فاعلية الذات وعلاقتها بالتوافق المهنى لدى معلمات الظل العاملات مع الأطفال ذوى الاحتياجات الخاصة / (Record no. 172771)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 06715namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250629111156.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250629s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.94 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.94 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.26.03.M.Sc.2024.ام0ف |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | أميرة مصطفى محمد أمين عبد الحافظ ، |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | فاعلية الذات وعلاقتها بالتوافق المهنى لدى معلمات الظل العاملات مع الأطفال ذوى الاحتياجات الخاصة / |
| Statement of responsibility, etc. | رسالة مقدمة من الباحثة أميرة مصطفى محمد أمين عبد الحافظ ؛ اشراف أ.د. خالد عبد الرازق النجار د. أميرة محمد عمر . |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | “Self-efficacy and its relationship to professional compatibility among shadow teachers working with children with special needs ” |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 187صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 147-157. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف البحث الحالي للكشف عن فاعِلِيَّة الذات وعلاقته بالتَّوافق المهنيّ لدى مُعلِّمات الظِّلّ العاملات مع أطفال ذَوِي الاحْتِياجَات الخاصَّة. واستخدمت الباحثة المنهج الوصفي المقارن، وطُبِقَت عينة البحث على (70) من مُعلِّمات الظِّلّ العاملات مع أطفال ذَوِي الاحْتِياجَات الخاصَّة في مجموعة من المدارس الحكومية والخاصة، واستخدمت الباحثة الأدوات : 1- مقياس فاعِلِيَّة الذات لمُعلِّمات الظِّلّ (إعداد الباحثة) 2- مقياس التَّوافق المهنيّ لمُعلِّمات الظِّلّ (إعداد الباحثة)، وتوصلت النتائج إلى: وجود علاقة ارتباطية موجبة دالة بين فاعِلِيَّة الذات والتَّوافق المهنيّ لدى مُعلِّمات الظِّلّ العاملات مع أطفال ذَوِي الاحْتِياجَات الخاصَّة، يمكن التنبؤ بالتَّوافق المهنيّ من خلال درجة فاعِلِيَّة الذات لدى مُعلِّمات الظِّلّ العاملات مع أطفال ذَوِي الاحْتِياجَات الخاصَّة، وجود فروق دالة إحصائياً بين أفراد عينة البحث على مقياس فاعِلِيَّة الذات والتَّوافق المهنيّ من حيث الدرجة العلمية (بكالوريوس وما يعادلها- ماجستير - دكتوراه) وجاءت النتائج في المقياسيين لصالح الدرجة العلمية الأعلى، وجود فروق دالة إحصائياً بين أفراد عينة البحث على مقياس فاعِلِيَّة الذات والتَّوافق المهنيّ من حيث الخبرة العملية (أقل من عامين _عامين– خمس أعوام) وجاءت النتيجة في المقياسين لصالح ذوي الخبرة الأعلى، توجد فروق دالة إحصائياً بين أفراد عينة البحث على مقياس فاعِلِيَّة الذات والتَّوافق المهنيّ لدرجة الإعاقة للطفل الذي تعمل معه معلمة الظل (بسيط -متوسط -شديد) وجاءت النتيجة في المقياسين لصالح درجة الإعاقة الأقل. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The aim of the current research is to reveal self-efficacy and its relationship to professional compatibility among shadow teachers working with children with special needs. The researcher used the comparative descriptive approach, and applied the research sample to (70) from the shadow teachers working with children with special needs, in a group of public and private schools and the researcher used the tools: 1- Self-efficacy scale for shadow teachers (prepared by the researcher) 2- the scale of professional compatibility of shadow teachers (prepared by the researcher), and the results reached that, There is a positive correlation between self-efficacy and professional compatibility among shadow teachers working with children with special needs, can be predicted Professional compatibility through the degree of self-efficacy of shadow teachers working with children with special needs, the existence of statistically significant differences between the members of the research sample on the scale of self-efficacy and professional compatibility in terms of scientific degree (bachelor and equivalent _ master _ doctorate) and the results came in the two scales in favor of the higher scientific degree, The existence of statistically significant differences between the members of the research sample on the scale of self-efficacy and professional compatibility in terms of practical experience (less than two years - two years - five years) and the result came in the two scales in favor of the highest experience, there are statistically significant differences between the members of the research sample on the scale of self-efficacy and professional compatibility of the degree of disability for the child with whom the shadow teacher works (simple - medium - severe) and the result came in the two scales in favor of the degree of disability less. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | أطفال ذَوِي الاحْتِياجَات الخاصَّة |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | فاعِلِيَّة الذات |
| -- | التَّوافق المهنيّ |
| -- | مُعلِّمات الظِّلّ |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | خالد عبد الرازق النجار |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أميرة محمد عمر |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 18/5/2024 |
| Supervisory body | خالد عبد الرازق النجار |
| -- | أميرة محمد عمر |
| Discussion body | منال عبد النعيم محمد طه |
| -- | أحمد عبد الرحيم العمري |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية التربيه للطفولة المبكرة |
| Department | قسم العلوم النفسية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Nadia |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 29.06.2025 | 32125 | Cai01.26.03.M.Sc.2024.ام0ف | 01010100032125000 | 29.06.2025 | 29.06.2025 | Thesis |