أثر برنامج قائم علي نظرية الذكاء الناجح في تنمية مهارات التفكير الناقد واتخاذ القرار لدى تلاميذ الحلقة الأولي من التعليم الأساسي / (Record no. 173290)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 07232namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250811123514.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 372.72 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 372.72 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.09.Ph.D.2024.وف.أ |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،وفاء طلعت لبيب سوس |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | أثر برنامج قائم علي نظرية الذكاء الناجح في تنمية مهارات التفكير الناقد واتخاذ القرار لدى تلاميذ الحلقة الأولي من التعليم الأساسي / |
| Statement of responsibility, etc. | رسالة مقدمة من الباحثة وفاء طلعت لبيب سوس؛ إشــــــــــــــــــــــــــــــــــراف أ. د/ منى حسن السيد، أ. م. د/ عمرو محمد ابراهيم. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The effect of a program based on the successful intelligence theory in developing critical thinking and decision-making skills of the first cycle students of basic education / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 175 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 145-154. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | استهدف البحث الحالي تعرف أثر برنامج قائم علي نظرية الذكاء الناجح فى تنمية مهارات التفكير الناقد واتخاذ القرار لدى تلاميذ الحلقة الأولى من التعليم الأساسي، وقد تكونت عينة البحث الاستطلاعية من (60) تلميذ وتلميذة، والعينة الأساسية قوامها (100) تلميذ وتلميذة (٤٠ ذكرا، ٦٠ أنثي)، تتراوح أعمارهم ما بين 9 أعوام إلى ١١ عام ومتوسط اعمارهم (10.51) ، بانحراف معياري (2.21)، وقد تم استخدام عدة أدوات وهى: مقياس التفكير الناقد من إعداد الباحثة، ومقياس مهارات اتخاذ القرار من إعداد الباحثة، وكانت من أهم نتائج البحث ما يلي: توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة التجريبية والضابطة لتلاميذ المرحلة الابتدائية في التفكير الناقد ناتجه برنامج الذكاء الناجح وذلك لصالح المجموعه التجريبية، توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة التجريبية في التطبيقين القبلى - البعدى) لتلاميذ المرحلة الابتدائية في التفكير الناقد ناتجه برنامج الذكاء الناجح وذلك لصالح التطبيق البعدي، لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة التجريبية في التطبيقين (البعدي - التتبعي) لتلاميذ المرحلة الابتدائية في التفكير الناقد ناتجه برنامج الذكاء الناجح، توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة التجريبية والضابطة لتلاميذ المرحلة الابتدائية في اتخاذ القرار ناتجه برنامج الذكاء للناجح وذلك لصالح المجموعه التجريبية، توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة التجريبية في التطبيقين القبلي البعدى) لتلاميذ المرحلة الابتدائية في اتخاذ القرار ناتجه برنامج الذكاء الناجح وذلك لصالح التطبيق البعدي، لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة التجريبية في التطبيقين البعدي- التتبعى لتلاميذ المرحلة الابتدائية في اتخاذ القرار ناتجه برنامج الذكاء الناجح . |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current research aimed to identify the effect of a program based on the successful intelligence theory in developing critical thinking and decision-making skills of the first cycle students of basic education. Using a prospective sample of (60) male and female students, and a basic sample of (100) students (40 males and 60 females), whose ages ranged from 9 to 11 years, and their average age was (10.51), with a standard deviation (2.21). Several tools were used: the critical thinking scale prepared by the researcher, and the decision-making skills scale prepared by the researcher. The most important results of the research were the following: There are statistically significant differences between the experimental and control group for primary school students in critical thinking as a result of the Successful Intelligence Program in favor of the experimental group. There are statistically significant differences between the experimental group in the two applications (pre-post) for primary school students in critical thinking as a result of the Successful Intelligence Program in favor of Post application: There are no statistically significant differences between the experimental group in the two applications (post - follow-up) for primary school students in critical thinking as a result of the successful intelligence program. There are statistically significant differences between the experimental and control group for primary school students in decision-making as a result of the Successful Intelligence Program in favor of the experimental group. There are statistically significant differences between the experimental group in the two applications (pre-post) for primary school students in decision-making as a result of the Successful Intelligence Program in favor of Post-application: There are no statistically significant differences between the experimental group in the two post-applications for primary school students in decision-making as a result of the successful intelligence program. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم الابتدائى |
| Source of heading or term | qrmak |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | اختبارات الذكاء للاطفال |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | الذكاء الناجح |
| -- | مهارات التفكير الناقد |
| -- | مهارات اتخاذ القرار |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | منى حسن السيد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | عمرو محمد ابراهيم |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | منى حسن السيد |
| -- | عمرو محمد ابراهيم |
| Discussion body | عبد المنعم أحمد حسين |
| -- | عاصم عبد المجيد كامل |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم علم النفس التربوى |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 03.08.2025 | 32311 | Cai01.23.09.Ph.D.2024.وف.أ | 01010100032311000 | 03.08.2025 | 03.08.2025 | Thesis |