extreme centralization and fear of administration The loss of authority makes it obscure the delegation of authority as a requirement of the process of admin-istrative empowerment of teachers. The study came up with a proposed vision for ac-tivating the administrative empowerment of secondary school teachers in the State of Kuwait in light of the requirements of sustainable development.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.02.M.Sc.2024.غز.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032081000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 151-169.

هدفت الدراسة إلى استكشاف واقع التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بالكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة، ووضع تصور مقترح لتفعيل التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بالكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة، واعتمدت الدراسة الحالية على المنهج المختلط، وقد أظهرت نتائجها أن وجود المركزية الشديدة، وخوف الإدارة العليا من فقدان السلطة جعلها تحجب تفويض السلطة كمتطلب من متطلبات عملية التمكين الإداري للمعلمين، وقد توصلت الدراسة إلى وضع تصور مقترح لتفعيل التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بدولة الكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة.

The study aimed to explore the reality of administrative empowerment for secondary school teachers in Kuwait in light of the requirements of sustainable development, and to develop a proposed vision for activating the administrative empowerment of sec-ondary school teachers in Kuwait in light of the requirements of sustainable develop-ment. The current study relied on the mixed approach, and its results showed that the presence of extreme centralization and fear of administration The loss of authority makes it obscure the delegation of authority as a requirement of the process of admin-istrative empowerment of teachers. The study came up with a proposed vision for ac-tivating the administrative empowerment of secondary school teachers in the State of Kuwait in light of the requirements of sustainable development.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library