فاعلية الذات وعلاقتها بالتوافق المهنى لدى معلمات الظل العاملات مع الأطفال ذوى الاحتياجات الخاصة / (Record no. 172771)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06715namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250629111156.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250629s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.94
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.94
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.M.Sc.2024.ام0ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number أميرة مصطفى محمد أمين عبد الحافظ ،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية الذات وعلاقتها بالتوافق المهنى لدى معلمات الظل العاملات مع الأطفال ذوى الاحتياجات الخاصة /
Statement of responsibility, etc. رسالة مقدمة من الباحثة أميرة مصطفى محمد أمين عبد الحافظ ؛ اشراف أ.د. خالد عبد الرازق النجار د. أميرة محمد عمر .
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title “Self-efficacy and its relationship to professional compatibility among shadow teachers working with children with special needs ”
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 187صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 147-157.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالي للكشف عن فاعِلِيَّة الذات وعلاقته بالتَّوافق المهنيّ لدى مُعلِّمات الظِّلّ العاملات مع أطفال ذَوِي الاحْتِياجَات الخاصَّة. واستخدمت الباحثة المنهج الوصفي المقارن، وطُبِقَت عينة البحث على (70) من مُعلِّمات الظِّلّ العاملات مع أطفال ذَوِي الاحْتِياجَات الخاصَّة في مجموعة من المدارس الحكومية والخاصة، واستخدمت الباحثة الأدوات : 1- مقياس فاعِلِيَّة الذات لمُعلِّمات الظِّلّ (إعداد الباحثة) 2- مقياس التَّوافق المهنيّ لمُعلِّمات الظِّلّ (إعداد الباحثة)، وتوصلت النتائج إلى: وجود علاقة ارتباطية موجبة دالة بين فاعِلِيَّة الذات والتَّوافق المهنيّ لدى مُعلِّمات الظِّلّ العاملات مع أطفال ذَوِي الاحْتِياجَات الخاصَّة، يمكن التنبؤ بالتَّوافق المهنيّ من خلال درجة فاعِلِيَّة الذات لدى مُعلِّمات الظِّلّ العاملات مع أطفال ذَوِي الاحْتِياجَات الخاصَّة، وجود فروق دالة إحصائياً بين أفراد عينة البحث على مقياس فاعِلِيَّة الذات والتَّوافق المهنيّ من حيث الدرجة العلمية (بكالوريوس وما يعادلها- ماجستير - دكتوراه) وجاءت النتائج في المقياسيين لصالح الدرجة العلمية الأعلى، وجود فروق دالة إحصائياً بين أفراد عينة البحث على مقياس فاعِلِيَّة الذات والتَّوافق المهنيّ من حيث الخبرة العملية (أقل من عامين _عامين– خمس أعوام) وجاءت النتيجة في المقياسين لصالح ذوي الخبرة الأعلى، توجد فروق دالة إحصائياً بين أفراد عينة البحث على مقياس فاعِلِيَّة الذات والتَّوافق المهنيّ لدرجة الإعاقة للطفل الذي تعمل معه معلمة الظل (بسيط -متوسط -شديد) وجاءت النتيجة في المقياسين لصالح درجة الإعاقة الأقل.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The aim of the current research is to reveal self-efficacy and its relationship to professional compatibility among shadow teachers working with children with special needs. The researcher used the comparative descriptive approach, and applied the research sample to (70) from the shadow teachers working with children with special needs, in a group of public and private schools and the researcher used the tools: 1- Self-efficacy scale for shadow teachers (prepared by the researcher) 2- the scale of professional compatibility of shadow teachers (prepared by the researcher), and the results reached that, There is a positive correlation between self-efficacy and professional compatibility among shadow teachers working with children with special needs, can be predicted Professional compatibility through the degree of self-efficacy of shadow teachers working with children with special needs, the existence of statistically significant differences between the members of the research sample on the scale of self-efficacy and professional compatibility in terms of scientific degree (bachelor and equivalent _ master _ doctorate) and the results came in the two scales in favor of the higher scientific degree, The existence of statistically significant differences between the members of the research sample on the scale of self-efficacy and professional compatibility in terms of practical experience (less than two years - two years - five years) and the result came in the two scales in favor of the highest experience, there are statistically significant differences between the members of the research sample on the scale of self-efficacy and professional compatibility of the degree of disability for the child with whom the shadow teacher works (simple - medium - severe) and the result came in the two scales in favor of the degree of disability less.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element أطفال ذَوِي الاحْتِياجَات الخاصَّة
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term فاعِلِيَّة الذات
-- التَّوافق المهنيّ
-- مُعلِّمات الظِّلّ
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name خالد عبد الرازق النجار
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أميرة محمد عمر
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 18/5/2024
Supervisory body خالد عبد الرازق النجار
-- أميرة محمد عمر
Discussion body منال عبد النعيم محمد طه
-- أحمد عبد الرحيم العمري
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربيه للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 29.06.2025 32125 Cai01.26.03.M.Sc.2024.ام0ف 01010100032125000 29.06.2025 29.06.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library