فاعلية إستراتيجية الاستقصاء باستخدام أدوات التعلم الإلكتروني في تنمية مهارات الفهم القرائي (النقدي) في اللغة العربية لدى طالبات المرحلة الثانوية / (Record no. 173242)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04947namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250811110645.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250730s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.358
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.358
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.01.M.Sc.2024.هن.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،هناء محمود محمود حسن
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية إستراتيجية الاستقصاء باستخدام أدوات التعلم الإلكتروني في تنمية مهارات الفهم القرائي (النقدي) في اللغة العربية لدى طالبات المرحلة الثانوية /
Statement of responsibility, etc. إعداد هناء محمود محمود حسن؛ إشراف أ.د صابر عبد المنعم محمد عبد النبي، د. سامية سامي محمد خليف.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effectiveness of the electronic inquiry strategy in developing of reading comprehension (critical and creative) skills for the secondary school students in the arabic language subject /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 219 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 133-145.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تنمية مهارات الفهم القرائي (النقدي) لدى طالبات الصف الأول الثانوي من خلال إستراتيجية الاستقصاء باستخدام أدوات التعلم الإلكتروني، ولتحقيق هدف البحث قامت الباحثة بإعداد قائمة مهارات الفهم القرائي (النقدي) المناسبة لطالبات الصف الأول الثانوي، وتم إعداد اختبار قياس مهارات الفهم القرائي (النقدي) (قبليًّا)، وتم تطبيق إستراتيجية الاستقصاء من خلال إعداد دليل معلم، وكتيب أنشطة، واستخدمت الباحثة المنهج الوصفي، والمنهج التجريبي، وقد تكونت مجموعة البحث من (102) طالبة من طالبات مدرسة السلام الثانوية بنات وتم التدريس بالإستراتيجية للمجموعة التجريبية، ثم أجرت الباحثة الاختبار البعدي، وتم تحليل نتائجه، وتوصلت الباحثة إلى فاعلية إستراتيجية الاستقصاء باستخدام أدوات التعلم الإلكتروني في تنمية مهارات الفهم القرائي (النقدي).
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Developing the (critical) reading comprehension skills of first-year secondary school female students through a survey strategy using e-learning tools. To achieve the research goal, the researcher prepared a list of (critical) reading comprehension skills appropriate for first-year secondary school female students, and a test was prepared to measure the (critical) reading comprehension skills (Tribally). The survey strategy was applied by preparing a teacher’s guide and an activity booklet. The researcher used the descriptive method and the <br/>experimental method. The research group consisted of (102) female students from Al-Salam Secondary School for Girls, and the strategy was taught to the experimental group. Then the researcher conducted the post- test, and the analysis was done. Its results, and the researcher concluded the effectiveness of the survey strategy using e-learning tools in <br/> . developing (critical) reading comprehension skills
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الالكترونى
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الاستقصاء
-- التعلم الإلكتروني
-- الفهم القرائي النقدي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name صابر عبد المنعم محمد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سامية سامي خليف
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body صابر عبد المنعم محمد
-- سامية سامي خليف
Discussion body عبد الحميد عبد الله عبد الحميد
-- محمد لطفي محمد جاد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم المناهج وطرق التدريس
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 30.07.2025 32297 Cai01.23.01.M.Sc.2024.هن.ف 01010100032297000 30.07.2025 30.07.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library