أثر التفاعل بين الممارسة (المجمعة/الموزعة) وأسلوب التعلم (التسلسلي/الشمولي) فى بيئة تعلم الكترونية قائمة على الأنشطة فى تنمية مهارات البرمجة ومتعة التعلم لدى تلاميذ الحلقة الاعدادية / (Record no. 172294)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05860namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250701125847.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250522s2024 ua ao||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.358
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.358
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.03.Ph.D.2024.هن.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number هناء توفيق علي علي،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر التفاعل بين الممارسة (المجمعة/الموزعة) وأسلوب التعلم (التسلسلي/الشمولي) فى بيئة تعلم الكترونية قائمة على الأنشطة فى تنمية مهارات البرمجة ومتعة التعلم لدى تلاميذ الحلقة الاعدادية /
Statement of responsibility, etc. اعداد هناء توفيق علي علي، اشراف ا.د.سلوى فتحى محمود المصري، أ.م.د .نهى محمود أحمد .
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The Impact of Interaction between Practice (Cumulative/Distributed) and Learning Style (Sequential/Holistic) in an Activity-Based E-Learning Environment on Developing Programming Skills and Learning Enjoyment Among Middle School Students
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 225 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 131-154.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. استهدف البحث الحالي الكشف عن أثر التفاعل بين الممارسة (المجمعة/الموزعة) وأسلوب التعلم (التسلسلي/الشمولي) فى بيئة تعلم إلكترونية قائمة على الأنشطة فى تنمية مهارات البرمجة ومتعة التعلم لدى تلاميذ الحلقة الإعدادية، ولتحقيق هذا الهدف استخدمت الباحثة منهجي البحث الوصفي وشبه التجريبي، وتم إعداد أدوات البحث المتمثلة في: مقياس فيلدر وسليفرمان لتصنيف المتعلمين والاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة لمهارات البرمجة سكراتش (Scratch)، وبطاقة تقييم المنتج، ومقياس متعة التعلم، وتكونت العينة من (80) تلميذًا بالصف الأول الإعدادي، تم توزيعهم بطريقة عشوائية إلى أربع مجموعات تجريبية كل مجموعة تكونت من (20) تلميذًا، وتم إجراء التجربة وتطبيق الأدوات، وتطبيق أساليب المعالجة الإحصائية باستخدام برنامج (أساليب الإحصاء الوصفي (المتوسط، والانحراف المعياري، واختبار ت (T)، تحليل التباين ثنائي الاتجاه، واختبار شيفيه)، وتوصلت أهم نتائج البحث إلى: تفوق المجموعة التجريبية الثانية التي تعلمت من خلال (نمط الممارسة الموزعة بأسلوب التعلم التسلسلي) حيث حققت نتائج أفضل من المجموعات التجريبية الثلاث الأخرى فيما يخص الجانب المعرفي والأدائي لمهارات البرمجة سكراتش (Scratch)، وفيما يخص متعة التعلم
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. he current research aimed to reveal the effect of the interaction between practice (Cumulative/Distributed) and learning style (Sequential/Holistic) in an activity-based e-learning environment on developing programming skills and enjoyment of learning among middle school students. To achieve this goal, the researcher used the descriptive and quasi-experimental research method. Research tools were prepared: the Felder and Silverman learner rating scale, the achievement test, the Scratch programming skills note card, the product evaluation card, and the learning pleasure scale. The sample consisted of (80) first-year middle school students, who were randomly distributed into four experimental groups. Each group consisted of (20) students, and the experiment was conducted, the tools were applied, and statistical processing methods were applied using the program (descriptive statistics methods (mean, standard deviation, T-test, two-way analysis of variance, and Scheffé test), and the most important results of the research were reached. To: The second experimental group that learned through (the distributed practice pattern in a sequential learning style) achieved better results than the other three experimental groups with regard to the cognitive and performance aspects of Scratch programming skills, and with regard to enjoyment of learning.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التكنولوجيا
Source of heading or term qrmak
General subdivision تعليم اعدادى
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الالكترونى
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term بيئة التعلم الإلكترونية
-- الممارسة المجمعة- الممارسة الموزعة
-- متعة التعلم
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سلوى فتحى محمود المصري
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نهى محمود أحمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 25/6/2024م
Supervisory body سلوى فتحى محمود المصري
-- نهى محمود أحمد
Discussion body محمد عطية خميس
-- احمد محمود فخري
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم : تكنولوجيا تعليم
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 22.05.2025 32085 Cai01.23.03.Ph.D.2024.هن.ا 01010100032085000 22.05.2025 22.05.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library