Image from OpenLibrary

فاعلية إستراتيجية الاستقصاء باستخدام أدوات التعلم الإلكتروني في تنمية مهارات الفهم القرائي (النقدي) في اللغة العربية لدى طالبات المرحلة الثانوية / إعداد هناء محمود محمود حسن؛ إشراف أ.د صابر عبد المنعم محمد عبد النبي، د. سامية سامي محمد خليف.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 219 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The effectiveness of the electronic inquiry strategy in developing of reading comprehension (critical and creative) skills for the secondary school students in the arabic language subject [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.358
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: تنمية مهارات الفهم القرائي (النقدي) لدى طالبات الصف الأول الثانوي من خلال إستراتيجية الاستقصاء باستخدام أدوات التعلم الإلكتروني، ولتحقيق هدف البحث قامت الباحثة بإعداد قائمة مهارات الفهم القرائي (النقدي) المناسبة لطالبات الصف الأول الثانوي، وتم إعداد اختبار قياس مهارات الفهم القرائي (النقدي) (قبليًّا)، وتم تطبيق إستراتيجية الاستقصاء من خلال إعداد دليل معلم، وكتيب أنشطة، واستخدمت الباحثة المنهج الوصفي، والمنهج التجريبي، وقد تكونت مجموعة البحث من (102) طالبة من طالبات مدرسة السلام الثانوية بنات وتم التدريس بالإستراتيجية للمجموعة التجريبية، ثم أجرت الباحثة الاختبار البعدي، وتم تحليل نتائجه، وتوصلت الباحثة إلى فاعلية إستراتيجية الاستقصاء باستخدام أدوات التعلم الإلكتروني في تنمية مهارات الفهم القرائي (النقدي). Summary: Developing the (critical) reading comprehension skills of first-year secondary school female students through a survey strategy using e-learning tools. To achieve the research goal, the researcher prepared a list of (critical) reading comprehension skills appropriate for first-year secondary school female students, and a test was prepared to measure the (critical) reading comprehension skills (Tribally). The survey strategy was applied by preparing a teacher’s guide and an activity booklet. The researcher used the descriptive method and the experimental method. The research group consisted of (102) female students from Al-Salam Secondary School for Girls, and the strategy was taught to the experimental group. Then the researcher conducted the post- test, and the analysis was done. Its results, and the researcher concluded the effectiveness of the survey strategy using e-learning tools in . developing (critical) reading comprehension skills
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.01.M.Sc.2024.هن.ف (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032297000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 133-145.

تنمية مهارات الفهم القرائي (النقدي) لدى طالبات الصف الأول الثانوي من خلال إستراتيجية الاستقصاء باستخدام أدوات التعلم الإلكتروني، ولتحقيق هدف البحث قامت الباحثة بإعداد قائمة مهارات الفهم القرائي (النقدي) المناسبة لطالبات الصف الأول الثانوي، وتم إعداد اختبار قياس مهارات الفهم القرائي (النقدي) (قبليًّا)، وتم تطبيق إستراتيجية الاستقصاء من خلال إعداد دليل معلم، وكتيب أنشطة، واستخدمت الباحثة المنهج الوصفي، والمنهج التجريبي، وقد تكونت مجموعة البحث من (102) طالبة من طالبات مدرسة السلام الثانوية بنات وتم التدريس بالإستراتيجية للمجموعة التجريبية، ثم أجرت الباحثة الاختبار البعدي، وتم تحليل نتائجه، وتوصلت الباحثة إلى فاعلية إستراتيجية الاستقصاء باستخدام أدوات التعلم الإلكتروني في تنمية مهارات الفهم القرائي (النقدي).

Developing the (critical) reading comprehension skills of first-year secondary school female students through a survey strategy using e-learning tools. To achieve the research goal, the researcher prepared a list of (critical) reading comprehension skills appropriate for first-year secondary school female students, and a test was prepared to measure the (critical) reading comprehension skills (Tribally). The survey strategy was applied by preparing a teacher’s guide and an activity booklet. The researcher used the descriptive method and the
experimental method. The research group consisted of (102) female students from Al-Salam Secondary School for Girls, and the strategy was taught to the experimental group. Then the researcher conducted the post- test, and the analysis was done. Its results, and the researcher concluded the effectiveness of the survey strategy using e-learning tools in
. developing (critical) reading comprehension skills

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library