فاعلية برنامج إرشادى إلكترونى للمعلمات لتنمية بعض المهارات اللغوية لدى الأطفال ذوى اضطراب التواصل الإجتماعى / (Record no. 172774)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06378namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250629113701.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250629s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 302
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 302
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.M.Sc.2024.جن.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number جنات محمود حسين عثمان ،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية برنامج إرشادى إلكترونى للمعلمات لتنمية بعض المهارات اللغوية لدى الأطفال ذوى اضطراب التواصل الإجتماعى /
Statement of responsibility, etc. رسالة مقدمة من الباحثة جنات محمود حسين عثمان ؛ اشراف أ.د. نهى محمود الزيات ،أ.م.د. محمد محمود عطا .
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The Effectiveness of an Electronic Counseling Program for Teachers to Develop some Language Skills for Children with Social Communication Disorder.
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 178صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 158-171.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى تنمية بعض المهارات اللُّغَوِيّة عند الأطفال ذوي اضْطِراب التَّوَاصُل الاجْتمَاعِيّ باستخدام برنامج ارشادي الكتروني للمُعلّمَات، وتكونت عينة الدراسة من عينة مُعلّمَات رياض الأطفال من (10) مُعلّمَات في مرحلة الروضة وعينة من الأطفال ذوي اضْطِراب التَّوَاصُل الاجْتمَاعِيّ من (10) أطفال، وتراوحت أعمارهم بين (4- 6) سنوات بمرحلة رياض الأطفال وتم استخدام مقياس المصفوفات الملونة لذكاء الأطفال اعداد عماد احمد حسن 2016 ومقياس اللُّوتِس للمهارات اللُّغَوِيّة ومقياس مهارات التواصل الاجتماعي اعداد الباحثة وبرنامج اللُّوتِس للإرشاد الالكتروني لتنمية المهارات اللُّغَوِيّة واشارت نتائج الدراسة إلى انه توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي رتب درجات الأطفال ذوي اضْطِراب التَّوَاصُل الاجْتمَاعِيّ )العينة التجريبية) في القياسين القبلي والبعدي لتطبيق برنامج إِرْشادِيّ إلكْترونِيّ وذلك على مقياسي مقياس اللُّوتِس الإلكتروني لقياس المهارات اللُّغَوِيّة (التعبيرية –الاستقبالية) ومقياس مهارات التواصل الاجتماعي لدى الأطفال في اتجاه القياس البعدي كما اشارت إلى عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي رتب درجات الأطفال ذوي اضْطِراب التَّوَاصُل الاجْتمَاعِيّ )العينة التجريبية) في القياسين البعدي والتتبعي (بعد شهر من انتهاء البرنامج) لتطبيق برنامج إِرْشادِيّ إلكْترونِيّ وذلك على مقياسي مقياس اللُّوتِس الإلكتروني لقياس المهارات اللُّغَوِيّة (التعبيرية –الاستقبالية) ومقياس مهارات التواصل الاجتماعي
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to develop some language skills in children with social communication disorder using an electronic guidance program to train teachers, to achieve this goal, the study sample consisted of a sample of kindergarten teachers from (10) female teachers in the kindergarten stage and a sample of children with social communication disorder from (10) children, whose ages ranged between (4-6) years in the kindergarten stage. This sample is intended to measure the effectiveness of applying the activities of the electronic guidance program to children’s teachers, The study found that there are:There are statistically significant differences between the average ranks of the scores of children with social communication disorder (experimental sample) in the pre- and post-measurements for applying an electronic counseling program on the (Luttas electronic language test) to measure children’s (expressive-receptive) language skills in the post-measurement direction. There are statistically significant differences between the average ranks of the children’s scores (the experimental sample) in the pre- and post-measurements on the social communication skills scale and its dimensions (verbal communication, non-verbal communication, forming friendships, and social participation) in favor of the post-measurement There are no statistically significant differences between the average ranks of the children of the experimental sample in the post- and follow-up measurements (one month after the end of the program) on the social communication scale and Luttas electronic language test.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الأطفال ذوى اضطراب التواصل الإجتماعى
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term البرنامج الإرشادي الإلكتروني
-- المهارات اللُّغَوِيّة
-- الأطفال ذوي اضْطِراب التَّوَاصُل الاجْتمَاعِيّ
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نهى محمود الزيات
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد محمود عطا
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 23/6/2024
Supervisory body نهى محمود الزيات
-- محمد محمود عطا
Discussion body أحمد خيري حافظ
-- هبة إسماعيل متولي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كليةالتربيه للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 29.06.2025 32126 Cai01.26.03.M.Sc.2024.جن.ف 01010100032126000 29.06.2025 29.06.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library