الاسهام النسبي لمهارات إدارة الذات وتنظيم الانفعالات في التنبؤ بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الاعدادية / (Record no. 172295)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05533namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250701130840.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250522s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.926 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.926 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.07.M.Sc.2024.هد.ا |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | هدير القطب عيسى محمد خليل، |
| Preparation | إعداد. |
| 245 12 - TITLE STATEMENT | |
| Title | الاسهام النسبي لمهارات إدارة الذات وتنظيم الانفعالات في التنبؤ بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الاعدادية / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد هدير القطب عيسى محمد خليل؛ إشراف أ.م. د. عمرو رمضان عطايا، د. إسراء خالد محمد. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The Title The Relative Contribution For Self-Management Skills and Emotion Regulation in Predicting the Psychological Empowerment of Students with Learning Disabilities in the Preparatory Stage |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024 |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 157 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | . ببليوجرافيا: صفحات 134-147. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة إلى التعرف على العلاقة بين مهارات إدارة الذات والتمكين النفسي والعلاقة بين تنظيم الانفعالات والتمكين النفسي، ومدي إسهام كلاً من مهارات إدارة الذات وتنظيم الانفعالات في التنبؤ بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية ، وتكونت عينة الدراسة من (320) تلميذًا وتلميذة من تلاميذ المرحلة الإعدادية ، واستخدمت الدراسة مقياس مهارات إدارة الذات ومقياس تنظيم الانفعالات ومقياس التمكين النفسي، وتوصلت نتائج الدراسة إلى وجود علاقة موجبة بين الدرجة الكلية لمهارات إدارة الذات والدرجة الكلية للتمكين النفسي وكذلك بين ابعاد كلا من مهارات إدارة الذات وـأبعاد التمكين النفسي ووجود علاقة طردية موجبة بين تنظيم الانفعالات وأبعاده مع التمكين النفسي وأبعاده لدى التلاميــذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية، فيما عدا بعد إعادة التقييم المعرفي للانفعالات مع أبعاد التمكين النفسي غير دال احصائيا، وكذلك يمكن التنبؤ من مهارات إدارة الذات وأبعاد تنظيم الانفعالات بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The study aims to identify the relationship between self-management skills and psychological empowerment, the relationship between emotion regulation and psychological empowerment, and the extent to which both self-management skills and emotion regulation contribute to predicting the psychological empowerment of students with learning disabilities in the preparatory stage. The study sample consisted of (320) male and female students from the preparatory stage. Preparatory school. The study used the self-management skills scale, the emotion regulation scale, and the psychological empowerment scale prepared by the researcher. The results of the study found that there is a positive relationship between the total score of self-management skills and the total score of psychological empowerment, as well as between the dimensions of both self-management skills and the dimensions of psychological empowerment, and the existence of a positive direct relationship between emotion regulation and its dimensions with psychological empowerment and its dimensions among students with learning disabilities in the preparatory stage, with the exception of After the cognitive reappraisal of emotions with the dimensions of psychological empowerment,. Likewise, it is possible to predict from the self-management skills and the dimensions of emotion regulation the psychological empowerment of students with Learning disabilities in middle school. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الاطفال بطيئو التعلم |
| Source of heading or term | qrmak |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الاطفال الشواذ |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | مهارات إدارة الذات |
| -- | تنظيم الانفعالات |
| -- | التمكين النفسي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | عمرو رمضان عطايا |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | إسراء خالد محمد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 6/ 7/ 2024 |
| Supervisory body | عمرو رمضان عطايا |
| -- | إسراء خالد محمد |
| Discussion body | أحمد حسن الليثي |
| -- | أيمن سالم عبد الله |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم علم النفس الإرشادي |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Nadia |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 22.05.2025 | 32088 | Cai01.23.07.M.Sc.2024.هد.ا | 01010100032088000 | 22.05.2025 | 22.05.2025 | Thesis |