الاسهام النسبي لمهارات إدارة الذات وتنظيم الانفعالات في التنبؤ بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الاعدادية / (Record no. 172295)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05533namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250701130840.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250522s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.926
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.926
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.07.M.Sc.2024.هد.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number هدير القطب عيسى محمد خليل،
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title الاسهام النسبي لمهارات إدارة الذات وتنظيم الانفعالات في التنبؤ بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الاعدادية /
Statement of responsibility, etc. إعداد هدير القطب عيسى محمد خليل؛ إشراف أ.م. د. عمرو رمضان عطايا، د. إسراء خالد محمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The Title The Relative Contribution For Self-Management Skills and Emotion Regulation in Predicting the Psychological Empowerment of Students with Learning Disabilities in the Preparatory Stage
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 157 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note . ببليوجرافيا: صفحات 134-147.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى التعرف على العلاقة بين مهارات إدارة الذات والتمكين النفسي والعلاقة بين تنظيم الانفعالات والتمكين النفسي، ومدي إسهام كلاً من مهارات إدارة الذات وتنظيم الانفعالات في التنبؤ بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية ، وتكونت عينة الدراسة من (320) تلميذًا وتلميذة من تلاميذ المرحلة الإعدادية ، واستخدمت الدراسة مقياس مهارات إدارة الذات ومقياس تنظيم الانفعالات ومقياس التمكين النفسي، وتوصلت نتائج الدراسة إلى وجود علاقة موجبة بين الدرجة الكلية لمهارات إدارة الذات والدرجة الكلية للتمكين النفسي وكذلك بين ابعاد كلا من مهارات إدارة الذات وـأبعاد التمكين النفسي ووجود علاقة طردية موجبة بين تنظيم الانفعالات وأبعاده مع التمكين النفسي وأبعاده لدى التلاميــذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية، فيما عدا بعد إعادة التقييم المعرفي للانفعالات مع أبعاد التمكين النفسي غير دال احصائيا، وكذلك يمكن التنبؤ من مهارات إدارة الذات وأبعاد تنظيم الانفعالات بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aims to identify the relationship between self-management skills and psychological empowerment, the relationship between emotion regulation and psychological empowerment, and the extent to which both self-management skills and emotion regulation contribute to predicting the psychological empowerment of students with learning disabilities in the preparatory stage. The study sample consisted of (320) male and female students from the preparatory stage. Preparatory school. The study used the self-management skills scale, the emotion regulation scale, and the psychological empowerment scale prepared by the researcher. The results of the study found that there is a positive relationship between the total score of self-management skills and the total score of psychological empowerment, as well as between the dimensions of both self-management skills and the dimensions of psychological empowerment, and the existence of a positive direct relationship between emotion regulation and its dimensions with psychological empowerment and its dimensions among students with learning disabilities in the preparatory stage, with the exception of After the cognitive reappraisal of emotions with the dimensions of psychological empowerment,. Likewise, it is possible to predict from the self-management skills and the dimensions of emotion regulation the psychological empowerment of students with Learning disabilities in middle school.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال بطيئو التعلم
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال الشواذ
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مهارات إدارة الذات
-- تنظيم الانفعالات
-- التمكين النفسي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عمرو رمضان عطايا
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إسراء خالد محمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 6/ 7/ 2024
Supervisory body عمرو رمضان عطايا
-- إسراء خالد محمد
Discussion body أحمد حسن الليثي
-- أيمن سالم عبد الله
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس الإرشادي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 22.05.2025 32088 Cai01.23.07.M.Sc.2024.هد.ا 01010100032088000 22.05.2025 22.05.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library