أثر برنامج قائم علي نظرية الذكاء الناجح في تنمية مهارات التفكير الناقد واتخاذ القرار لدى تلاميذ الحلقة الأولي من التعليم الأساسي / (Record no. 173290)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07232namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250811123514.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.72
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.72
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.09.Ph.D.2024.وف.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،وفاء طلعت لبيب سوس
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر برنامج قائم علي نظرية الذكاء الناجح في تنمية مهارات التفكير الناقد واتخاذ القرار لدى تلاميذ الحلقة الأولي من التعليم الأساسي /
Statement of responsibility, etc. رسالة مقدمة من الباحثة وفاء طلعت لبيب سوس؛ إشــــــــــــــــــــــــــــــــــراف أ. د/ منى حسن السيد، أ. م. د/ عمرو محمد ابراهيم.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effect of a program based on the successful intelligence theory in developing critical thinking and decision-making skills of the first cycle students of basic education /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 175 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 145-154.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. استهدف البحث الحالي تعرف أثر برنامج قائم علي نظرية الذكاء الناجح فى تنمية مهارات التفكير الناقد واتخاذ القرار لدى تلاميذ الحلقة الأولى من التعليم الأساسي، وقد تكونت عينة البحث الاستطلاعية من (60) تلميذ وتلميذة، والعينة الأساسية قوامها (100) تلميذ وتلميذة (٤٠ ذكرا، ٦٠ أنثي)، تتراوح أعمارهم ما بين 9 أعوام إلى ١١ عام ومتوسط اعمارهم (10.51) ، بانحراف معياري (2.21)، وقد تم استخدام عدة أدوات وهى: مقياس التفكير الناقد من إعداد الباحثة، ومقياس مهارات اتخاذ القرار من إعداد الباحثة، وكانت من أهم نتائج البحث ما يلي: توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة التجريبية والضابطة لتلاميذ المرحلة الابتدائية في التفكير الناقد ناتجه برنامج الذكاء الناجح وذلك لصالح المجموعه التجريبية، توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة التجريبية في التطبيقين القبلى - البعدى) لتلاميذ المرحلة الابتدائية في التفكير الناقد ناتجه برنامج الذكاء الناجح وذلك لصالح التطبيق البعدي، لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة التجريبية في التطبيقين (البعدي - التتبعي) لتلاميذ المرحلة الابتدائية في التفكير الناقد ناتجه برنامج الذكاء الناجح، توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة التجريبية والضابطة لتلاميذ المرحلة الابتدائية في اتخاذ القرار ناتجه برنامج الذكاء للناجح وذلك لصالح المجموعه التجريبية، توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة التجريبية في التطبيقين القبلي البعدى) لتلاميذ المرحلة الابتدائية في اتخاذ القرار ناتجه برنامج الذكاء الناجح وذلك لصالح التطبيق البعدي، لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة التجريبية في التطبيقين البعدي- التتبعى لتلاميذ المرحلة الابتدائية في اتخاذ القرار ناتجه برنامج الذكاء الناجح .
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aimed to identify the effect of a program based on the successful intelligence theory in developing critical thinking and decision-making skills of the first cycle students of basic education. Using a prospective sample of (60) male and female students, and a basic sample of (100) students (40 males and 60 females), whose ages ranged from 9 to 11 years, and their average age was (10.51), with a standard deviation (2.21). Several tools were used: the critical thinking scale prepared by the researcher, and the decision-making skills scale prepared by the researcher. The most important results of the research were the following: There are statistically significant differences between the experimental and control group for primary school students in critical thinking as a result of the Successful Intelligence Program in favor of the experimental group. There are statistically significant differences between the experimental group in the two applications (pre-post) for primary school students in critical thinking as a result of the Successful Intelligence Program in favor of Post application: There are no statistically significant differences between the experimental group in the two applications (post - follow-up) for primary school students in critical thinking as a result of the successful intelligence program. There are statistically significant differences between the experimental and control group for primary school students in decision-making as a result of the Successful Intelligence Program in favor of the experimental group. There are statistically significant differences between the experimental group in the two applications (pre-post) for primary school students in decision-making as a result of the Successful Intelligence Program in favor of Post-application: There are no statistically significant differences between the experimental group in the two post-applications for primary school students in decision-making as a result of the successful intelligence program.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الابتدائى
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element اختبارات الذكاء للاطفال
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الذكاء الناجح
-- مهارات التفكير الناقد
-- مهارات اتخاذ القرار
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى حسن السيد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عمرو محمد ابراهيم
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body منى حسن السيد
-- عمرو محمد ابراهيم
Discussion body عبد المنعم أحمد حسين
-- عاصم عبد المجيد كامل
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس التربوى
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 03.08.2025 32311 Cai01.23.09.Ph.D.2024.وف.أ 01010100032311000 03.08.2025 03.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library