أثر التفاعل بين الممارسة (المجمعة/الموزعة) وأسلوب التعلم (التسلسلي/الشمولي) فى بيئة تعلم الكترونية قائمة على الأنشطة فى تنمية مهارات البرمجة ومتعة التعلم لدى تلاميذ الحلقة الاعدادية / (Record no. 172294)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05860namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250701125847.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250522s2024 ua ao||frm||| 000 0 ara d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 372.358 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 372.358 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.03.Ph.D.2024.هن.ا |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | هناء توفيق علي علي، |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | أثر التفاعل بين الممارسة (المجمعة/الموزعة) وأسلوب التعلم (التسلسلي/الشمولي) فى بيئة تعلم الكترونية قائمة على الأنشطة فى تنمية مهارات البرمجة ومتعة التعلم لدى تلاميذ الحلقة الاعدادية / |
| Statement of responsibility, etc. | اعداد هناء توفيق علي علي، اشراف ا.د.سلوى فتحى محمود المصري، أ.م.د .نهى محمود أحمد . |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The Impact of Interaction between Practice (Cumulative/Distributed) and Learning Style (Sequential/Holistic) in an Activity-Based E-Learning Environment on Developing Programming Skills and Learning Enjoyment Among Middle School Students |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 225 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 131-154. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | استهدف البحث الحالي الكشف عن أثر التفاعل بين الممارسة (المجمعة/الموزعة) وأسلوب التعلم (التسلسلي/الشمولي) فى بيئة تعلم إلكترونية قائمة على الأنشطة فى تنمية مهارات البرمجة ومتعة التعلم لدى تلاميذ الحلقة الإعدادية، ولتحقيق هذا الهدف استخدمت الباحثة منهجي البحث الوصفي وشبه التجريبي، وتم إعداد أدوات البحث المتمثلة في: مقياس فيلدر وسليفرمان لتصنيف المتعلمين والاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة لمهارات البرمجة سكراتش (Scratch)، وبطاقة تقييم المنتج، ومقياس متعة التعلم، وتكونت العينة من (80) تلميذًا بالصف الأول الإعدادي، تم توزيعهم بطريقة عشوائية إلى أربع مجموعات تجريبية كل مجموعة تكونت من (20) تلميذًا، وتم إجراء التجربة وتطبيق الأدوات، وتطبيق أساليب المعالجة الإحصائية باستخدام برنامج (أساليب الإحصاء الوصفي (المتوسط، والانحراف المعياري، واختبار ت (T)، تحليل التباين ثنائي الاتجاه، واختبار شيفيه)، وتوصلت أهم نتائج البحث إلى: تفوق المجموعة التجريبية الثانية التي تعلمت من خلال (نمط الممارسة الموزعة بأسلوب التعلم التسلسلي) حيث حققت نتائج أفضل من المجموعات التجريبية الثلاث الأخرى فيما يخص الجانب المعرفي والأدائي لمهارات البرمجة سكراتش (Scratch)، وفيما يخص متعة التعلم |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | he current research aimed to reveal the effect of the interaction between practice (Cumulative/Distributed) and learning style (Sequential/Holistic) in an activity-based e-learning environment on developing programming skills and enjoyment of learning among middle school students. To achieve this goal, the researcher used the descriptive and quasi-experimental research method. Research tools were prepared: the Felder and Silverman learner rating scale, the achievement test, the Scratch programming skills note card, the product evaluation card, and the learning pleasure scale. The sample consisted of (80) first-year middle school students, who were randomly distributed into four experimental groups. Each group consisted of (20) students, and the experiment was conducted, the tools were applied, and statistical processing methods were applied using the program (descriptive statistics methods (mean, standard deviation, T-test, two-way analysis of variance, and Scheffé test), and the most important results of the research were reached. To: The second experimental group that learned through (the distributed practice pattern in a sequential learning style) achieved better results than the other three experimental groups with regard to the cognitive and performance aspects of Scratch programming skills, and with regard to enjoyment of learning. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التكنولوجيا |
| Source of heading or term | qrmak |
| General subdivision | تعليم اعدادى |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم الالكترونى |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | بيئة التعلم الإلكترونية |
| -- | الممارسة المجمعة- الممارسة الموزعة |
| -- | متعة التعلم |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | سلوى فتحى محمود المصري |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | نهى محمود أحمد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 25/6/2024م |
| Supervisory body | سلوى فتحى محمود المصري |
| -- | نهى محمود أحمد |
| Discussion body | محمد عطية خميس |
| -- | احمد محمود فخري |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم : تكنولوجيا تعليم |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Nadia |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 22.05.2025 | 32085 | Cai01.23.03.Ph.D.2024.هن.ا | 01010100032085000 | 22.05.2025 | 22.05.2025 | Thesis |