فاعلية إستراتيجية الاستقصاء باستخدام أدوات التعلم الإلكتروني في تنمية مهارات الفهم القرائي (النقدي) في اللغة العربية لدى طالبات المرحلة الثانوية / (Record no. 173242)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04947namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250811110645.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250730s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.358 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.358 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.01.M.Sc.2024.هن.ف |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،هناء محمود محمود حسن |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | فاعلية إستراتيجية الاستقصاء باستخدام أدوات التعلم الإلكتروني في تنمية مهارات الفهم القرائي (النقدي) في اللغة العربية لدى طالبات المرحلة الثانوية / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد هناء محمود محمود حسن؛ إشراف أ.د صابر عبد المنعم محمد عبد النبي، د. سامية سامي محمد خليف. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The effectiveness of the electronic inquiry strategy in developing of reading comprehension (critical and creative) skills for the secondary school students in the arabic language subject / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 219 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 133-145. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | تنمية مهارات الفهم القرائي (النقدي) لدى طالبات الصف الأول الثانوي من خلال إستراتيجية الاستقصاء باستخدام أدوات التعلم الإلكتروني، ولتحقيق هدف البحث قامت الباحثة بإعداد قائمة مهارات الفهم القرائي (النقدي) المناسبة لطالبات الصف الأول الثانوي، وتم إعداد اختبار قياس مهارات الفهم القرائي (النقدي) (قبليًّا)، وتم تطبيق إستراتيجية الاستقصاء من خلال إعداد دليل معلم، وكتيب أنشطة، واستخدمت الباحثة المنهج الوصفي، والمنهج التجريبي، وقد تكونت مجموعة البحث من (102) طالبة من طالبات مدرسة السلام الثانوية بنات وتم التدريس بالإستراتيجية للمجموعة التجريبية، ثم أجرت الباحثة الاختبار البعدي، وتم تحليل نتائجه، وتوصلت الباحثة إلى فاعلية إستراتيجية الاستقصاء باستخدام أدوات التعلم الإلكتروني في تنمية مهارات الفهم القرائي (النقدي). |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | Developing the (critical) reading comprehension skills of first-year secondary school female students through a survey strategy using e-learning tools. To achieve the research goal, the researcher prepared a list of (critical) reading comprehension skills appropriate for first-year secondary school female students, and a test was prepared to measure the (critical) reading comprehension skills (Tribally). The survey strategy was applied by preparing a teacher’s guide and an activity booklet. The researcher used the descriptive method and the <br/>experimental method. The research group consisted of (102) female students from Al-Salam Secondary School for Girls, and the strategy was taught to the experimental group. Then the researcher conducted the post- test, and the analysis was done. Its results, and the researcher concluded the effectiveness of the survey strategy using e-learning tools in <br/> . developing (critical) reading comprehension skills |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم الالكترونى |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | الاستقصاء |
| -- | التعلم الإلكتروني |
| -- | الفهم القرائي النقدي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | صابر عبد المنعم محمد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | سامية سامي خليف |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | صابر عبد المنعم محمد |
| -- | سامية سامي خليف |
| Discussion body | عبد الحميد عبد الله عبد الحميد |
| -- | محمد لطفي محمد جاد |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم المناهج وطرق التدريس |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 30.07.2025 | 32297 | Cai01.23.01.M.Sc.2024.هن.ف | 01010100032297000 | 30.07.2025 | 30.07.2025 | Thesis |