جامعات الجيل الرابع والتحول في النموذج المعرفي لإدارة مؤسسات التعليم العالي : (Record no. 172249)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04874namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250524130203.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250521s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 378.101
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 378.101
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.03.03.Ph.D.2024.دي.ج
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،دينا حسين عيسوي السيد
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title جامعات الجيل الرابع والتحول في النموذج المعرفي لإدارة مؤسسات التعليم العالي :
Remainder of title دراسة تحليلية مع التطبيق على الجامعات الحكومية المصرية /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة دينا حسين عيسوي السيد؛ إشراف أ.د/ خالد مصطفى بركات.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Fourth generation universities and paradigm shift in management of higher education institution :
Remainder of title Analytical study with application to egyptian public universities /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 391+17 صفحة :
Other physical details ؛ ايضاحيات
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 373-391.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف هذه الاطروحة إلى تحديد ماهية جامعات الجيل الرابع و ما يمزها من خصائص، وذلك في إطار مقارن مع معالم الجيل الثالث من خلال خمس متغيرات رئيسة و هي: الأبعاد الأكاديمية والبحثية الأبعاد التنظيمية سياسات التدويل، العلاقة مع الحكومة و قطاع الصناعة، التحول الرقمي و الخدمات الذكية، و ذلك بالاستعانة بمراحل التحول في النموذج المعرفي، للتحقق من ما إذا كانت جامعات الجيل الرابع تمثل تحول في النموذج المعرفي عن الجيل الثالث من عدمه، وكذلك الانطلاق من ذلك التحديد لخصائص جامعات الجيل الرابع لتكوين مؤشر مركب يمكن من خلاله قياس تلك السمات من جانب و من أخر تطبيقه على الجامعات الحكمية المصرية في إطار كمي مقارن مع مجموعة من الجامعات التي نجحت في التحول لذلك النسق للوقوف على المعايير الأضعف في أداء الجامعات الحكومية المصرية ومن ثم إمكانية طرح نموذج استرشادي لكيفية التحول لجامعات الجيل الرابع بالاستفادة من ما اسفرت عنه نتائج التحليل الكمي للمؤشر المركب والأخر الكيفي بالتركيز على تحليل أداء أبرز الجامعات المصرية سواء في التحديات أو الجهود المبذولة في هذا النسق.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This thesis aims to determine what university 4.0 are and what characteristics they have, in comparison with third generation universities through five main variables: Academic and Research Dimensions, Regulatory Dimensions Internationalization Policies, Collaboration with Government and Industry, digital transformation and smart services and using the paradigm shift stage to verify whether or not 4G universities represent a paradigm shift from the 3G. As well as starting from this characteristic of 4G universities to form a composite indicator through which these features can be measured by one side and another applied to Egyptian public universities in a comparative quantitative framework with a group of universities that have succeeded in transforming that generation to identify the weaker criteria in the performance of Egyptian public universities and thus the possibility of introducing a model of how to convert to 4G universities.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم العالى
Source of heading or term qrmak
General subdivision ادارة
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term جامعات الجيل الرابع
-- التحول في النموذج المعرفي
-- جامعات الجيل الثالث أو جامعات ريادة الأعمال
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name خالد مصطفى بركات
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body خالد مصطفى بركات
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الاقتصاد والعلوم السياسية
Department قسم الإدارة العامة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 21.05.2025 32117 Cai01.03.03.Ph.D.2024.دي.ج 01010100032117000 21.05.2025 21.05.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library